Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@10:39:17 GMT

فتحی: خدا من را دودستی بغل کرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۲۲۴

به گزارش پارس نیوز، 

جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا در حالی برگزار می‌شود که برای نخستین بار ۲ داور آسیایی در این رقابت‌ها حضور دارند. داوران ایرانی که در سال‌های اخیر هم افتخارات زیادی به دست آوردند. زری فتحی و گلاره ناظمی که تا الان قضاوت‌های چشمگیری در مسابقات مختلف از جمله جام ملت‌های آسیا، مسابقات دانشجویان جهان، مسابقات داخل سالن آسیا و… داشتند، حالا در جام ملت‌های اروپا هم به خوبی درخشیده و توانسته‌اند قضاوت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زری فتحی که شیرازی است و در یک مدرسه تدریس می‌کند، بعد از قضاوت مسابقه نیمه نهایی حالا به‌عنوان داور رده‌بندی نیز فعالیت کرده است ، تا خودش را به سقف آرزوهایش که این روزها برایش هدف شده، نزدیک‌تر از همیشه ببیند.

قضاوت جام ملت‌های اروپا چطور بود؟ فرقی با جام ملت‌های آسیا داشت؟

ما روزی که آمدیم فکر می‌کردیم مثل آسیا است اما واقعا سطح مسابقات خیلی بالاست و خیلی سرعتی بازی می‌کنند، اینجا فوتسال متفاوتی دیدیم.

اینکه برای نخستین بار داوران آسیایی در جام ملت‌های اروپا حضور داشتند، آن هم داورانی از ایران، تعجب نکردند؟

نمی‌توانم بگویم از دیدن ۲ داور محجبه تعجب می‌کنند اما واقعا برخوردهای بسیار خوبی با ما می‌شود و در نهایت احترام با ما برخورد می‌کنند که این مساله برای ما خیلی ارزشمند است.

نیمه نهایی چطور بود؟

از ایران که داشتیم می‌آمدیم می‌دانستیم به مسابقاتی بسیار بزرگ دعوت شدیم، این برای ما واقعا یک تورنمنت بزرگ بود و وقتی به ما ابلاغ نیمه نهایی دادند تمام تلاش‌مان را کردیم که بهترین قضاوت‌ها را داشته باشیم. بازی‌های واقعا سخت، سرعتی و خوبی بود که فکر می‌کنم تا الان قشنگ‌ترین بازی که در عمرم سوت زدم بازی جمعه شب (بین تیم‌های اوکراین و روسیه) بود و خیلی این بازی را دوست داشتم.

از اینکه برای بازی‌های مهمی مثل رده‌بندی و فینال انتخاب شدی چه حسی داری؟ اصلا پیش‌بینی می‌کردی برای این بازی‌ها انتخاب شوی؟

اینکه رده‌بندی را قرار است سوت بزنم اصلا فکرش را نمی‌کردم، به هیچ وجه چون به هر حال اینجا داوران اروپایی خوبی حضور دارند و پیش‌بینی‌ام این بود که از داوران اروپایی استفاده می‌شود اما وقتی ابلاغم آمد و اسم خودم را در بین داوران، کمک داوران فینال و داور رده‌بندی دیدم، خیلی شوکه شدم، خیلی زیاد و قطعا تمام تلاشم را می‌کنم که نماینده خوبی برای کشورم باشم.

الان فاصله خودت را با سقف آرزوهایت چقدر می‌بینی؟

الان فاصله خودم را با سقف آرزوهایم خیلی کم می‌بینم. واقعا این احساس را دارم که خدا من را دودستی بغل کرده. خدا را شکر می‌کنم که اینقدر نسبت به من لطف داشته. تا الان برای رسیدن به این مرحله خیلی تلاش کردم و مطمئنا تلاش‌هایم را بیشتر از اینکه تا الان داشتم، می‌کنم تا برسم به آن سقف آرزوهایی که مدت‌هاست در ذهنم است.

چند شب قبل برای بازی حساس آگزبورگ و بایرن‌مونیخ، یک داور زن انتخاب شد. با توجه به اینکه قبلا قضاوت مسابقات فوتسال مردان در رقابت‌های دانشجویان جهان را داشتی و الان که برای مسابقات مهمی مثل جام ملت‌های اروپا انتخاب شدی، به نظر می‌رسد شانس زیادی برای حضور در جام جهانی فوتسال (مردان) داشته باشی. جایی که آرزویش را داشتی.

من واقعا تا قبل از اینکه به جام ملت‌های اروپا بیایم، جام جهانی برایم یک آرزو بود. یعنی همیشه می‌گفتم سقف آرزوهای من قضاوت در جام جهانی است ولی الان هدفم قضاوت در جام جهانی است یعنی خودم را دور از این هدف نمی‌بینم و می‌دانم که خدا هست. تلاشم را آنقدر زیاد می‌کنم که برسم به جایی که واقعا در زندگی ورزشی‌ام برایم خیلی ارزشمند است.

با گلاره ناظمی هم قضاوت‌های خوبی داشتید و به اصطلاح خیلی با هم هماهنگ هستید. قضاوت‌های این دوره که با هم داشتید را چطور دیدید؟

وقتی به ما ابلاغ می‌دهند که قرار است با همدیگر یک بازی را سوت بزنیم، آن مسابقه برای من بهترین مسابقه است چون من واقعا قضاوت کردن با گلاره را خیلی دوست دارم. ما با هم فوق‌العاده مچ (هماهنگ) هستیم و تا حالا هر بار که با هم سوت زدیم نظر ناظران را نسبت به قضاوت‌مان جلب کردیم. قبلا هم با هم سابقه قضاوت داشتیم. هم در جام ملت‌های آسیا، هم در مسابقات دانشجویان جهان و هم مسابقات داخل سالن آسیا.

کلا نظرها در مورد قضاوت‌های گلاره ناظمی چطور بود؟

گلاره داور بسیار خوبی است و من کوچکتر از آن هستم که بخواهم در مورد عملکردش صحبت کنم.

اگر بخواهی برای خودت و گلاره یک لقب انتخاب کنی، دوست داری آن لقب چه باشد؟

سوال خیلی سختی است اما فکر می‌کنم «دوقلوهای افسانه‌ای» خیلی خوب باشد. واقعا بهتر از این لقب، پیدا نکردم.

فکر می‌کنی کدام تیم می‌تواند قهرمان شود؟

با توجه به بازی‌هایی که دیدم، فکر می‌کنم پرتغال شانس بیشتری نسبت به اسپانیا برای کسب قهرمانی دارد چون شیوه بازی کردن پرتغال با اسپانیا متفاوت بود و فکر می‌کنم با این شیوه می‌تواند قهرمان شود.(شب گذشته اسپانیا با برتری برابر پرتغال به قهرمانی اروپا دست یافت)

تا الان از سوی مسوولان برای موفقیتی که به دست آوردید، تماسی با شما گرفته شده یا نه؟

نمی‌دانم این خبر هنوز به گوش مسوولان رسیده یا نه اما از هیات فوتبال شیراز، رییس و نایب رییس بانوان تماس گرفتند و تبریک گفتند ولی بقیه مسوولان هیچ تماسی نداشتند.

با توجه به اینکه معلم هستی، این روزها که در جام ملت‌های اروپا حضور داری، دلهره مدرسه را نداری؟

شاید باورتان نشود ولی همکارانم در مدرسه از همه رده‌های سنی هستند. از میانسال، پیر و جوان همه پیگیر خبرهای من هستند و اینکه چه کار می‌کنم و اینجا چه خبر است. این خیلی برایم لذت‌بخش است که همکارم پیام می‌دهد و می‌گوید نگران کلاست نباش، ما کلاس را داریم پوشش می‌دهیم و تو آنجا تمام تمرکز و تلاشت را برای بازی‌ها بگذار. اینکه همه با هم در مجموعه‌ای که دارم کار می‌کنم برای موفقیت من دست به دست هم می‌دهند، نباید نادیده گرفته شود. از همین‌جا از همه آنها تشکر می‌کنم که به من لطف داشتند.

کلا کدام بازیکن فوتبال یا فوتسال را دوست داری و از او الگو می‌گیری؟

من کلا بازیکنان فوتبال و فوتسال را دوست ندارم و بیشتر از داوران فوتسال الگو می‌گیرم اما بعد از داوران، شخصیت مسی و طرز زندگی کردن و تلاش‌اش را دوست دارم.

یعنی دوست داری یک روز بازی مسی را قضاوت کنی؟

نه (می‌خندد) چون قطعا یک دوست داشتن کاذب است و داوری فوتبال را اصلا دوست ندارم، به هیچ وجه. تا حالا هیچ‌ وقت فوتبال را قضاوت نکرده‌ام و اصلا هم دوست ندارم این مسابقات را سوت بزنم.

اگر برای قضاوت جام جهانی فوتسال دعوت شوی، دوست داری بازی کدام تیم‌ها را قضاوت کنی؟ مثلا در فینال.

اگر این شانس به من برسد دوست دارم بازی که فالکائو بازی می‌کند، قضاوت کنم، یعنی مثلا بازی برزیل.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زنان بازی فوتسال شکر مردان جهان جام جهانی اسپانیا پرتغال فوتبال معلم پوشش جام جهانی زنان مدرسه مردان نیمه نهایی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش قرآن دوست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، پویش قرآن دوست، همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف تلاوت و ختم قرآن به یاد ۱۵ هزار شهید استان در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • کنعانی: گزارشگر سازمان ملل جنایات اسرائیل را تایید کرد
  • اجرای پویش قرآن دوست
  • قضاوت داور چهارمحالی در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده‌اش در غزه
  • انتقال مفهوم خطر سبقت غیرمجاز به رانندگان در پویش چشم به راهیم
  • مادربزرگ ۷۵ ساله اسکاتلندی روزانه ۶ ساعت فورتنایت بازی می‌کند
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • انتقاد دشان از ستاره آرسنال: کارهایش را دوست ندارم!
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج