Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:51:22 GMT

نخستین یادواره شهیده زینب کماییدر دورود برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۷۸۵

نخستین یادواره شهیده زینب کماییدر دورود برگزار شد

نخستین یادواره شهیده«زینب کمایی» در شهرستان دورود برگزار شد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، نخستین یادواره شهیده «زینب(میترا) کمایی» در دورود با حضور فرمانده سپاه ناحیه دورود، فرماندار، مسئولان  و جمعی از دانش‌آموزان دختر و خانواده‌های معظم شهدا در دبیرستان دخترانه سیداحمد خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کریم زینی‌وند فرمانده سپاه ناحیه دورود در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب در حمله تروریستی زاهدان اظهار داشت: برای تداوم انقلابمان پای این انقلاب خون‌ها داده‌ایم، پس از راهپیمایی باشکوه مردم در 22بهمن امسال در حادثه تروریستی خدانشناسان تکفیری 27 نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به‌شهادت رساندند. در طول هشت سال دفاع مقدس6 هزار و 428 نفر از مادران و دختران ما به شهادت رسیدند.

میراث دار حرمت؛ روایتی از شهیده کوهدشتی + تصاویریادواره شهیده زینب کمایی در اردبیل برگزار شداجلاسیه 562 شهیده استان کردستان اردیبهشت 98 برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه500شهید زن دوشادوش رزمندگان در جبهه حضور و به فیض عظیم شهادت نائل رسیدند، افزود: خواهران در زمان جنگ نقش بسیار بزرگی در دفاع انقلاب اسلامی داشتند، 6هزار جانباز زن داریم، هم‌چنین وقتی شهرهای ما را محاصره کردند 171 نفر از زنان را به اسارت برده و آن‌ها بعد از جنگ آزاد شدند؛ در حوزه پزشکی2 هزار و267 پزشک زن در جبهه بوده و 22 هزار زن در حوزه امدادگران در جبهه خدمت می‌کرد‌ند.

فرمانده سپاه ناحیه دورود عنوان کرد: در زمان جنگ همسران 317 هزارنفر از خواهران در جبهه جانباز شده و همسران 61هزارو 502 زن نیز به شهادت رسیدند، بعد زنان نقش پدر را در خانه ایفا و فرزندان شهدا را بزرگ کردند؛ قریب به اتفاق فرزندان شهدا تحصیلات عالی دارند و در منصب‌های مختلف خدمت می‌کنند، نمونه آن خواهر انقلابی و ولایی فریبا بهاری سرپرست فرمانداری دورود بوده که فرزند شهید است. شاید روزی که  او را می‌خواستند به‌عنوان فرماندار منصوب کنند خیلی‌ها می‌گفتند یک زن نمی‌تواند فرمانداری را اداره کند اما الان می‌بینیم که یک خانم به‌عنوان فرمانداری کار می‌کند و بیش‌تر از مسئولین قبلی موفق بوده، مشخص است که در عرصه کار و خدمت زن و مرد ندارد و هرکسی دلش برای انقلاب و مردم بتپد، باید کار و تلاش کند.

جمهوری اسلامی به زن بها داد

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به زن بها داد، تاکنون 71 زن به‌عنوان نماینده وارد مجلس شدند، 41درصد از کارمندان دولتی و 30 درصد از مناصب دولتی در دست زنان است.چهار هزار زن شاعر در کشور داریم و میزان سواد در کشور بالای 90 درصد است که باید شکرگزار نعمتی باشیم که شهدا با خون خودشان به‌دست ما دادند، دیروز شهدا رفتند و انقلاب به پیروزی رسید امروز امانت دست شماست.

زینی‌وند گفت: دشمنان 40سال با تحریم اقتصادی، جنگ تحمیلی و ترور تلاش می‌کنند که انقلاب را از ما بگیرند، چون می‌خواستیم و می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم و زیر یوغ آمریکایی‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه81 هزار و 87 نفر، مادر 2 فرزند شهید و 631 مادر 3 فرزند شهید هستند افزود:21 مادر4 شهید، 21 مادر 5 شهیدو 5 مادر 6شهید داریم و نیز2 مادر 8 شهید و یک مادر9 شهید را برای دفاع از انقلاب تقدیم کردند و  برگ زرینی را به انقلاب افزودند.

فعالیت زنان در پشت جبهه‌ها

فریبا بهاری سرپرست فرمانداری دورود نیز در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: به‌عنوان نماد دختر اسلامی در جامعه مسئولیت‌های زیادی دارید، زمان جنگ زنان در پشت جبهه تلاش‌های زیادی کردند و حامی مردان و فرزندان‌شان به‌جهت حضور در جبهه در زمان جنگ بودند، این تلاش‌ها و فعالیت‌ها برکسی پوشیده نیست، همه ما این تلاش‌ها را دیده‌ایم و در تمام کتاب‌ها خوانده‌ایم.

وی افزود: کشورمان در دفاع از میهن مردان و زنان زیادی را از دست‌داده اگر فراموش کنیم ظلم است، ما وظیفه داریم کتاب بخوانیم و مطالعه کنیم. هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد که چه شهدایی را تقدیم کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، «زینب کمایی» در همه راهپیمایی‌های زمان انقلاب شرکت و فعالیت انقلابی خود را در مدرسه راهنمایی شهرزاد آبادان شروع کرد، بعد از انقلاب برای ادامه تحصیل تصمیم می‌گیرد به حوزه علمیه برود و طلبه شود.  فعالیت‌های مذهبی او مورد غضب منافقین قرار می‌گیرد و در اول فروردین سال 1361 هنگام برگشت از مسجد توسط منافقین ربوده شده و او را با خفه‌کردن به‌وسیله‌ی روسری‌اش به شهادت رساندند؛ هم‌چنین در این یادواره کتاب«راز درخت کاج»در دبیرستان دخترانه سیداحمد خمینی(ره) نیز معرفی شد.

انتهای پیام/ ت

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره شامگاه دوشنبه با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام، یونس فرجی سرپرست معاونت فرهنگی استان، و تعدادی از مسوولان بنیاد شهید استان و شهرستان بدره، خانواده‌های معظم شهدا با شکوه خاصی برگزار شد.‌

خاطره گویی سردار شاکرمی و سردار موسی بیگی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهید صالح میری، اجرای تئاتر خیابانی در حاشیه یادواره سردار شهید صالح میری، تجلیل از نویسندگان کتاب زندگینامه سردار شهید «صالح میری» با عنوان (صالح من) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بدره از اعم برنامه‌های اجرا شده در این مراسم باشکوه بود.

شهید «صالح میری» فرزند عوضعلی اول فروردین ۱۳۴۴ در شهرستان بدره دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا چهارم دبیرستان سپری و سپس با توجه به شرایط جنگی کشور و لزوم حراست از مرزهای میهن اسلامی دفاع از میهن را بر ادامه تحصیل ترجیح داد. به عنوان پاسدار به لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) سپاه ایلام پیوست و بعد از مدتی فرماندهی گروهان را بر عهده گرفت.

شهید میری سرانجام پس از رشادت‌های فراوان چهارم اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه گامو کردستان مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای بدره قرار دارد.

کد خبر 6085996

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس