Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: جلوگیری از آلودگی تالاب هورالعظیم، با توجه به تغییرات اقلیمی اخیر مهمترین دغدغه زیست محیطی پیش روی شرکت اروندان است.

 

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، جلسه بررسی الزامات HSE و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ظهر دیروز (یکشنبه ۲۸ بهمن ماه) در این شرکت برگزار شد و طی آن مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص جلوگیری از آلودگی تالاب هورالعظیم در شرایطی که با تغییرات اقلیمی منطقه همراه است، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جهانگیر پورهنگ با اشاره به تمایز فعالیت های نفتی در حوزه غرب کارون به علت آبی-خاکی بودن شرایط و وجود تالاب ها اضافه کرد: امروزه موضوعات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی رخ داده در منطقه که موجب شده اکثر چاه های شرکت در محدوده تالاب قرار گیرد و بیشتر خطوط انتقال چاه ها در شرایط آبی قرار بگیرند از اهمیت بالایی برخوردار است و این شرایط ویژه نیازمند اخذ تدابیر، تجهیزات و تدارکات مناسب جهت مقابله با خطرات احتمالی است.

 

وی افزود: بحث مهم دیگری که همواره مورد اهتمام شرکت اروندان بوده مسئله سوزاندن گازهای فلر است، که در این راستا مزایده فروش گازهای همراه در این شرکت برگزار و برنده آن مشخص شده و در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی فلرها نیز سال آینده در این شرکت اجرایی می‎شود.

 

وی در ادامه ضمن معرفی مسئولیت مهم شرکت اروندان در غرب کارون بیان داشت: منطقه غرب کارون با گستره پنج هزار کیلومتر مربعی خود از نقطه اتصال اروند رود به خلیج فارس تا شمال خوزستان و میدان مشتاق در شوش، شامل ۱۵ میدان نفتی است که اهمیت استراتژیک آن به علت میادین بسیار بزرگ مرزی و مشترک با کشور عراق، برای کشور دو چندان است.

 

در ادامه این جلسه، مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت، بیان داشت: ما با داشتن چشم انداز بلند مدت از آینده در هنگام تعریف پروژه ها و انجام فعالیت ها می توانیم از بسیاری از چالش های زیست محیطی آینده جلوگیری کنیم و طرح ریزی فعالیت ها باید بر اساس دیدگاه بلند مدت و نگاه به آینده انجام شود.

 

وی با تاکید بر جدی گرفتن اصول PSSR در سازمان اضافه کرد: شرکت اروندان به علت بدنه جوان سازمانی خود، پتانسیل پیاده سازی زیربناهای مدرن در حوزه HSE را داراست و همانگونه که تاکنون حادثه ناگواری روی نداده است امیدواریم این روند مستمر و همیشگی باشد ؛زیرا هر حادثه ناگوار  بصورت ناخودآگاه از لحاظ روحی در همه افراد سازمان تاثیرات منفی می گذارد.

 

در این جلسه همچنین، مانی عبداله زاده؛ مدیر HSE شرکت ملی نفت، پیشنهاد برگزاری مانورهای مشترک HSE با حضور شرکت های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت را جهت نزدیکی بیشتر و هم افزایی جموعه ها با یگدیگر مطرح کرده و به تعامل یکپارچه شرکت های فعال در منطقه با یکدیگر تاکید کرد.

 

بنابراین گزارش، جلسه بررسی الزامات HSE و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ظهر دیروز (یکشنبه ۲۸ بهمن ماه) با حضور جهانگیر پورهنگ؛ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، محمد علی مطیعی؛ معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سیدباقر مرتضوی؛ مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت و مانی عبداله زاده؛ مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و تنی چند از کارشناسان شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: عملکرد حفاظت محیط‌زیست استان در چهار شاخص: زیستگاه‌ها و امور مناطق، حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی و حفاظت و احیای تالاب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و حفاظت محیط‌زیست استان با دریافت بالاترین امتیاز در بین ادارات‌کل حفاظت محیط‌زیست کشور رتبه نخست را به‌دست آورد.

گفتنی است: این ارزیابی بر اساس ارایه عملکرد توسط ادارات‌کل در حوزهٔ محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی و بررسی براساس مستندات، تحلیل عملکرد و ارایه دلایل و شواهد و بازدیدهای میدانی کارشناسان دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898192

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد