Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا - دامپزشکي استان مازندران در ايام الله دهه فجر با اعزام اکيپ هاي عملياتي مبارزه با بيماريهاي دامي به روستاهاي دوردست و محروم 35هزارو 657 راس دام سبک و سنگين را رايگان عليه بيماريهاي دامي واکسينه کرد.

مديرکل دامپزشکي مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت از اين تعداد دام 15هزار و 26 راس دام سنگين و 20هزارو 631 راس دام سبک عليه بيماريهاي بروسلوز، لمپي اسکين، تب برفکي ، شاربن و ساير بيماريهاي دامي تحت پوشش عمليات واکسيناسيون قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر حسين رضواني با اشاره به سمپاشي اماکن دامي به عنوان يکي از اقدامات پيشگيرانه دامپزشکي در مقابل بروز و شيوع برخي از بيماريهاي دامي ادامه داد: درايام دهه فجر بر اساس برنامه ريزي بعمل آمده 43هزارو 790 مترمربع از جايگاه نگهداري دام و چهار هزارو 713 راس دام با انجام سمپاشي عليه انگل هاي خارجي ايمن شدند.
وي برگزاري دوره هاي آموزشي – ترويجي براي روستائيان را از ديگر اقدامات دامپزشکي مازندران در ايام دهه فجر عنوان کرد و گفت: با حضور کارشناسان بخش دولتي در مدارس و مساجد روستاها و برگزاري 38 دوره آموزشي – ترويجي يکهزارو 313 نفر با بيماريهاي مشترک بين انسان و دام آشنا شدند و راه هاي مقابله با اين بيماريهاي را فرا گرفتند.
رضواني از ديگر اقدامات دامپزشکي مازندران در ايام دهه فجر امسال را اجراي طرح ويزيت رايگان دامها در روستاهاي محروم و دورافتاده برشمرد و افزود: در اجراي اين طرح با استفاده از توان تخصصي همکاران بخش دولتي و افراد بخش خصوصي داوطلب،تعداد 375 راس دام به صورت رايگان ويزيت شدند.
مازندران با داشتن 650 هزار راس دام سنگين و افزون بر 2 ميليون راس دام سبک رتبه نهم توليد گوشت قرمز کشور را دارد.
6990/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، حسن توکلی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در تشریح خبر "کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در سال ۱۴۰۲ در نهاوند" گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه بیش از ۶ هزار و ۵۵۲ واحد بازرسی و ضبط معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان نهاوند صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مواد خام دامی فاسد کشف شده شامل انواع گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد بوده است، افزود: هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی شهرستان، این مواد جمع‌آوری و ضبط شده است که از شهروندان عزیز درخواست می‌شود از خرید هرگونه مواد خام دامی فله‌ای و یا در بسته‌های بدون مشخصات و برچسب خودداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند.

توکلی در ادامه اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سطح مراکز توزیع و عرضه انواع مواد خام دامی در شهرستان ادامه دارد. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ

وی تصریح کرد: در این طرح ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار شامل کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، توزیع، نگهداری، حمل و عرضه انواع فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و عصر به صورت مستمر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در پایان گفت: از همشهریان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225463 برچسب‌ها دامپزشکی

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند