Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از هر ۲۰۰ نفر یک نفر مبتلا به ناهنجاری‌های ادراری  می شوند که بر این اساس اگر در اصفهان سالی ۸۰ هزارنفر متولد م شوند تعداد مبتلایان به ناهنجاری ادراری در اصفهان سالانه به ۲۵۰ نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه هفته ای ۱۰ تا ۱۲ عمل جراحی ناهنجاری های ادراری در این بیمارستان انجام می گیرد، افزود: در ارتباط با ناهنجاری های اداری همایش بین‌المللی روش‌های نوین در جراحی هایپوسپادیاس ۳۰ بهمن به مدت سه روز در بیمارستان امام حسین اصفهان برگزار می‌شود که جدیدترین روش‌های درمانی ناهنجاری‌های ادراری در اصفهان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ کودک در اصفهان مبتلا به ناهنجاری باز بودن جداره مثانه هستند

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) اضافه کرد: از هر  پنج هزار کودک یک نفر مبتلا به باز بودن جداره مثانه می‌شود که هم اکنون ۲۰ کودک در اصفهان مبتلا به این ناهنجاری هستند که اگر تا ۲۰ سالگی عمل جراحی نشوند دچار بی‌اختیاری ادراری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همچنین از هر  پنج هزار کودک یک نفر مبتلا به ابهام جنسی می شوند، ادامه داد: تمام این ناهنجاری ها  تا قبل از ۱۵ سالگی باید عمل شوند و اگر این اتفاق صورت نگیرد  مشکلات و بیماریها در بزرگسالی و ازدواج و بچه دار شدن افراد پیش می آید.

معالجه  ۱۰بیمار مبتلا به شکاف لب با جدیدترین روش جراحی

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) گفت: درپی برگزاری همایش بین المللی روش‌های نوین درجراحی شکاف لب، ۱۰ بیمار مبتلا به شکاف لب با جدیدترین روش درمانی، معالجه می شوند.

وی اظهار داشت: همایش بین المللی روش‌های نوین در جراحی شکاف لب از ۱۸ سال گذشته به صورت سالانه برگزار می شود و تازه ترین روش‌های درمانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه امسال همچون سال های گذشته در قالب این همایش، کارگاه‌ آموزشی دو روزه با حضور مدیر انجمن شکاف لب و کام دانشگاه آنتروپ بلژیک  برگزار میشود، ادامه داد: در این کارگاه آموزشی ۳۰ تن از متخصصان شکاف لب و کام از سراسر کشور حضور دارند و ۱۰ بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

رئیس مرکز درمانی آموزشی امام حسین(ع) ادامه داد: در این کارگاه دو روزه اعمال جراحی اولیه  و ثانویه لب بسته به نوع شکاف لب یک طرفه و دو طرفه آموزش و انجام می گیرد.

وی با اظهار اینکه از هر ۵۰۰ کودک یکی به ناهنجاری مادرزادی شکاف  لب و کام مبتلا می شود، ادامه داد: روزانه بین ۴ عمل جراحی دو شکاف لب و دو شکاف کام انجام می شود.

کد خبر 4545797

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های علوم پزشکی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در این استان خبر داد و گفت: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت اداره کل انتقال خون است.

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت و مأموریت اصلی اداره کل انتقال خون است و تلاش می‌شود تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند و به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی هشت و ۹ هستند و این کمبود فاکتور، علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده‌ی رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که ۶۷۸۷ واحد (۴۵ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور هشت) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 745089

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب