Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار کانون ثبت پتنت ایران، در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ یک سوم ثبت پتنت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی مجیدپور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد: بر اساس آمار کانون ثبت پتنت ایران، در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ یک سوم ثبت پتنت‌های بین المللی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی ۵۵ دانشگاه برتر نوآوری در ۵ قاره جهان گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که چرخه ایده تا محصول و خدمات به صورتی است که در بخش‌های ابتدایی طرح، دولت‌ها و بخش‌های دولتی و عمومی فاینانس را بر عهده دارند و هر چه طرح پیشرفت می‌کند نقش بخش‌های خصوصی برجسته‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اقدام این دانشگاه در زمینه ایجاد مراکز تحقیق و توسعه مشترک با برخی نهاد‌ها افزود: مرکز تحقیق و توسعه بانک آینده و ملت در این دانشگاه از جمله این اقدامات است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این روند در سال ۱۳۹۶ ادامه داشت است و ۳۱ درصد ثبت پتنت‌ها مربوط به این دانشگاه بوده است، یادآور شد: از سوی معاونت علمی دانشگاه‌های کشور به سطوح "الف"، "ب" و "ج" سطح بندی شدند که این دانشگاه تنها دانشگاه کشور بوده که در سطح "الف" قرار گرفت و بعد از آن دانشگاه فردوسی مشهد؛ مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی قرار گرفته است.
مجیدپور به وضیعت نوآوری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه استنفورد دانشگاهی است که در شاخص نوآوری مطرح است به گونه‌ای که تعداد درخواست ثبت پتنت‌های سالانه آن ۹۹ مورد است که نرخ موفقیت پذیرش این درخواست‌ها ۵۰ درصد است و میزان بودجه این دانشگاه ۶ میلیارد دلار است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه "کارلسروهه" آلمان را در رده صدم این رتبه بندی دانست و ادامه داد: تعداد درخواست ثبت پتنت این دانشگاه ۳۲ مورد در سال است و نرخ موفقت آن‌ها ۵۸ درصد است. اعتبارات سالانه این دانشگاه بالغ بر یک میلیارد دلار گزارش شده است.
این محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد درخواست ثبت پتنت این دانشگاه را ۲۸ مورد ذکر کرد که از این تعداد ۶ مورد آن مورد پذیرش قرار گرفته است در حالی که میزان اعتبارات ما ۱۵ میلیون دلار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت پتنت نوآورترین دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

پری سیما علیزاده موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری سوئیس ویژه اعضای فدراسیون با حضور ۸۳۰ مخترع از ۳۶ کشور جهان در آگوست ۲۰۲۳، کسب مدال طلا در چهاردهمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در کشور کویت با حضور ۲۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان در فوریه ۲۰۲۴ و همچنین کسب عنوان INV از فدراسیون بین المللی مخترعین جهان شد.

از دیگر افتخارات دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ثبت اختراع در ایران با عنوان سیستم انتقال نور خورشید با استفاده از فیبر نوری برای یونیت دندانپزشکی جهت استفاده در ترمیم‌های کامپوزیتی و کمک به تشخیص پوسیدگی دندان است.

بیشتر بخوانید

مدال نقره بر گردن کارآموز مکانیک خودرو خراسان جنوبی

پری سیما علیزاده دانشجوی ترم ۶ دندانپزشکی گفت: هم اکنون MVP اختراع اولم را ساخته ام و به دنبال گام‌های بعدی از جمله تجاری سازی این محصول هستم، همچنین یک سری ایده دیگر برای اختراع‌های بعدی دارم که انشاءالله به نتیجه مطلوب برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • بازدید سخنگوی دولت از هجدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد