Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:31:20 GMT

تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۰۱۵

تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محفل انس با قرآن کریم به یاد شهدای پاسدار حادثه تروریستی زاهدان از سوی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری، 29 بهمن‌ماه در مسجد توحید این استان برگزار شد.

در ابتدا قاریان ممتاز یگان‌های نیروهای مسلح استان بوشهر در این محفل معنوی به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسف جمالی، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری وفات حضرت ام‌البنین(س) و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا، گفت: شهدا عامل به آیات نور هستند که در راه دفاع از آرمان‌های سرزمینی و شعائر دینی دست به جهاد و دفاع انقلابی می‌زنند و بر اهداف خود استوارانه ایستادگی می‌کنند حتی تا زمانی که در برابر مقاومت با جبهه باطل به شهادت نائل بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نعمت ولایت را به عنوان امانت خود ذکر کرده است، افزود: پروردگار سبحان اشاره دارد که ما امانت را بر شما عرضه کردیم و بر آسمان‌ها، کوه‌ها و زمین این امانت عرضه نشد و تنها انسان بود که این بار سنگین الهی را به دوش گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر با بیان اینکه افتخار امانت الهی به انسان رسید، گفت: منشأ همه خیرات و برکات همین نعمت ولایت فقیه است که انسان می‌تواند آن را بپذیرد و به این جهت است که ولایت به‌عنوان یک نعمت به ما داده و تبدیل به یک امانت الهی شده است و لذا افراط و تفریط موجب ضامن شدن و آسیب زدن به این امانت است.

منظومه دینی جبهه ولایت‌مداران بر لبه تیغه تکفیری دشمن

حجت‌الاسلام جمالی به اهمیت و جایگاه ولایت و حفظ این امانت الهی پرداخت و تصریح کرد: امروز جنگ بر سر ایمان، اعتقادات و معارف اسلامی است و دشمن این چرخه منظومه دینی و جبهه دفاعی ولایت‌مداران را بر لبه تیغه تکفیری خود قرار داده است و در این رابطه دشمن با تجاوز و تهاجم به دنبال زدن ریشه اسلام و به شهادت رساندن مدافعان امنیت و پاسداران ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی در دهه پنجم انقلاب

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: بیانه «گام دوم انقلاب» طلوع فجر دیگری را در دهه پنجم با هدف تشکیل جبهه جهانی تمدن اسلامی با مدیریت جهادی مردم ولایت‌مدار و دلسوزان انقلابی، رقم خواهد زد.

برپایی نمایشگاه عکس مفهومی «تروریست»

بر اساس این گزارش، در پایان این آئین، آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با حضور جمعی از مردم و مسئولان از نمایشگاه عکس مفهومی «تروریست» که به همت کانون فرهنگی و هنری توحید برپا شده بود، بازدید کردند.

فاطمه بنی‌کلاب اولين مرثيه‌خوان عاشورا و مدافع ولایت بود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا، گفت: فاطمه بنی‌کلاب مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) از اولين مرثيه‌خوانان عاشورا، مدافع ولایت بودن را معنا کرد.

حادثه کربلا صحنه دفاع و جانبازی در راه دين خدا بود

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تربيت ولايی فرزندان الگوی اهل بيت(ع) برای بانوان است، افزود: حادثه کربلا پر از حماسه است و لحظه لحظه آن سرشار از ايثار، مردانگی، جانبازی در راه دين خدا است اما در بعد ديگر ايفای نقش ممتاز بازماندگان حادثه کربلا در جهت رساندن پيام اين مجاهدت‌ها و به اهتزاز درآوردن اين پيام‌ها در مقابل حکام جور تا پايان تاريخ است و بخشی از اين نقش مرهون حضرت ام‌البنين(س) است.

دعا؛ راه ارزشی خدا برای انسان‌ها

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود «دعا موج بلا را دفع می‌کند»، بیان کرد: اگر می‌خواهید خدا راه ارزشی برای انسان‌ها ایجاد کند راهش دعای مؤمنان در حق یکدیگر است.

یادآور می‌شود، حسین معینی، مداح اهل بیت(ع) در مراسم گرامیداشت شهدای پاسدار حادثه تروریستی زاهدان به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا شهدای پاسدار مدافع امنیت حادثه تروریستی زاهدان بوشهر مسجد توحید محفل انس با قرآن سپاه پاسداران ام البنین انسان دعا کربلا ولایت امانت خدا عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فرهاد فرهادی دیروز در نشست آموزشی «روایت دختر ایرانی» که به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه برای ایجاد گفتمان بین دو نفر، پنج ساختار بیانی وجود دارد اظهار داشت: یکی از آنها فن شعر یا بوطیقای ارسطو است.

وی در ادامه تصریح کرد: اثر هنری، انتقال یک تجربه به شکلی است که مخاطب آن را « درک» می‌کند.

فرهادی اظهار داشت: در 1400 سال گذشته، شیعه با یک مظلومیت به تمام معنا رو به رو بوده و از سوی دیگر دو نوع تمدن‌سازی شامل تمدن‌سازی بشری و تمدن‌سازی انبیاء وجود دارد که شیعه به تمدن‌سازی انبیاء فکر می‌کند.

وی با اشاره به دفاع اخیر ایران در برابر رژیم صهیونیستی بیان کرد: زمان که از هر سوی ایران، موشک‌ها به سمت اسرائیل روانه شدند، همراه با آنها تمدن ایرانی و اسلامی به صدر ابرقدرتی بودن جهان شلیک شد.

این نویسنده و کارگردان گفت: در هر دوره‌ای در تاریخ، هر تمدنی که خواست ابرقدرت شود با خونریزی بسیار وحشتناکی این کار را کرد برای مثال انگلستان در جنگ جهانی اول، تنها در ایران با ایجاد قطحی 9 میلیون انسان را به کشتن داد.

وی افزود: آمریکا نیز در جنگ جهانی دوم برای اینکه ابرقدرت بودن خود را به تثبیت برساند با بمب اتم، 250 هزار نفر را در یک روز سوزاند و این در حالی است که دفاع اخیر ایران تنها نمایش ابرقدرت گونه‌بودن در جهان بود که خون از دماغ هیچ بی‌گناهی جاری نشد.

فرهادی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود یهودی‌ها دو خصلت دارند، یکی اینکه اگر دنیا را به آنها بدهند سیر نمی‌شوند و از سوی دیگر به‌شدت جان‌دوست هستند و اگر هزار سال هم زندگی کنند دوست دارند که زنده باشند و از سوی دیگر به معاد نیز هیچ اعتقادی ندارند و همین نقطه ضعف آنها است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • پاسخ هوش‌مصنوعی به سؤالی به قدمت تاریخ بشر؛ چرا فرازمینی‌ها را ندیده‌ایم؟
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند