Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@14:51:27 GMT

بومي سازي ايمپلنت‌هاي تيتانيوم در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۶۸۶

بومي سازي ايمپلنت‌هاي تيتانيوم در کشور

خبرگزاري آريا- شرکت دانش بنيان توليد کننده ايمپلنت‌هاي تيتانيوم ساخت ايران با حضور رئيس صندوق نوآوري و شکوفايي افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي وحدت، رئيس صندوق نوآوري و شکوفايي با حضور در پارک فناوري پرديس، شرکت دانش بنيان «ايمن ايجاز» را افتتاح کرد.
اين شرکت توليد کننده ايمپلنت‌هاي تيتانيوم است که با بومي سازي اين محصولات در جهت ارزآوري گامي موثر برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين در اين بازديد از دستگاه جوش الکترونيکي خلاء با قابليت استفاده در صنايع خودروسازي، نيروگاهي، دفاعي و هواپيماسازي رونمايي شد.
اين دستگاه از خروج يک ميليون دلار ارز جلوگيري کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بومي سازي کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو، درباره فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم گفت: نخستین طرح تولید هیدرات‌های ویژه در ایران و خاورمیانه با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی و اشتغال ۱۱۰ نفری وارد مدار تولید شده است.

به گفته وی، تکنولوژی ساخت این واحد، بومی و برای نخستین بار است که در کشور اجرا و راه اندازی می‌شود. افتتاح فاز نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، دستاورد دیگر فن‌آوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید. در این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه یادآور شد: در بخش معدن نیز عملیات اجرایی کارخانه‌های «فلوتاسیون مس-طلا» شادان و نیز «فرآوری طلا» خونیک در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی افزود: در زنجیره مس نیز استخراج پیش باطله‌برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان، شروع شد. این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

موثقی‌نیا اضافه کرد: بهره‌برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود. همچنین «جانجا» معدن جدیدی که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، در سال‌های آتی، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدن‌کاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه می‌شود.

توسعه زنجیره مس

وی به اهمیت توسعه زنجیره مس اشاره و اظهار کرد: در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس در آستانه رونمایی قرار دارد. این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت مس داشته باشد. موضوع فوق با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی می‌یابد.

اکتشاف

رئیس هیأت عامل ایمیدرو درباره عملکرد بخش اکتشاف اینگونه توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه، بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.

وی ادامه داد: در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغال سنگ کوهبنان (استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

موثقی‌نیا همچنین گفت: برگزاری چهارمین جشنواره اینوماین (ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی)، نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، نخستین دوره مسابقات ملی گوهر تراشی از جمله اقداماتی بود که در حوزه گوهرسنگ‌ها برگزار شد.

کد خبر 6063712

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟