Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:42:40 GMT

برخی در مسیر خصوصی سازی مانع تراشی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۳۲۶

برخی در مسیر خصوصی سازی مانع تراشی می‌کنند

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهور، در ابتدای این جلسه با اشاره به بیانیه " گام دوم انقلاب " ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم رفع ضعف ها و نواقص ساختاری در اقتصاد کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از این بیانیه بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه کرده اند که به طور طبیعی وظایف و تکالیفی بر عهده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که باید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به آنها عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین لازم است همه دستگاه ها با محوریت دبیرخانه ستاد با بازنگری در سیاست ها و برنامه های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی برای تحقق اهداف تعیین شده در این بیانیه تلاش کنند. 

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: اقتصاد کشور از نواقص و عیوب ساختاری و مسائلی نظیر اتکاء به درآمدهای نفتی و دولتی بودن اقتصاد رنج می برد و به دلیل آنکه طی سالهای طولانی برای حل چالش های اساسی کشور اقدامی صورت نگرفته است، امروز با انباشت مشکلات، پیچیدگی ها و مسائل بغرنجی در اقتصاد کشور روبرو هستیم. 

وی با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نیز مطالبات مردم برای حل مسائل و مشکلات معیشتی تصریح کرد: بار سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد و دبیرخانه ستاد باید به طور ویژه و با تمرکز جدی به مطالبات اخیر مقام معظم رهبری بپردازد و دستگاه های اجرایی نیز باید با همکاری با دبیرخانه ستاد و بهره مندی از ظرفیت کارشناسان اقتصادی توانمند در این راستا حرکت کنند. 

جهانگیری افزود: یکی از مشکلات اقتصاد کشور این است که گاهی تصمیمات صحیح و سیاست گذاری های مناسبی در کشور اتخاذ می شود اما در مرحله اجرا با موانعی روبرو می شود که نمونه بارز آن در زمینه خصوصی سازی قابل مشاهده است و متاسفانه عده ای در مسیر خصوصی سازی مانع تراشی می کنند. 

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت روشن و شفافی را بر دوش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار داده اند، از دبیرخانه ستاد خواست ظرف دو هفته ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات دستگاه های اجرایی، برنامه ای جامع برای بازنگری در سیاست ها و ارزیابی اقدامات صورت گرفته، تدوین و به ستاد ارائه کند. 

در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند، موضوع بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای ستاد پیشنهادات خود را در جهت اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه کردند. 

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص چالش های موجود و نقاط ضعف فعلی در اقتصاد کشور، مقرر شد دبیرخانه ستاد ظرف دو هفته آینده پس از دریافت نظرات و پیشنهادات دستگاه های اجرایی، برنامه ای جامع مبتنی بر بازنگری و ارزیابی از سیاست ها و برنامه های اجرایی ستاد، رویکردهای آتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در چارچوب اهداف تعیین شده که در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها تصریح شده است،‌ تدوین و ارائه کند. 

همچنین در پایان این جلسه در خصوص راهکارهای تامین مالی و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی خصوصی سازی رییس جمهور سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نام گذاری سال‌های اخیر بر موضوعات اقتصادی، اظهار کرد:  نام‌گذاری 16  سال، با عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که با وجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.

وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب، بیان کرد: انقلاب اسلامی، برپایه‌ی نقش مردم در اداره‌ی امور استوار گردید اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیتِ اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت، و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سودهای سرشار برسند.

عسگری درباره تحقق شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قرار دادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی