Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@09:51:24 GMT

انتقاد پدر ملی‌پوش شطرنج از فدراسیون

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۱۲۶

  پدر آرین غلامی ملی‌پوش شطرنج گفت‌: فدراسیون شطرنج در قبال آرین کار خوبی نکرد و با حذف آرین از مسابقات جهانی نمی‌خواهند او در عرصه‌های بین‌المللی دیده شود.

به گزارش ایسنا، محمد غلامی، با گلایه از فدراسیون شطرنج به سبب دعوت نکردن آرین غلامی فرزندش به تیم ملی برای مسابقات تیمی قهرمانی جهان، اظهار کرد: فدراسیون شطرنج در قبال آرین کار خوبی نکرد، آن‌ها آرین را بعد از مسابقات سوئد به جای تشویق از تیم ملی حذف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید نمی‌خواهند آرین در عرصه‌های بین‌المللی شناخته شود و یا در جهان رشد کند و دیده شود. آرین کم مدال ندارد و نیازی به این مسابقه و یا مسابقاتی که قرار است فدراسیون بفرستد ندارد، ولی باید حداقل اگر فدراسیون کمکی نمی‌کند سنگ اندازی هم نکند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، بیان کرد: آرین نتایج خوبی در مسابقات ریلتون سوئد گرفت. با وجودی که مقابل نماینده صهیونیستی بازی نکرد عنوان نایب قهرمانی برق آسا را کسب کرد و توانست اولین نورم استاد بزرگی را کسب کند. بعد از سوئد بلافاصله در مسابقات ارمنستان شرکت کرد، هر چند که دیر به مسابقات رسید و نتوانست دومین نورم استاد بزرگی را بگیرد. آرین بلافاصله بعد از آن در قهرمانی کشور شرکت کرد. همه بازیکنان موظف هستند که در این مسابقات شرکت کنند، چون هر کسی که جزو پنج نفر برتر باشد عضو تیم ملی می‌شود. این مسابقات ۱۰ روز در استان بوشهر با کلی هزینه از سوی میزبان و در یک تورنمنت بسیار سنگین و سطح مسابقات بسیار بالا برگزار شد و آرین سوم مشترک شد.

پدر آرین غلامی با گلایه از نحوه انتخابی تیم ملی، خاطر نشان کرد: هر چند که در آئین نامه مسابقات قهرمانی کشور نوشته شده که کمیته فنی برای انتخاب تیم ملی تصمیم می‌گیرد، اما باید دید این کمیته فنی از چه قدرتی استفاده می‌کند؟ در کمیته فنی افرادی هستند که تابع رئیس آن هستند. رئیس کمیته فنی با وجودی که رؤسای فدراسیون‌ها عوض شدند، سال‌ها است که در این سمت قرار دارد. رئیس کمیته فنی تابعیت آمریکا را دارد و متوجه نیست شطرنج بازان ایرانی چقدر زحمت و رنج می‌کشند و چقدر در عذاب هستند که به راحتی نفرات را حذف می‌کند.

وی اضافه کرد: ما به احسان قائم مقامی احترام می‌گذاریم، اما در حال حاضر آمادگی قبل خود را ندارد. او در قهرمانی کشور در میان ۱۲ نفر نهم شد. نمی‌دانم چطور کمیته فنی نفر سوم، چهارم، پنجم و تا هشتم را حذف و نفر نهم را انتخاب می‌کند؟ آیا هر کسی که نفوذ بیشتری در فدراسیون داشته باشد یا هر کسی که ارتباط مستقیمی با کمیته فنی داشته باشد برای تیم ملی انتخاب می‌شود؟ آیا نباید برای تیم ملی فردی اصلح و قوی‌تر انتخاب شود؟

پدر آرین غلامی با بیان اینکه حتی رئیس فدراسیون شطرنج پاسپورت فرزندش را برای حضور در مسابقات تیمی جهان گرفته بود، اظهار کرد: بعد از مسابقات قهرمانی کشور پهلوان زاده به آرین زنگ زد و برنامه او را گرفت تا برای اعزام به مسابقات تیمی جهان تداخلی وجود نداشته باشد. حتی ما حضوری به فدراسیون رفتیم و پاسپورت آرین را دادیم تا بلافاصله بعد از مشخص شدن اسامی تیم ملی کار‌های ویزا انجام شود. اما بعد از چند روز کمیته فنی تصمیم گرفت به جای آرین قائم مقامی را بفرستد.

او خاطر نشان کرد: در حالی که فیروزجا، ایدنی، خداشناس، غلامی، درینی و.. به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم قهرمانی کشور قرار گرفتند، اما آن‌ها نفراتی را خارج از رده بندی قهرمانی کشور انتخاب کردند. وقتی حضور در مسابقات الزامی است اگر کسی شرکت نکرده نباید به تیم ملی دعوت شود. حداقل باید از قبل اعلام می‌کردند افرادی که ریتینگشان بالاتر است نیازی نیست که در مسابقات شرکت کنند. آرین با وجودی که خیلی خسته بود و قبل از آن در دو رویداد شرکت کرده بود، همچنین خیلی از درسش دور بود با همه این شرایط باز هم به مسابقات قهرمانی کشور رفت که حرف و حدیثی پیش نیاید. انتظار هم نداشتیم فدراسیون به جای روحیه دادن، او را حذف کند.

پدر آرین غلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: یکی از معتبرترین مسابقات، مسابقات کشوری است، اما در ایران بر عکس است. می‌گویند در مسابقات شرکت کن، اما مصلحت و انتخاب نفرات و تشخیص اینکه در مسابقات جهانی شرکت کنید را کمیته فنی و فدراسیون تعیین می‌کند. در این شرایط بحث لابی‌گری و رابطه بازی پیش می‌آید و ورزش آسیب می‌بیند.

وی به حذف آرین غلامی از تیم ملی در سه سال گذشته اشاره کرد و در این باره گفت‌: این بار اول نیست که آرین را حذف می‌کنند. در المپیاد باکو با وجودی که سرمربی تیم ملی نام آرین را در لیست قرار داده بود، اما پهلوان زاده نام او را حذف کرد و فرد دیگری را به جای او فرستادند. سه سال پیش هم آرین دوم کشور شد، ولی کمیته فنی اسم او را حذف کرد. چرا هر سال اسم او را خط می‌زنند. اگر آرین آماده نبود که نورم استاد بزرگی و افزایش ریتینگ نمی‌گرفت.

پدر آرین غلامی، اظهار کرد: آرین نام فدراسیون را بر سر زبان هر ارگانی آورد. حتی سازمانی که نمی‌دانست شطرنج چیست. فدراسیون از آرین استفاده کرد، اما عملاً اسم او را خط زد. مرصاد خداشناس هم از این قضیه معترض است. نمی‌دانیم که اساس انتخاب چیست؟ نمی‌شود که یک بازیکن را در لیست تیم ملی بگذاری بعد حذف کنی.

او ادامه داد: این فدراسیون کاری کرده که در این سال‌ها افراد زیادی تابعیت کشور‌های دیگر را می‌گیرند. هیچ فدراسیونی این گونه نیست. خیلی از استاد بزرگان این رشته به آمریکا رفتند. آن قدر فشار به بازیکنان می‌آورند که تابعیت بگیرند. آیا یک فدراسیون حق دارد که یک شطرنج باز که خودش و خانواده‌اش همه چیزشان را برای شطرنج گذاشته‌اند از تیم ملی کنار بگذارند. اکنون چه کسی پاسخگو است.

غلامی در ادامه، گفت‌: آرین تنها سفر می‌کند و در این سن به خیلی از کشور‌ها تنهایی رفته است. آیا باید حقش خورده شود؟ من مثل کوه کنار او ایستاده‌ام و اگر تا اکنون موفق بوده به خاطر حضور من در کنارش است. خیلی بلا سر آرین آمده، اما من حامی او هستم و برای موفقیتش هر کاری می‌کنم.

او در پایان صحبت‌های خود، گفت‌: در پایان می‌خواهم از تمامی کسانی که در این مدت به آرین لطف داشتند و بعد از مسابقات ریلتون سوئد از او تقدیر کردند تشکر کنم. همه سازمان‌ها و ارگان‌ها به جز فدراسیون شطرنج همچون بیت امام و رهبری، بسیج دانشجویان دانشگاه امام صادق، دفتر حمایت از فلسطین، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، بسیج دانش آموزی کشور، دانشجویان جهاد اکبر حضرت امام، شهرداری منطقه ۱۸ تهران، دفتر حاج آقا آیت الله طبرسی نماینده، ولی فقیه استان مازندران و همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر کنم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فدراسیون ملی پوش شطرنج آرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رئیس هیئت دو و میدانی استان همدان با اشاره به پیگیری‌ها و نامه نگاری‌های این هیئت از زمستان پارسال با فدراسیون دو و میدانی ایران برای معرفی حمیدرضا زورآوند و آرمین شاه ملکی به فدراسیون دو و میدانی ترکیه برای حضور در جام جهانی پیاده روی انجام شد، گفت: متاسفانه در این مدت نامه‌ای از کشورمان ارسال نشده بود.

مسعود بنوان افزود: هیئت دو و میدانی استان همدان اوایل فروردین امسال یک دوره مسابقه رکوردگیری با حضور همه نامداران و قهرمانان پیاده روی کشور در پیست ورزشگاه شهدای قدس برگزار کرد و این ۲ ورزشکار ملی پوش با وجود برگزاری مسابقه در ماه مبارک رمضان، رکورد‌های مناسبی را ثبت کردند.

او همچنین گفت: هزینه اعزام دوندگان همدانی به جام جهانی ترکیه ۴۰۰ میلیون ریال است که به سختی این مبلغ را تامین کردیم و فدراسیون امروز نامه درخواستی را ارسال کرده و امیدواریم مجوز هر ۲ دونده صادر شود چرا که ماه‌ها تمرین فشرده داشته اند و رویای آنها رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

رئیس هیئت دو ومیدانی همدان با اشاره به اینکه پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: منتظر پاسخ مسوولان برگزاری این مسابقات هستیم و اگر اعزام صورت نگیرد، یک اتفاق تلخ در تاریخ ورزش دو و میدانی رقم خواهد خورد.

حمیدرضا زورآوند رکورددار ۱۰ و ۲۰ کیلومتر و قهرمان بی رقیب کشور در چند سال گذشته و نماینده شایسته استان در المپیک ۲۰۱۶ ریو و دارای سابقه حضور در مسابقات جهانی است و آرمین شاه ملکی رکورددار جوانان کشور و دارای سابقه حضور در مسابقات جهانی نوجوانان است.

جام جهانی پیاده روی دوم اردیبهشت امسال با شرکت بهترین دو و میدانی کاران این ماده المپیکی در شهر آنتالیای ترکیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • ارتباط رادیویی داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش
  • صدرنشینی نفت تهران تا پایان دور ششم لیگ برتر شطرنج کشور
  • حضور بانوان شطرنج بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور
  • بدون تماشاگر شدن لیگ فوتبال در اراضی اشغالی بعد از حملات ایران
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند
  • دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی