Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@23:49:08 GMT

استاندار مرکزی: انحلال شورای شهر اراک مطرح نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۵۹۵

سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموعه مدیریت استان سیاست حمایت از شورای اسلامی کلانشهر اراک را دنبال می کند و امید است اعضای این پارلمان شهری فرصت ها را قدر بدانند.
وی بیان کرد: انتظار است که نگاه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک برای گزینش شهردار کارشناسی، تخصصی و به دور از گرایش سیاسی و فردی باشد و شخصی برای سکانداری مدیریت شهری انتخاب شود که توانمندی در حل مسایل و مشکلات شهر را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی ادامه داد: اعضای پارلمان محلی کلانشهر اراک باید در شرایط حساس فعلی فردی را برای سکانداری مدیریت شهری برگزینند که بتواند منافع مردم و شهرداری را حفظ کند.
آقازاده تصریح کرد: تعلل در انتخاب شهردار با صلاحیت ضربه به شورای شهر، مردم و مدیریت شهری است و نیاز است که با تصمیمی عقلایی و مبتنی بر کارآمدی و تخصصی هر چه سریعتر تکلیف شهرداری اراک روشن شده و این انتخاب بر اساس نیاز شهر و موقعیت شهر اراک باشد.
وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نگاه های سیاسی را کنار گذارند و تنها حل مسایل و مشکلات شهری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
استاندار مرکزی افزود: اراک نیازمند شهرداری است که بتواند از عهده مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری برآید و با تعامل سازنده اثربخشی حداکثری را در پیشبرد برنامه های عمرانی و فرهنگی و تند کردن اهنگ برنامه های شهری داشته باشد.
آقازاده تصریح کرد: انتخاب شهرداری که گرایش سیاسی همراه دارد اما شناختی از مسایل فنی و مدیریت شهری ندارند اشتباه بزرگی است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی و برخی نهادهای مشمول، «داوود تاجران» شهردار منتخب کلانشهر اراک در آبان ماه سال جاری از قطار پارلمان شهری اراک پیاده شده و « ابولفضل شالی بگ» به سرپرستی شهرداری اراک انتخاب شد.
با گذشت مدتی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک سرانجام شهردار منتخب را از این دو گزینه « سعید نادری» و « محمد جعفرپور» برگزیدند.
«سعید نادری» نائب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر اراک دهم دی ماه با کسب هشت رأی از 11 مأخوذه اعضای شورای شهر به عنوان شهردار منتخب کلانشهر اراک معرفی شد.
پس از عدم احراز شرایط سعید نادری شهردار منتخب اراک در وزارت کشور، نشست بررسی انتخاب شهردار از میان 2 گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر در 27 بهمن ماه سال جاری برگزار شد که «مهدی فاتحی» گزینه فراکسیون امید این شورا با کسب هفت رای از 11 رای ماخوذه به عنوان شهردار منتخب اراک انتخاب شد اما کمتر از 48 ساعت، استعفای خود را تسلیم کرد.
«محمد جعفر پور» نیز به عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراک بود که در انتخابات این شورا سه رای به دست آورد و یک رای از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان مرکزی انتخابات دستگاه های اجرایی شورای شهر عضو شورای اسلامی شهر 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت شورای اسلامی شهر شیراز است و مجموعه مدیریت شهری شیراز نیز بر این موضوع اهتمام ویژه دارد و سال جاری، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در آئین کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع غیر همسطح شهید استوار - نصر و تقاطع غیر همسطح شهید استوار - خلیج فارس اظهار کرد: بزرگراه شهید استوار طی ۲ ماه گذشته افتتاح شد و امروز در ابتدا و انتهای این بزرگراه، عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیر همسطح خلیج فارس_ شهید استوار و نصر_ شهید استوار با ارزشی بیش از یک هزار میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: مدت زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه تعیین شد اما تلاش خواهیم کرد تا عملیات اجرایی این ۲ تقاطع در مدت ۱۵ ماه اجرا شود تا در تیر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شورای اسلامی و شهرداری شیراز اجرای طرح شیفت شب پروژه‌ها راه‌اندازی شده است و ضرورت دارد تا در این ۲ پروژه نیز اجرای عملیات عمرانی در شیفت شب مدنظر باشد.

اسدی ادامه داد: سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز اقدامات بزرگی انجام داده و این سازمان یک سازمان پویا، فعال و دارای نیروهای باتجربه و زبده و دلسوز و پای کار است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع سابقه ندارد که مجموعه مدیریت شهری در بازه زمانی همچون فروردین اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌ای کند اما در سال جاری شورای اسلامی شهر شیراز این موضوع را ابلاغ کرد که در سال ۱۴۰۳ اولویت مجموعه شهرداری شیراز در حوزه خدمات شهری باشد و بر اساس این ابلاغ، در پایان سال جاری مردم شاهد تحولات بسیار خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه خدمات شهری خواهند بود.

شهردار شیراز تاکید کرد: از سوی شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری برنامه عملیاتی ۱۴۰۴ تعریف شد و بیش از ۵۰ پروژه مهم و تأثیرگذار تعریف و راهبران آن‌ها معرفی شد که در راستای تدوین این برنامه عملیاتی تابلوهای روز شمار پروژه‌های اجرایی در سطح شهر نصب می‌شود تا مردم با کار شورا، شهرداری و اقدامات در حال انجام، آشنا شوند.

اسدی اظهار کرد: در سال جاری تکلیف شورای اسلامی شهر شیراز ۳۱,۶۰۰ میلیارد تومان تکلیف بودجه برای شهرداری شیراز است که باید محقق شود که قریب به ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها مربوط به اجرای پروژه‌های حوزه عمرانی است.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های اجرایی، افزود: اجرای ۳ خط مترو به صورت هم‌زمان، افتتاح پردیس سینمایی استاد تارخ در کمتر از یک ماه دیگر و باغات خانواده از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار شیراز همچنین ادامه داد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت شورای اسلامی شهر است و مجموعه مدیریت شهری شیراز نیز بر این موضوع اهتمام ویژه دارد و سال جاری، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی خواهد بود.

اسدی ابراز امیدواری کرد: با آغاز عملیات ساخت این دو تقاطع ظرف مدت ۱۵ ماه تلاش خواهیم کرد آن را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی، شرایط سخت رکود و جنگ اقتصادی است و هر روز مسئله‌ای وجود دارد اما هیچیک از مسائل و موضوعات در اراده مستحکم خانواده بزرگ ۱۳۰۰۰ نفری شهرداری شیراز به جهت خدمت‌رسانی به مردم تأثیری ندارد.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: طی روزهای آتی برنامه‌های عمرانی، بازدید از روند پروژه‌ها و فعالیت شیفت شب و کلنگ‌زنی پروژه‌ها را خواهیم داشت و برای شورا و شهرداری تعطیلی معنایی ندارد.

کد خبر 745831

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود