Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@08:06:22 GMT

ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی ـ کاربردی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۶۰۹

ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی ـ کاربردی کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور ظهر امروز، 29 بهمن در جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی ـ کاربردی استان در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان اظهار کرد: تاکنون 100 مرکز نوآوری برای کاربردی کردن آموزش‌ها در سطح کشور راه‌اندازی شده که با توجه به این امر ایجاد مرکز نوآوری در هر دانشگاه علمی کاربردی سطح کشور چشم‌انداز این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۰۰ رشته در دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی کشور ارائه می‌شود افزود: ایجاد منابع کتابخانه‌ای مدون برای دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

به گفته امید، بیشترین بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت تشکیل می‌دهند که یکی از اهداف این دانشگاه تربیت دانشجویان به سمت کسب مهارت‌های نوین و کاربردی کردن آموزش‌ها است که براین اساس ایجاد مراکز نوآوری در دستور کار قرار دارد که در این راستا تنها ۳۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه نظری است و ۷۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه کاربردی به‌شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور سطح اشتغال‌پذیری دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر آموزش‌ها در این مراکز آموزشی به‌صورت کاربردی ارائه می‌شود؛ لذا دومین دانشگاه کشور از لحاظ دانش‌آموختگی مهارتی است.

امید یادآور شد:از دانشجویان دارای ایده‌های اجرایی و عملیاتی در این دانشگاه حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن امید علمی کاربردی نواوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای