Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:04:35 GMT

کشف و ضبط ۹۹ قطعه اشیای تاریخی در خلخال

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۴۹۴۲

کشف و ضبط ۹۹ قطعه اشیای تاریخی در خلخال

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نباتی، دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: این اشیای باستانی مربوط به دوره عصر آهن 2 بوده و قاچاقچیان آنها را در جریان حفاری شبانه از یک قبرستان تاریخی کشف کرده بودند.
وی افزود: این اشیا شامل انواع ادوات جنگی از جمله سرنیزه، شمشیر و سایر ادوات ساخته شده از آهن، مفرخ و سفال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباتی اظهار داشت: احتمال داده می شود حفاران با دیدن ماموران انتظامی قبل از هر گونه اقدام از محل حفاری گریخته اند.

وی گفت: پرونده ای در دادسرای خلخال در این زمینه تشکیل و فرد و یا افرادی که در این حفاری دست داشته اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با بیان اینکه احتمال وجود اشیای تاریخی بیشتر در این محل وجود دارد، خواستار توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به حفاظت از این منطقه و دیگر مناطق تاریخی شهرستان شد.

انتهای پیام/ع

کشف اشیای تاریخی در خلخال


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد

حجت‌الاسلام کریم اسدی در نشست اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال با اشاره به اهمیت ایمان و دینداری در آیات و روایات، گفت: در فلسفه آفرینش، انسان هرگز به سرمنزل آرامش، اطمینان و رضایت‌مندی نمی‌رسد مگر اینکه از قرآن این کتاب آسمانی استمداد و یاری بطلبد.

وی افزود: ایمان وسیله‌ای برای اتصال موجودی ناتوان به اصل وجودی است که همه هستی و قدرت و نیرو از اوست؛ بنابراین ایمان و دینداری بایستی به عنوان یک اصل، همیشه در روحیه انسان پدیدار باشد.

امام جمعه خلخال اظهار داشت: ایمان امید به زندگی را در فرد افزایش می‌دهد و در همه حوزه‌های زندگی بشر نقش مهم و تاثیر مستقیمی به جا می‌گذارد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه غلبه بر هوای نفس، یکی از ویژگی‌های ایمان می‌باشد، تصریح کرد: بالاترین دشمن انسان، نفس اماره و احساسات سرکش است که بایستی با توسل به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر آن غلبه کند.

دیگر خبرها

  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد