Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری سمینار ملی با موضوع بانوان و کتاب در روزهای ۷ و ۸ اسفندماه به میزبانی شهر شیراز خبر داد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روح‌الله منوچهری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش  ملی «زن، کتاب، سواد زندگی» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: این همایش با هدفکمک به بهبود زندگی و سلامت خانواده‌ها از طریق ارتباط بانوان با کتاب برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمعی از استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه‌های مطرح ایران، اعضای انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران، مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جمعی از مسئولان استانی، بانوان موفق و کارآفرین استان، نویسندگان استانی به ویژه بانوان نویسنده، مشاور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی مخاطب این برنامه تا در این گردهمایی، راهکارهای جذب هرچه بیشتر بانوان به کتاب و کتابخوانی و بهبود امور خانواده از راه کتاب بررسی شود. 

منوچهری با اشاره به برنامه‌های این همایش افزود:  این برنامه با برگزاری سمینار «زن، کتاب، سواد زندگی» آغاز می‌شود و پس از آن پنج پنل تخصصی با موضوع‌های تربیت فرزندان و سبک زندگی، سواد زیست محیطی، انتقال تجربه از طریق تحلیل کتاب، اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی و بهداشت روان و سلامت خانواده با حضور متخصصان هر موضوع و کتابداران و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

یزد| زمینه نقش آفرینی بیشتر بانوان در امور اقتصادی یزد فراهم شودهنرمندی بانوان کاتب قرآن کریم در نمایشگاه شمیم ریحان+عکس9 کتاب مکتوب و صوتی ویژه بانوان شاهد در یزد رونمایی شد

وی به نقش ویژه زنان در خانواده اشاره کرد و گفت:  برنامه پیش‌رو با هدف تمرکز بر بحث کتابخوانی و مطالعه زنان طرح‌ریزی شده است و جامعه هدف آن گسترده‌تر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان کرد: امید است که با برگزاری این همایش کتابداران علاقه‌مند و بسیار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، مسیر خود را برای فعالیت در حوزه زنان و جذب بانوان و مادران به کتاب پیدا کنند.  

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری