Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@18:57:11 GMT

آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۴۶۳

به گزارش فارس، علی امام با اشاره به تسریع عملیات آماده‌سازی در خطوط ۶ و ۷ گفت: در تلاش هستیم ۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ را با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا تا پایانه سال آماده افتتاح کنیم.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های ساختمانی در این سه ایستگاه به پایان رسیده و برای تجهیز این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در صورت عدم بروز مشکل خاص، تا پایان سال آماده بهره برداری اولیه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز خط ۷ نیز گفت: بخش شمالی این خط حد فاصل ایستگاه شهید نواب صفوی تا میدان صنعت شامل ۷.۵ کیلومتر با دو ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در مرحله سیگنالینگ است.
 وی خاطرنشان کرد: تجهیزات باقی مانده این خط هفته گذشته ترخیص و هم اکنون در حال نصب است.
امام تصریح کرد: ایستگاه هلال احمر که در مسیر افتتاح شده خط ۷ قرار داشت و در تیرماه سال گذشته به دلیل عدم تکمیل افتتاح نشد در این مرحله، افتتاح خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران

تین نیوز

توسعه و تغییرات مترو مسکو خبر از تلاش های فراگیر کارکنان این مرکز برای ایجاد دسترسی بهتر و آسودگی خیال برای مسافران دارد. در این اقدام مرکز جابجایی مسافران برای کمک به نابینایان به فعالیت پرداخته است؛ همچنین سیستم راهنمای کودکان گمشده با کمک سگ های راهنما و یابنده راه اندازی شده.

به گزارش تین نیوز، تلاش ها برای ایجاد یک سیستم حمل ونقل شهری فراگیرتر، با تطبیق های زیرساختی برای جابه جایی افراد کم توان ادامه دارد در این راستا مرکز جابجایی مسافران (PMC)، در اکتبر 2013 تاسیس شده است که هدف آن کمک به مسافرانی است که ناتوانی جسمی دارند، شامل افراد با اختلالات شنوایی یا بینایی، محدودیت های حرکتی، سالمندان، خانواده های پرجمعیت و والدین با کالسکه هستند، می باشد و بر اساس داده های اخیر، این مرکز  (PMC) در مجموع به 17 هزار مسافر کمک کرده اند که نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

با رشد شبکه مترو، کارکنان PMC به مسافران کمک می کنند تا مسیرهای جدید را پیدا کنند. از سال 2013، بیش از 300 مسیر و ایستگاه برای مسافران کم توان توسعه داده شده است و پشتیبانی از سیستم تراموا را در سراسر شهر افزایش داده است.

مرکز تحرک مسافر در مترو مسکو بیش از یک دهه است که آموزش سگ های راهنما را انجام می دهد. ماکسیم لیکسوتوف معاون شهردار حمل و نقل گفت: امسال 50 حیوان دیگر تحت آموزش تخصصی قرار خواهند گرفت.

این مرکز از سال 2014، 350 سگ راهنما را آموزش داده است. در طول جلسات آموزشی، این سگ ها یاد می گیرند که با چرخ گردان ها حرکت کنند، پله های برقی را نشان دهند، و وسایل افتاده را بازیابی کنند. آنها به سرعت به محیط شلوغ مترو عادت می کنند و در مدیریت سر و صدا و شلوغی ماهر می شوند. پس از آموزش، این همراهان با اطمینان در مترو حرکت می کنند و در موقعیت های مختلف خونسرد باقی می مانند.

نژادهایی که برای سگ های راهنمای مترو مناسب هستند عبارتند از: گلدن رتریور، لابرادور رتریور، ژرمن شپرد و شپرد اروپای شرقی.

علاوه بر این، متروی مسکو امنیت مسافران جوان (کودکان) را به عنوان اولویت اصلی خود تضمین می کند. از طریق "گمشده؟ اینجا بمان!" این شبکه به خانواده  هایی که فرزندانشان در حین استفاده از وسایل نقلیه گم شده اند، کمک کرده است.

اگر یک مسافر جوان خود را تنها می بیند، باید کنار برچسب "اگر گم شدی، اینجا بمان" بایستد و کارکنان به سرعت به کمک آنها می آیند. این پروژه با همکاری بنیاد جستجوی کودکان گمشده انجام شده است. برچسب هایی با شخصیت های کارتونی به کودکان و والدین کمک می کنند تا مکان یکدیگر را سریعاً شناسایی کنند و در تمام ایستگاه های مترو و MCC نصب می شوند.

علاوه بر PMC و سگ های راهنما، حمل و نقل مسکو ویژگی های زیر را برای مسافران کم توان ارائه می دهد:

• 99 درصد اتوبوس ها، اتوبوس های برقی و تراموا مجهز به رمپ های تاشو در ورودیها، پایه های صندلی چرخدار و دکمه های تماس با راننده هستند و سالن ها دارای سکوهای گسترده هستند.

• قطارهای مدرن Ivolga که بر روی MCD حرکت می کنند، دارای پایه ویلچر نیز هستند.

• حداقل 10 درصد از فضاهای پارک در خیابان های مسکو به افراد دارای معلولیت و کسانی که آنها را حمل می کنند اختصاص داده شده است.

• بیش از 99 درصد از علائم راهنمایی و رانندگی عابر پیاده در شهر علائم شنیداری ساطع می کنند که به افراد دارای اختلالات بینایی در بیش از 3.8 هزار تقاطع کمک می کند.

• خدمات تاکسی اجتماعی شهری به افراد کم توان کمک می کند تا به امکانات اجتماعی، ورزشی و فرهنگی، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار برسند.

• ساکنان مسکو می توانند به وسایل نقلیه مشترک خودرو و تاکسی های مخصوص استفاده کنندگان از ویلچر دسترسی داشته باشند.

تمام ایستگاه ها و ایستگاه های راه آهن شهری جدید با توجه به نیازهای مسافران و الزامات ویژه طراحی شده اند و نصب رمپ ها، بالابرها و سکوها و پایین تر کردن پنجره های فروش بلیط ادامه دارد.

همچنین خودروهای تاکسی مجهزی در شهر وجود دارد و خدمات اشتراک خودروی فراگیر در دسترس است. ماکسیم لیکسوتوف، معاون حمل و نقل شهردار مسکو گفت: ما حمل و نقل را برای همه راحت می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران