Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حدود 500مدرسه حوزوی ویژه خواهران در کشور داریم که 100هزار طلبه خواهر در فضای حوزوی فعالیت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: اگر شرایط قبل از انقلاب را با شرایط امروز مقایسه کنیم به چند نکته مهم دست می‌یابم که یکی مربوط به شاخص اقتصادی و رشد و توسعه چشمگیر در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه علمی و فرهنگی با توجه به گسترش مراکز دانشگاهی، حوزوی، مساجد و حتی حسینه‌ها شاهد رشد محسوسی هستیم که اصلا قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و بسیار متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یکی از رشدها و برآمده از بطن جامعه اسلامی است، گفت: حدود ۵۰۰مدرسه حوزوی ویژه خواهران در کشور داریم که ۱۰۰هزار طلبه خواهر در فضای حوزوی فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: ۳۰۰تا ۴۰۰ هزار نفر خواهر دانش آموخته در کل کشور در فضای حوزه‌های علمیه تربیت یافتند و امروز در خدمت جامعه اسلامی هستند.

کاظم لو بیان کرد: خوشبختانه امروز حوزه علمیه خواهران در کنار حوزه علمیه برادران مشغول ارائه خدمات فرهنگی است و جامعه اسلامی به ویژه بانوان از این فضاهای تبلیغی، تربیت کودک و بخش حقوق زنان بهره‌مند هستند.

وی ابراز کرد: پیش از انقلاب هیچ حوزه علمیه رسمی برای خواهران نداشتیم لذا حوزه علمیه خوهران یکی از رشدهای این نظام محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌های ارزشمندی همچون امام خمینی(ره)، خون جوانان و شهدای این سرزمین، مدافعین حریم و مقام معظم رهبری را در این مسیر داشتیم لذا انتظارات برای پیشرفت‌ها بیشتر از آنچه که امروز شاهد هستیم، است.

کاظم لو تصریح کرد: مردم در مقابل این سرمایه‌ها که برای به ثمر نشستن انقلاب هزینه شده است، خود را خوب نشان دادند و در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی مختلف حضور حداکثری داشتند.

بیش از یک هزار طلبه خواهر در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند

این مسئول ابراز کرد: با وجود گذشته و شرایط امروز ما نسبت به آینده انقلاب و نظام امیدوار هستیم و لذا شعار ما “افتخار بر گذشته و امید بر آینده” است و از تمام دلسوزان و علاقه مندان به کشور و نظام می‌خواهیم که به صحنه بیایند و مشکلات را با دست همدیگر حل کنیم.

وی یادآور شد: امروز با توجه به اینکه نظام به حد رشد و  استقلال خود رسیده است، دشمنان نظام دست به دست دادند و علنی به میدان آمدند اما ثابت شده مردم ما هرگاه احساس کردند که اصل نظام آن‌ها هدف قرار گرفته نیز به میدان آمده و دشمن را بر سر جای خود نشانده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: اکنون در استان قزوین ۶مرکز آموزشی حوزوی خواهران وجود دارد که ۵مرکز در حد کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی است که ۴رشته در آن ارائه می‌شود.

کاظم لو افزود: در شهرستان قزوین ۳مرکز حوزوی خواهران و در شهرستان‌های تاکستان، آبیک و بوئین زهرا هم یک مرکز وجود دارد و در الوند هم پیگیر هستیم تا حوزه خواهران در این شهر هم افتتاح شود.

این مسئول گفت: تعداد طلاب خوهران که مشغول به تحصیل هستند نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر است و حدود ۷۰۰نفر هم دانش آموخته در این حوزه داریم.

وی تصریح کرد: امروز در فضاهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور بانوان را می‌بینیم که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت حرکت شجاعانه و مدبرانه سپاهیان اسلام در عملیات «وعده صادق» این اقدام را عملیاتی بی نظیر و اخلاقی ترین اقدام نظام تمام دوران تاریخ نظامی جهان توصیف کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه من کوچک‌ترین و کمترین سرباز این نظام و انقلاب در قبل از انقلاب و حتی دوران جنگ تحمیلی هستم و بر حسب وظیفه خدمتتان حضور پیدا کرده ام، به سیر تاریخی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بی نظیر است که امام راحل بنیانگذار آن شد و در مسیر با شجاعت ایستادگی و رهبری کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۴۲ تا به امروز این درخت تناور انقلاب اسلامی مراحل و تطوری را طی کرده است، ابراز کرد: این تقسیمات رسالت حوزه و شما حوزویان را سنگین‌تر می‌کند. لذا در همین راستا باید بگویم، ریشه‌های انقلاب در صدر اسلام و عاشورا و عصر امام صادقین و عصر غیبت صغری و عصر علما است اما طلوع خورشید امام در قم یک مرحله نو و بی نظیر در تاریخ اسلام و حوزه‌های اسلام به شمار می اید هرچند تاریخ‌های بی نظیری همچون حرکت خواجه نصیرالدین در عصر مغول را شاهد می‌باشیم اما تاریخ انقلاب اسلامی کاملاً متمایز از تواریخ نهضت‌های اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام راحل تطور عظیم تاریخی به شمار می‌آید، ادامه داد: شوری که امام (ه) در میان مردم افکند و شاگردانی که در مسیر ایشان تربیت شدند و ادبیات و گفتمان دو سال اول در سال ۴۲ و ۴۳ یک دوره آغازین نهضت می‌باشد و در آن دوره افرادی که وارد میدان شدند بسیار ارزشمند هستند چرا که سینه تاریکی‌ها را شکافتند و پایه گذار نهضت اسلامی شدند و پس از آن چهارده سال دوران تبعید امام است که با زندان‌های طولانی و فشارهای غیرقابل وصف همراه شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اولین روزی که سال ۱۳۵۰ وارد فیضیه شدم شاهد برخورد نیروهای ساواک و پهلوی با حجره نشینان فیضیه بودم، طلاب جمع می‌شدند و شعار می‌دادند و هر هفته در فیضیه برخورد ساواک با طلاب جوان وجود داشت. سال ۵۴ سال بسیار مهمی بود که حرکت بزرگی در فیضیه رخ داد و به خیابان‌ها کشیده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فیضیه به عنوان کانون و محور اعتراضات علیه شاه دو سال کامل تعطیل شد، تصریح کرد: در شب عید فطر سال ۵۴ دستگیر ابتدا به اداره ساواک در خیابان ایستگاه فعلی بردند و سپس به شهربانی قم واقع در خیابان باجک بردند و مورد شکنجه و بازجویی قرار دادند که پس از چند روز با وساطت آیت الله حائری مرا آزاد کردند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: هر روز احتمال دستگیری و شکنجه بود ولی همه نسل جوان آن روز حوزه عشق به امام (ره) داشتند و عشق توصیف ناچیزی در مقابل عشق و جانفشانی نسبت به امام بود و عشق به آقا سید روح الله حاکم بر قلب‌ها بود و جانشان را برای آرمان‌های امام در کف دست گرفته بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جزوه جهاد اکبر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جزوه جهاد اکبر امام (ره) برای دستگاه شاهنشاهی سنگین بود، عزاداری‌های عاشورای قم در این مقطع بسیار فوق العاده، شورانگیز و اثرگذار بود و زمام کار از دست ساواک و شهربانی آن وقت خارج می‌شد و نوحه‌ها و عزاداری‌ها فوق العاده حماسی و جذاب بود و ای کاش از آن دوران فیلم‌هایی به یادگار مانده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جریان تبلیغ حوزه در عصر انقلاب تاکید کرد: جمع زیادی از طلاب در فرصت‌های تبلیغی اندیشه و افکار امام (ره) را در سراسر نقاط کشور انتشار می‌دادند و زمینه انقلاب و آگاهی و بصیرت را فراهم می‌کردند. در همین زمینه سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید جرقه انقلاب را در این سخنرانی‌ها می دانم که انسان ساز و اخلاقی است، همچنین سخنرانی امام (ه) در فیضیه که دنیا را تکان داد و همه چیز را زیر و رو کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را مردمی می‌دانستند، اظهار داشت: کسی فکر نمی‌کرد انقلاب به ثمر برسد اما امام (ره) با پشتوانه مردمی و توکل بر خدا دستگاه ظلم را فرو ریخت.

کد خبر 6086446

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟
  • آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان