Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:22:36 GMT

مردان زنجانی به سلامت جسمی خود کمتر اهمیت می دهند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۲۶۳

مردان زنجانی به سلامت جسمی خود کمتر اهمیت می دهند

به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی زنجان افزود: آحاد مردم باید به موضوع سلامت به عنوان یک موضوع مهم نگاه کنند چراکه سلامت در صورت حفظ نشدن، همیشگی نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: طبق آمار 72 درصد عامل مرگ و میرها بیماری های غیر واگیر هستند که وزارت بهداشت با اتخاذ سیاست هایی طی چند سال گذشته در پیشگیری از این بیماری ها نقش اثر گذاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قزلباش گفت: افزایش چشمگیر مراکز عرضه سیگار، قلیان و مواد دخانی در چند ماه اخیر موضوع مهمی است و مطلوب نیست که جامعه به این سمت سوق پیدا کند.
وی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: امسال 52 پروژه برای دهه فجر آماده افتتاح داشتیم که برخی ها افتتاح شد و تصمیم بر این شد که مابقی برای هفته سلامت و با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تصریح کرد: درباره حمایت این دانشگاه و کارگروه از مشاغل خانگی در بخش صنایع غذایی هم باید سیاست گذاری های حمایتی را به نوعی انجام دهیم که این قشر آسیب نبیند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: وضعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در زمان حاضر بهتر از گذشته است اما با همه این اوضاع هیچ ظروف یک بار مصرفی را در حوزه بهداشت تایید نمی کنیم.
صائینی تاکید کرد: حتی ظروفی که پایه ساختاری آن گیاهی هست هم مورد تایید ما نیست و این موضوع را با صراحت بیان می کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: میزان ابتلا به سرطان معده در استان بیش از میانگین کشوری است که یکی از مهمترین دلایل آن مصرف زیاد نمک و استفاده از خوراکی یا نوشیدنی‌ های داغ است.
صائینی افزود: شایع‌ ترین سرطان ها در کشور معده، پستان و پوست و در زنجان نیز طبق آخرین آمار شایع‌ ترین آنها سرطان معده، مری، پوست و پستان است.
3216/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ابتلا به سرطان پوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی قلیان وزیر بهداشت 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری