Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: گرمایش ۱۲۴ کلاس درس در قالب ۹۹ فضای آموزشی در استان مرکزی به وسیله بخاری نفتی تامین می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش زیربنای  فضاهای آموزشی استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزشی، با اقدامات انجام‌شده  امسال 28 هزار و 511 متر مربع فضای آموزشی با بهره برداری از 37 طرح آموزشی در قالب 207 کلاس و اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ایجاد و به آموزش و پرورش تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع طرح‌ها، 19 مورد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید، 10 مورد از طرح‌های آموزشی امسال توسط خیران مدرسه‌ساز، 21 طرح مشارکتی و 6 طرح با اعتبارات دولتی ساخته شده است، امسال عملیات اجرایی 115 طرح آموزشی آغاز شد که 78 مورد از این طرح‌ها نیمه‌کاره است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: محل تامین اعتبارات 40 مورد از این طرح‌ها دولتی، 40 طرح مشارکتی و 35 طرح به صورت تمام خیرساز است، عملیات اجرایی 49 طرح آموزشی نیمه‌تمام استان مرکزی امسال به سبب مشکلات مالی متوقف شده که اتمام آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

محمدی بیان کرد: تکمیل 78 طرح آموزشی نیمه‌تمام استان نیازمند 110  میلیارد تومان اعتبار است، استانداردسازی، تعمیر و تجهیز مدارس باقیمانده استان نیز 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، دو  مورد از طرح‌های نیمه‌تمام استان مرکزی مربوط به مدارس استثنایی است که بهره برداری از آنها سال آینده آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: 20  میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 38 میلیارد تومان از منابع ملی برای تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس به این اداره کل اختصاص یافته که 35 درصد اعتبارات استانی و 92 درصد اعتبارات ملی جذب شده است، حذف بخاری‌های نفتی و استاندارد‌سازی وسایل گرمایشی فضاهای آموزشی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی است.

جشن برچیده شدن وسایل گرمایشی غیراستاندارد در سال آینده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی از بخاری نفتی برای گرمایش 124 کلاس درس در قالب 99 فضای آموزشی استفاده می‌شود که قرار  شده با کمک منابع استانی و ملی ابتدای سال آینده جشن برچیده شدن وسایل گرمایشی غیراستاندارد در این فضاها گرفته شود، 60 کلاس از مجموع فضاهای آموزشی که از بخاری نفتی در آنها استفاده می شود گازرسانی شده است و بقیه نیازمند انتقال شبکه گاز به این فضاها دارد.

محمدی ادامه داد: در استان مرکزی بیش از 200 هزار دانش آموز در 8 هزار و 278 کلاس درس و  2 هزار و 107 فضای آموزشی مشغول تحصیل هستند که 63 درصد این کلاس‌ها از استاندارد و استحکام کافی برخوردار بوده و بقیه نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی و پرورشی در جهان 8.2 متر مربع بوده، در کشور 5.1  متر مربع و در استان مرکزی 4.7  دهم متر مربع است، برای دستیابی به سرانه آموزشی استاندارد در استان به ایجاد 125 هزار متر مربع فضا نیاز است که این مهم جذب سه هزار میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی را می‌طلبد .

وسایل گرمایشی 18000 کلاس درس خراسان‌رضوی استانداردسازی شد136 هزار کلاس در کشور فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند20 فضای آموزشی با 256 کلاس درس در استان تهران افتتاح می‌شود

بیست و یکمین  جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی با رویکرد ایمن‌سازی مدارس برگزار می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی  یکی از مناطقی است که در آن کمترین سهم اعتبارات استانی به نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد، پیگیری اختصاص 15 درصد از منابع استانی به این بخش از برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان است.

محمدی عنوان کرد: خرداد‌ماه سال آینده بیست و یکمین  جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی در اراک برگزار می‌شود،  این جشنواره با هدف تکریم و نکوداشت خیران، شناسایی و جذب خیران جدید  با رویکرد ایمن‌سازی مدارس در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، جشنواره خیران مدرسه‌ساز نیز امسال در استان مرکزی برگزار و در این برنامه از نیکوکاران مشارکت‌جو تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: 583 مدرسه در قالب 2 هزار و 720 کلاس استان مرکزی توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده، یک‌هزار و 710 خیر مدرسه‌ساز در این استان ثبت شده که یک‌هزار و 584 خیر حقیقی و 126 خیر  حقوقی هستند، 24 تعهد با 177 میلیارد ریال منابع مالی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی تعهد شد که تاکنون 75 درصد این اعتبارات محقق شده است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، قهرمان رحمانی گفت: در قالب طرح «شهید علی عرب» که با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان مشمول طرح شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره بهسازی و شاداب‌سازی مدارس آذربایجان غربی در قالب «طرح شهید عجمیان» گفت: در این طرح بالغ بر ۸۸۵ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش‌آموزان مشارکت داشتند که در این راستا ۹۷۰ مدرسه مناطق محروم حاشیه شهر دو هزار و ۲۰ محله، روستایی و عشایری توسط مناطق شناسایی و ثبت سامانه شد.

رحمانی افزود: در این مدارس بالغ بر ۳۸۰ کلاس درس مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفت و اقداماتی مانند کشیدن نقاشی دیواری، تعمیر درب کلاس، مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، تعمیر شیر آب خوری‌ها، تعمیرات میز و نیمکت و اصلاح روشنایی کلاس‌ها انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: طرح سراسری دیگری که در دستور کار قرار گرفته است در قالب طرح «شهید عرب» با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: بر این اساس بازدید و نیازسنجی‌های صورت گرفته در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان آذربایجان غربی مشمول طرح شده که وسایل و تجهیزات لازم خریداری شده است که در روزهای آتی با تحویل به گروه‌های جهادی این طرح در استان عملیاتی می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی