Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است پارلمان کردستان عراق امروز (دوشنبه) برای انتخاب هیئت رئیسه خود در سایه وجود اختلافات شدید میان دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان درباره برخی مسائل از جمله پست استانداری کرکوک و وزارت دادگستری در دولت فدرال برگزار شود.

به گزارش ایسنا، حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی با جنبش اپوزیسیون "تغییر" درباره مشارکت در جلسه افتتاحیه پارلمان اقلیم کردستان توافق کردند و امید خوشناو، رئیس فراکسیون حزب دموکرات این اقلیم گفت، آمادگی‌ها برای تشکیل جلسه پارلمان انجام شده و دلیلی برای عدم انتخاب هیئت رئیسه پارلمان در جلسه امروز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در اظهارات رسانه‌ای کردی افزود: میان ما و حزب اتحادیه میهنی تفاهم بسیار خوبی وجود دارد و امیدواریم به تفاهم و همگرایی دست یابیم و در صورت عدم دستیابی به چیزی، بر اساس توافق‌های اولیه هیئت رئیسه پارلمان را انتخاب خواهیم کرد و رئیس پارلمان از اتحادیه میهنی (حزب طالبانی) خواهد بود.

همه این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که تاکنون موضع حزب اتحادیه میهنی کردستان درباره مشارکت در جلسه امروز نهایی نشده است.

همچنین لقمان حمد، عضو پارلمان کرد از اتحادیه میهنی گفت، این اتحادیه و کرکوک باهم دوقلو هستند و امکان جدایی میان آن دو وجود ندارد، حتی اگر دموکرات کردستان به همراه اتحادیه میهنی از توافق‌نامه پنجم فوریه منصرف شوند، فراکسیون اتحادیه میهنی در جلسه امروز پارلمان حضور نخواهد داشت. توافق‌نامه مذکور بر تعامل با مسائل بغداد، کرکوک، اقلیم به عنوان یک بسته واحد تصریح دارد.

وی در نشست خبری افزود، حزب دموکرات باید بداند که بدون مشارکت اتحادیه میهنی تشکیل هیئت رئیسه پارلمان یا تشکیل دولت جدید در اقلیم غیرممکن است.

حزب بارزانی در انتخابات پارلمان اقلیم که ۳۰ سپتامبر برگزار شد با اخذ ۴۵ کرسی از مجموع ۱۱۱ کرسی نمایندگان کرد مرتبه نخست را به خود اختصاص داد و به این ترتیب دو پست ریاست اقلیم و نخست وزیر آن را برعهده خواهد داشت و اتحادیه میهنی کردستان نیز با اخذ ۲۱ کرسی در مرتبه دوم قرار گرفت و ریاست پارلمان اقلیم را برعهده خواهد داشت. این دو حزب دو روز پیش از دستیابی به توافق نهایی درباره پست استانداری کرکوک و پست وزیر دادگستری در دولت فدرال و نیز تشکیل دولت در اقلیم خبر دادند اما این توافق به دلیل وجود اختلافات از هم فرو پاشید.

آلا طالبانی، از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان به رسانه‌های کردستان گفت: این اتحادیه بسته‌ای را پنجم فوریه امضا کرده که مساله کرکوک و جلسه امروز پارلمان اقلیم را به هم مرتبط می‌کند و اگر حزب دموکرات هم این بسته را امضا کند، اتحادیه در جلسه امروز مشارکت خواهد کرد و مادامی که مساله کرکوک قطعی نشود، مشارکت نخواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳ امروز چهارشنبه ۸ فروردین با ریاست مجید جلالی به شکل آنلاین برگزار شد.   در حالی که حشمت مهاجرانی، جلال چراغپور از اعضای جدید کمیته فنی هستند، ۲ خانم نیز نخستین بار به عضویت این کمیته درآمده‌اند.   در شرایطی که انتخاب حسین عبدی برای تیم جوانان قطعی شده است، اعضا امروز برای انتخاب سرمربیگری تیم‌های نوجوانان، جوانان، زیر ۱۵، زیر ۱۳ و ۱۲ سال به ۲ گزینه نهایی رسیدند.   شنیده می‌شود مهدی رحمتی یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید است.   قرار است به زودی با گزینه‌های مدنظر برای تیم‌های پایه ملی مختلف مذاکره شود.

دیگر خبرها

  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است
  • پاکتراشی عرصه جنگلی نور مورد توافق هیچ سازمانی نیست