Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:13:04 GMT

با 4 دانشگاه عراقی تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۷۰۲

با 4 دانشگاه عراقی تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ظرف سه ماه آینده رؤسای چهار دانشگاه عراق به کرمانشاه خواهند آمد تا تفاهم نامه همکاری مشترک با این دانشگاه‌ها منعقد کنیم.

محمدرضا حبیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بازدید ماه پیش مسئولین دانشگاه آزاد استان از چهار دانشگاه واسط، کربلا، کوفه و کرخ عراق، اظهارکرد: این سفر بنا به درخواست مسئولین دانشگاه واسط انجام گرفت، اما در ادامه سفر بازدیدی از سه دانشگاه کربلا، کوفه و کرخ نیز داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه در این سفر به دنبال این بودیم تا به معرفی بیشتر ظرفیت دانشگاه‌های کرمانشاه بپردازیم، عنوان کرد: باتوجه به اینکه از گذشته، بیشتر شناخت مسئولین دانشگاه‌های عراقی از مراکز آموزش عالی ایران مربوط به شهرهای مشهد، قم و اصفهان بود، لذا تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های استان کرمانشاه را نیز در این حوزه به دانشگاه‌های عراقی معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه بابیان اینکه در این سفر همچنین توافقات اولیه را با دانشگاه‌های عراقی در بحث تبادلات علمی و دانشجو داشتیم، گفت: ظرف سه ماه آینده مسئولین چهار دانشگاه عراق که از آنها بازدید کردیم به کرمانشاه خواهند آمد تا تفاهم نامه‌ای در حوزه‌های علمی پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی منعقد کنیم.

حبیبی تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده، شروع همکاری‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و چهار دانشگاه عراقی با تبادل دانشجو انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه همچون فیزیک و شیمی و برخی رشته‌های علوم انسانی رشته‌هایی هستند که شروع تبادل دانشجو را با آنها خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد استان یادآورشد: خوشبختانه مسئولین این چهار دانشگاه اتفاق نظر دارند که در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های ایرانی همکاری داشته باشند، هر چند دانشگاه‌های کشور ترکیه به شدت به دنبال جذب دانشجو از عراق هستند، اما خود عراقی‌ها تمایل بیشتری به سمت دانشگاه‌های ایران دارند..

دانشگاه آزاد استان کرمانشاه از مهر امسال با پذیرش پنج دانشجوی خارجی به جمع دانشگاه‌های بین المللی ایران پیوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان