Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات شیلاتی ایران در اول انقلاب حدود 32 هزار تن بود که این میزان در سال 96 و در چهار دهه اخیر با 40 درصد افزایش به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 13 طرح کشاورزی و شیلاتی هرمزگان افزود: همچنین سرانه مصرف آبزیان کشور در اول انقلاب اسلامی یک کیلوگرم بود که این میزان در چهار دهه گذشته به 11 کیلوگرم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در سال گذشته 507 میلیون دلار محصولات شیلاتی از ایران به خارج از کشور صادر شد که 290 هزار تن انواع آبزیان از طریق صید و آبزی پروری در هرمزگان تولید می شود.

**هرمزگان پیشگام در تجهیز سامانه های نوین آبیاری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از اول انقلاب تا پایان سال 91 طرح سامانه های نوین آبیاری در 79 هزار و 500 هکتار از اراضی هرمزگان اجرا شد که تنها از سال 92 تاکنون در دولت تدبیر و امید 30 هزار هکتار از اراضی این استان معادل 40 درصد به آبیاری نوین مجهز شدند.
حجتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان همچنان با 110 هزار هکتار از اراضی به سیستم های نوین آبیاری و تجهیز 70 درصد از اراضی به سیستم های نوین آبیاری در کشور پیشگام است.
وی بیان کرد: توسعه کشت های گلخانه ای هرمزگان نیز در سطح 60 هکتار در قالب 17 طرح با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال، اشتغال 500 نفر و تولید 15 هزار تن انواع محصول سبزی و صیفی افتتاح می شود که با بهره برداری از واحدهای یاد شده سطح گلخانه ای در این استان به 290 هکتار افزایش می یابد.
وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: 100 هکتار گلخانه نیز تا پایان سال 91 در هرمزگان احداث و 190 هکتار گلخانه نیز در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد و علاوه بر این در حال حاضر 80 هکتار گلخانه جدید نیز در حال اجرا است.
حجتی اظهارداشت: طرح های آبخیزداری هرمزگان نیز در قالب 8 طرح با تعداد 475 سازه در سطح 500 هزار هکتار و سرمایه گذاری 520 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی گفت: بهره برداری از این طرح ها حدود 65.5 میلیون مترمکعب روان آب حاصل از بارندگی کنترل می کند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که 352 سازه آبخیزداری با مشارکت مردم درهرمزگان احداث شده است، افزود: از جمله اقدام های بسیار خوب در این طرح ها مشارکت خیران در فعالیت های آبخیزداری این استان است که هم اکنون 9 سازه با اعتبار 110میلیارد ریال توسط خیران انجام شده است.

**احداث 1200هکتار مجمتع گلخانه ای در هرمزگان تا سه سال آینده
وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح های کشاورزی جدید هرمزگان گفت: عملیات احداث مجتمع های گلخانه ای در سطح یکهزار و 200 هکتار و سرمایه گذاری 24 میلیارد ریال و اشتغال 9 هزار و 600 نفر و تولید 300 هزار تن در سال طی سه سال آینده آغاز می شود.
حجتی خاطرنشان کرد: همچمنین عملیات اجرایی توسعه سایت های پرورش میگو در سطح 6 هزار هکتار و تولید 30 هزار تن و حجم سرمایه گذاری 8 هزار و 700 میلیارد رالم و اشتغال سه هزار نفر طی سه سال در هرمزگان آغاز خواهد شد
وی بیان داشت: همچنین عملیات اجرایی واحد تولید جوجه یک روزه با ظرفیت 20 هزار قطعه مرغ مادر و 264 هزار قطعه جوجه یک روزه، احداث کشتارگاه های مدرن با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اشتغال 35 نفر و 2 طرح دامپروری (دام سبک و شتر) با سرمایه گذاری یکهزار و 780 میلیارد ریال و اشتغال یکهزار نفر در هرمزگان آغاز می شود.

**بهره برداری از سه مجتمع پرورش میگو درهرمزگان
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه مجتمع پرورش میگو در هرمزگان به مساحت 800 هکتار و حجم سرمایه گذاری یک هزار و 160 میلیارد ریال و اشتغال 600 نفر و تولید بیش از 4 هزار تن به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
حجتی افزود: با بهره برداری از سایت های یاد شده، سطح زیرکشت پرورش میگو در هرمزگان به بیش از هفت هزار و 800 هکتار با تولید بیش از سه هزار و 600 تن خواهد رسید.
وی یاد آورشد: امسال 46 هزار تن میگو از سایت های پرورشی در هرمزگان برداشت شده است که این میزان 4 برابر سال 92 است.

**بهره برداری از 13 طرح کشاورزی هرمزگان با دستور رییس جمهوری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 13 طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان هرمزگان با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانسی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
حجتی افزود: این طرح ها در قالب 250 پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آبخیزداری، دام و طیور، شیلات و باغبانی با اعتباری معادل 38 میلیارد ریال از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال 14 هزار و 787 نفر است.
وی بیان داشت: طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری از مهم ترین طرح های توسعه اقتصادی و کشاورزی هرمزگان است که در سطح 4 هزار و 233 هکتار و سرمایه گذاری 760 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب 222 پروژه به بهره برداری می رسد.
رییس جمهوری نیز دستور آغاز به کار 13 طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در هرمزگان را صادر کرد و گفت: به جز خودکفایی در گندم و افزایش سایر تولیدات ازجمله خودکفایی 90 درصدی در تولید شکر، در زمینه آبخیزداری، سامانه های نوین آبیاری، پرورش ماهی در دریا و گلخانه ها نیز در پنج سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده که باید از تلاش کشاورزان برای تامین امنیت غذایی مردم قدردانی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ابرازداشت: در پنج سال گذشته میزان تولید میگو در کشور 4 برابر افزایش یافته است.
رییس جمهوری روز یکشنبه به همراه وزرای راه وشهر سازی، اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزی و معاون وزیر نیرو از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد.
در روز نخست پس از ورود با مردم شهرستان های غرب هرمزگان دیدار کرد و همچنین ضمن بازدید از کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش زیر دریایی فاتح با حضور ایشان بهره برداری شد.
شرکت در شورای اداری و دستور بهره برداری از طرح های اقتصادی و زیر بنایی از دیگر برنامه روز نخست سفر رییس جمهوری بود.
بهره برداری از 2 طرح مهم پالایشی مرحله سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌ فارس و پروژه افزایش تولید پالایشگاه نفت بندرعباس و شرکت در نشست خبری نیز از برنامه های روز دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير جهاد كشاورزي محصولات شيلاتي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۴۵ هزار هکتار گندم و ۶۰ هزار هکتار انجام شده است و ۱۸ هزار هکتار زمین از نظر آفت سن و ۱۴۵۰ هکتار از حیث بیماری قارچی زنگ زرد، پاکسازی شد.

کامران پیرزادی در حاشیه بازدید از مزارع تحت کشت خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل داشت شبکه‌های مراقبت ما با توجه به اهمیت اقدامات و مبارزات به موقع، در حال رصد و پایش عوامل خسارت‌زا در سطح اراضی کشاورزی استان هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان تشریح کرد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین، مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد و نیاز است به محض مشاهده علائم برای جلوگیری از اپیدمی بیماری از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات استفاده شود.

وی گفت: عوامل اجرایی با در نظر گرفتن اینکه براساس آمار سازمان جهانی فائو، عوامل خسارت زا می‌توانند ۴۰ درصد به محصولات تولیدی آسیب بزنند، در ۶۹ شبکه‌ی مراقبت و با ۴۱۸ نفر کار پایش مزارع استان را انجام می‌دهند.

پیرزادی افزود: کار تشخیص به موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز و همچنین اعلام زمان صحیح مبارزه با آن‌ها وتوسعه سمپاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ابراز خرسندی کرد: بنابر توصیه‌های صورت گرفته به کشاورزان تاکنون هیچ خسارتی از بیماری زنگ زرد نداشتیم چرا که با دیدن اولین بوته قارچی آن را گزارش می‌دهند تا سریعاً سمپاشی صورت بگیرد.

پیرزادی تصریح کرد: در مزرعه تحقیقاتی سراب نیلوفر از طرف مرکز تحقیقات ارقام جدید کاشته می‌شود تا آن‌ها را از لحاظ عملکرد و مقاومت نسبت به بیماری‌ها بررسی و با توجه به پایداری جهت کاشت در سطح مزارع استان به کشاورزان توصیه شوند.

به گزارش ایمنا؛ روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 745284

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد