Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیروز یکشنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها هشدار داد که در صورت پا پیش نگذاشتن آنها برای بازگرداندن بیش از ۸۰۰ داعشی اروپایی که ائتلاف تحت رهبری واشنگتن آنها را دستگیر کرده است، آمریکا داعشی‌ها را آزاد خواهد کرد. آلمان و دانمارک از این رویکر ترامپ استقبال نکردند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با تردید در این زمینه به شبکه خبری ARD گفت که تحقق چنین اقدامی بسیار دشوار است و افزود: « زمانی بازگشت این افراد زمانی امکان‌پذیر است که اطمینان‌خاطر ایجاد شود که وقتی آنها بازداشت شدند، بلافاصله دادگاهی شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آلمانی گفت: «این یعنی، ما نیاز به اطلاعات و تحقیقات داریم و این امکان هم وجود ندارد و تا زمانی که چنین شرایطی ایجاد نشود، از دید من اجرایی کردن آن بسیار دشوار است».

پیشتر سخنگوی وزرات کشور آلمان به این اظهارات واکنش نشان داده بود و گفته بود که در مجموع همه شهروندان آلمانی و آنهایی هم که مظنون به جنگیدن در کنار داعشی‌ها هستند می‌توانند به کشور بازگردند با این حال باید امکان دسترسی کنسولی وجود داشته باشد.

مقامات آلمانی گفته بودند که عراقی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که برخی از تکفیری‌های آلمانی را محاکمه کنند اما دولت آلمان اعلام کرده است که درباره سوریه با توجه به شرایط حاکم در این کشور نمی‌توان تضمین داد که روند کنسولی و قانونی برای بازداشتی‌های آلمانی طی شود.»

دانمارک دیگر کشور اروپایی بود که به حرف‌های ترامپ واکنش نشان داد و با آن مخالفت کرد. «لارس لوکه راسموسن» نخست‌وزیر دانمارک گفته است که کشورش چنین نخواهد کرد.

راسموسن گفت: «ما درباره افرادی بسیار خطرناک در جهان حرف می‌زنیم و نباید آنها را بپذیریم.» وی همچنین گفت که اظهارات ترامپ با توجه به اینکه شرایط سوریه هنوز باثبات‌ نیست، سخنانی ناپخته است.

ژانویه گذشته پاریس خواستار بازگرداند دست‌کم ۱۳۰ فرانسوی عضو داعش شد که در شمال سوریه به دست کردها بازداشت شده بودند، تا این افراد در فرانسه محاکمه شوند.

ترامپ در مورد بازگرداندن داعشی‌ها به اروپا در توییتر نوشت: «ایالات متحده آمریکا از بریتانیا، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان اروپایی می‌خواهد بیش از ۸۰۰ جنگجوی داعشی را که ما در سوریه دستگیر کردیم، تحویل گرفته و محاکمه کند. خلافت (داعش) در آستانه فروپاشی است. جایگزین این موضوع که راه خوبی نیست آن است که ما مجبور به آزاد کردن آنها شویم».

رئیس‌جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: «آمریکا نمی‌خواهد شاهد نفوذ این جنگجویان داعشی به اروپا باشد، چراکه آنجا احتمالا جایی است که آن‌ها به آن می‌روند. ما بیش از حد کار و هزینه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده که دیگران پا پیش بگذارند و کاری را که قادر به انجام آن هستند را انجام دهند. ما بعد از پیروزی ۱۰۰ درصدی بر خلافت (داعش) به کشور (آمریکا) برمی‌گردیم».

ادعاهای ترامپ درباره مقابله آمریکا با داعش در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها و مقام‌های سوریه و عراق طی سال‌های اخیر بارها گزارش‌هایی مبنی بر کمک‌های واشنگتن به تروریست‌های داعش مخابره کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن آلمان وزیر خارجه دولت سوریه جهان فرانسه عراق آلمان ایالات متحده آمریکا دولت رئیس جمهور آمریکا رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارحه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری گفت: ما در هفتم مارس با اطلاعات واضح و پرجزئیات در رابطه احتمال وقوع حمله تروریستی در گردهمایی‌های بزرگ ازجمله کنسرت‌ها به روسیه هشدار دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این اولین هشدار نبود که ما به روسیه در این زمینه می‌دادیم.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

وی گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

کمیته تحقیقاتی روسیه امروز اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس| جنگنده های دانمارک در اوکراین!
  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آنتونیو رودیگر: اجازه نمی‌دهم به خاطر مسلمان‌بودن، مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر