Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:02:03 GMT

هند به خرید نفت خود از ونزوئلا ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۴۰۷

هند به خرید نفت خود از ونزوئلا ادامه می‌دهد

 به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پس از این که مقامات بلندپایه آمریکا در مورد خرید نفت از ونزوئلا به کشورهای جهان هشدار دادند، یک مقام دولتی هند اعلام کرد که هند برای تعیین ارزش واردات نفت از هر کشوری، ملاحظات تجاری و سایر عوامل مربوطه را در نظر خواهد گرفت.

 پس از این که مانوئل کوئه‌وه‌دو، وزیر انرژی ونزوئلا، در سفر ناگهانی خود به هند، گفت که کشورش مایل است نفت بیشتری به بازار درحال رشد هند بفروشد، مشاور امنیت ملی آمریکا، جان بولتون، به کشورها و شرکت‌های جهان در مورد خرید نفت از ونزوئلا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جان بولتون در توئیتی که در آن مقاله بلومبرگ در مورد روابط نفتی هند و ونزوئلا مورد اشاره قرار گرفته بود، گفت: کشورها و شرکت‌هایی که به مادورو کمک می‌کنند منابع ونزوئلا را بدزدد، فراموش نخواهند شد.

 راویش کومار، سخنگوی وزارت روابط خارجه هند، در کنفرانس خبری گفت: ونزوئلا رییس اوپک و جی‌ای‌سی‌اف (اوپک گاز) است.   ما هیچ سیستم تهاتری و مبادله کالا به کالایی با ونزوئلا نداریم. ملاحظات تجاری و سایر عوامل مرتبط، ارزش تجارت ما با هر کشوری را تعیین می‌کند. هند و ونزوئلا از روابط نزدیک و هماهنگی برخوردارند.

ماه گذشته با آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا، رسانه‌های هندی اعلام کردند که کشورشان همچنان یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام ونزوئلا باقی مانده است. واردات نفت هند از ونزوئلا، که دارای بزرگترین منابع نفتی جهان است، به روزانه ۴۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

کد خبر 4545838

منبع: مهر

کلیدواژه: تحریم اقتصادی نفت هندوستان ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت در آمریکا و نشانه های عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، ۷۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلارو ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل مه روز پنج شنبه منقضی می شود و قرارداد تحویل ژوئن، ۶۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش داشت و به ۸۴ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، با ۶۴ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت که هفته گذشته به بالاترین رکورد خود از اکتبر صعود کرده بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون، عقب نشینی کرده و حدود ۳ درصد بالاتر از میانگین قیمت نهایی در هفته اول مارس، مانده است.

رونگ ئیپ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی اظهار کرد: افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا و انتظارات برای عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس در نشست آتی این گروه، باعث تسریع سودگیری از افزایش اخیر قیمت نفت شد.

به گفته منابع بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مارس، به میزان ۹.۳ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. ذخایر سوختهای تقطیری هم ۵۳۱ هزار بشکه افزایش داشته، اما ذخایر بنزین، به میزان ۴.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام می شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند: اوپک پلاس نیازی نمی‌بیند در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه در هفته آینده، تغییری در سیاست جاری تولید نفت پیشنهاد شود.

اعضای اوپک پلاس جمعا تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در سه ماهه جاری، ۲.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. با این حال، بخش عمده این کاهش تولید از قبل به اجرا گذاشته شده بود و شامل کاهش تولید یک جانبه عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بمباران سنگین جنوب لبنان توسط اسرائیل
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری