Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:54:26 GMT

ارمنستان 12 فروند جنگنده سوخو خرید

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۳۸۵

ارمنستان 12 فروند جنگنده سوخو خرید

مسکو - ایرنا - وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرده است که کشورش از روسیه 12 فروند جنگنده سوخو-30اس.ام خریده است.

به گزارش ایرنا، داوید تونویان روز دوشنبه به خبرنگاران در ایروان گفت: ارمنستان درنظر دارد تا پایان امسال چهار فروند جنگنده سوخو-30.اس.ام از روسیه تحویل بگیرد.
وی افزود: ما به مذاکره با روسیه برای تحویل گرفتن هرچه سریعتر جنگنده های سوخو ادامه می دهیم و وضعیت تحویل بستگی به سرعت کار طرف روسی برای ساختن و آماده کردن هواپیماها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع ارمنستان گفت: مساله جایگزین کردن تسلیحات روسی مطرح است و ارمنستان امیدوار است نخستین محموله شامل چهار فروند هواپیما را در سال 2019 تحویل بگیرد.
گفتنی است، جنگنده چند منظوره سوخو-30 اس.ام جنگنده نسل 4+ است که سرعت آن تا 2125 کیلومتر در ساعت می رسد و تا ارتفاع 17 هزار متری اوج می گیرد.
این جنگنده می تواند بمب های هدایت شونده و موشک های غیرهدایت شونده تا وزن هشت تن را حمل کند.
سوخو-30 برای نبردهای هوایی و پوشش دفاعی نیروی زمینی و تجسس هوایی نیز مناسب است و رقیب اف-15 آمریکا به حساب می آید و قیمت حدودی آن یک میلیارد و 250 میلیون روبل (معادل 19 میلیون و 231 هزار دلار) است.
یادآور می شود ارمنستان سال 2015 میلادی 200 میلیون دلار وام برای خرید تسلیحات از روسیه دریافت کرد.
در سال 2017 نیز دو کشور قراردادی برای واگذاری وام 100 میلیون دلاری خرید تسلیحات امضا کردند.
ارمنستان با روسیه همکاری های فنی - نظامی گسترده دارد و دو کشور در چارچوب پیمان امنیت جمعی با یکدیگر همکاری می کنند.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه ارمنستان جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • برداشت گندم از مزارع مهران