Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:16:10 GMT

کشف شیء چند هزار ساله از محموله پستی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۵۱۹

کشف شیء چند هزار ساله از محموله پستی در البرز

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز از کشف یک شیء تاریخی متعلق به هزاره اول پیش از میلاد که احتمال می‌رود از زیورآلات زنانه باشد در محموله پستی خبر داد.

سرهنگ علی فتحیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک شیء تاریخی در قالب یک محموله پستی از غرب کشور به استان البرز ارسال شده بود.

وی ادامه داد: از طریق رصد اطلاعاتی به محض ارسال این محموله، یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هماهنگی انجام شده با حراست اداره پست استان مرسوله را دریافت و با حضور کارشناسان میراث فرهنگی باز کردیم.

وی توضیح داد: البته قبل از این اقدام به کسی که مرسوله برای او ارسال شده بود تماس گرفتیم ولی گفت که سرکار است و بعد از ظهر می‌تواند بسته را تحویل بگیرد. با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم با زنگ مجدد فرد مورد نظر مشکوک شود بسته را باز و مجسمه را ضبط کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این شیء که طول آن حدود ۱۵ و عرض آن حدود هشت سانتیمتر است، از جنس مفرغ بوده و مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است. احتمال می‌رود این یک زیورآلات زنانه باشد که زنان یا به شکل مو بند استفاده می‌کرده‌اند یا به پیراهن خود آویزان می‌کردند.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی ساعت شش صبح امروز در قالب دو اکیپ عملیاتی، به آدرس فرد گیرنده مراجعه و وی را دستگیر کردند. فعلاً اطلاعات کاملی از فرد دستگیر شده نداریم و احتمال می‌دهیم این فرد در کل به این کار یعنی خرید و فروش اشیا قدیمی مشغول باشد. از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهد تعرض به اشیا و اماکن تاریخی با شماره ۰۹۶۶۲ تماس بگیرند تا مأموران یگان اقدامات لازم را صورت دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شي تاريخي منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتشار پستی در توئیتر ادعایی عجیب مطرح کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس با انتشار پستی در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت:

در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

#اقتدار_ایران

احتمالاً اشاره کریمی قدوسی به فتوای حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی مقام رهبری باشد که چند سال پیش صادر شده است.

منبع: هم‌میهن آنلاین

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/احتمال سقوط سنگ
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • ادعای خبرساز کریمی قدوسی
  • ستاره WWE مصدومیت خود را تایید کرد؛ برخلاف سی ام پانک ترسو و رقت‌انگیز نیستم
  • ارائه کد پستی در سامانه جی نف
  • احتمال جدایی اشکرینیار از پاری‌سن‌ژرمن