Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@03:54:43 GMT

دومین پلاک ماندگار خراسان جنوبی نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۰۱۲

دومین پلاک ماندگار خراسان جنوبی نصب شد

بیرجند - ایرنا - دومین پلاک ماندگار استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان بر سر در خانه «مهدی اسماعیلی مود» استاد خوشنویسی در شهر بیرجند نصب شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین رونمایی از این پلاک گفت: سازمان میراث فرهنگی در راستای ارج گذاری مقام شامخ فرهیختگان، مفاخر علمی و فرهنگی کشور طرح پلاک ماندگار را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن رمضانی اظهار داشت: براساس این طرح مفاخر و مشاهیری که در سطح ملی و بین المللی دارای نقش ارزشمندی هستند و یافته های علمی و تلاش های فرهنگی آنان ماندگار شده است، با نصب این پلاک معرفی می شوند.
وی بخشی از هویت فرهنگی شهرها را معطوف به حضور مفاخر علمی، فرهنگی و هنری دانست و گفت: نصب این پلاک ماندگار باعث ارزش گذاری مقام علمی و فرهنگی فرهیختگان شده و برای نسل جوان به عنوان الگو معرفی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: نصب این پلاک مسئولیت هنرمندان را دوچندان می کند چون از این پس خانه این هنرمندان، الگوی محله و شهر خواهد بود و انتظارات هم بالاتر خواهد رفت.
وی افزود: سه پلاک ماندگار سهم خراسان جنوبی است که اولین پلاک ماندگار متعلق به استاد «بدیع الزمان فروزانفر» در بشرویه نصب شده و سومین پلاک هم متعلق به دکتر «محمود رفیعی» است که در شهرستان درمیان نصب می شود.
استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی دارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری (دکترای حرفه ای هنر) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در ١٨ جشنواره ملی و بین المللی مقام نخست و برگزیده را کسب کرده است.
هفت نمایشگاه و کارگاه هنری این هنرمند خوشنویسی در کشورهای فرانسه، پاکستان، قطر، بنگلادش و کویت برپا شده و دارای هفت کتاب تالیفی در زمینه آموزشی و هنری است.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي هنرمندان پلاك ماندگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره ماندگار رشته شیمی استان فارس به رحمت ایزدی پیوست

ایسنا/فارس پروفسور هاشم شرقی، استاد برجسته و پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار استان فارس به رحمت ایزدی پیوست.

در همین راستا دانشگاه شیراز طی اطلاعیه‌ای ضایعه درخواست این استاد پیشکسوت را تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

از شمار دوچشم یک‌تن کم    وز شمار خرد هزاران بیش

با نهایت تأسف و تأثر، شادروان پروفسور هاشم شرقی، استاد برجسته و پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز، پس از عمری پرتوافشانی، دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشید و باری دیگر، جامعه‌ علمی و دانشگاهی کشور را به سوگ نشاند.

بی‌شک، هجرت این دانشمند فرزانه و شخصیت مبرّز علمی، ‌ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه‌ی علمی کشور، به‌ویژه خانواده‌ی بزرگ دانشگاه شیراز است.

شادروان پروفسور شرقی، عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این مرزوبوم نمود و همواره در ارتقای سطح علمی کشور، مؤثر و نقش‌آفرین بود.

ایشان به‌عنوان یکی از مؤسسان دوره‌ دکتری رشته‌ شیمی در دانشگاه شیراز، عاملی بسیار مؤثر در رشد و تعالی جامعه علمی کشور، به‌ویژه دانشگاه شیراز بود.

عناوینی چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمیدان برجسته‌ کشوری (سال ۹۰)، استاد نمونه‌ی کشوری، چهره‌ ماندگار استان فارس، پژوهشگر و استاد نمونه‌ دانشگاه شیراز در کارنامه‌ ایشان، گواه روشنی بر مرجعیت علمی و شایستگی‌های بی‌بدیل آن استاد فرزانه است.

به‌یقین، خدمات و آثار علمی ارزشمند زنده‌یاد پروفسور شرقی و همین‌طور طیف وسیع شاگردان ایشان، به‌عنوان ذخیره‌ای گران‌بها تا ابد نام و یاد نیک آن استاد گرانمایه را زنده نگاه خواهد داشت. امید که راه و منش ایشان نیز، به‌همت دانشجویان و همکاران ارجمند ایشان در سراسر کشور ادامه یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • چهره ماندگار رشته شیمی استان فارس به رحمت ایزدی پیوست
  • اسکان بیش از ۳۱ هزار مسافر در خراسان جنوبی
  • چهره ماندگار فارس درگذشت
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • سنجش ۸۰ درصد کلاس اولی‌های امسال خراسان جنوبی
  • بهار در ۱۴ روستای هدف گردشگری
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری