Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:35:34 GMT

تابوی ناباروری شکسته شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۷۳۵

تابوی ناباروری شکسته شود

همدان- ایرنا- متخصص زنان و رییس بخش IVF مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان گفت: تابوی شرم از بیان ناباروری از سوی زوجین باید شکسته شود.

مرضیه فریمانی روز دوشنبه در جشن بیستمین سالروز تاسیس مرکز ناباروری اظهار داشت: هنوز نابارور به عنوان تابو شناخته می شود و زوجین از بیان آن شرم دارند.
این متخصص اضافه کرد: این درحالیست که ناباروری هم همانند دیگر بیماری ها بوده و باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بخش IVF مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان گفت: زوجین نابارور باید برای رفع بیماری زودتر مراجعه کنند چراکه بسیاری از مشکلات ناشی از مراجعه دیر هنگام برای درمان بیماری است.
فریمانی ادامه داد: در جهان لذتی بالاتر از شاد کردن و دیدن شادی خانواده ها نیست و چه بهتر که با فراهم کردن زمینه فرزند آوری برای زوجین نابارور بتوان شادی را به کانون گرم این خانواده ها هدیه کرد.
رییس مرکز آموزشی درمانی پژوهشی فاطمیه همدان نیز گفت: به طور متوسط سالانه 30 هزار تن به این بیمارستان مراجعه می کنند.
شهره علیمحمدی افزود: بخشی از مراجعه ها برای درمان ناباروری است و کادر پزشکی این بیمارستان تلاش برای زمینه سازی فرزندآوری و کمک به درمان بیماران را در اولویت قرار دادند.
وی ادامه داد: راه اندازی بخش IVF در بیمارستان فاطمیه شهر همدان از مراجعه زوجین نابارور به تهران برای درمان جلوگیری کرد.
این متخصص زنان و زایمان، کاهش اتلاف وقت شهروندان، هزینه های درمان و حوادث احتمالی ناشی از تردد در جاده های برون شهری را از دیگر مزیت های راه اندازی این مرکز دانست.
دکتر علمحمدی ادامه داد: اساتید و پزشکان فعال در بیمارستان فاطمیه شهر همدان همسطح پزشکان ملی و ببن المللی هستند و با کار تیمی امید را در دل بیماران زنده کردند.
در این آیین کودکانی که با روش IVF متولد شده بودند به همراه خانواده ها حضور داشتند.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی علوم پزشکی درمان ناباروری جشن بیست سالگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه

رضا تحویلیان، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه  در خصوص خدمات پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری، گفت : در راستای جوانی جمعیت و تشویق زوجین به فرزندآوری بیمه سلامت بسیاری از هزینه‌های ناباروری را متقبل شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز ناباروری طرف قرارداد در کرمانشاه، تصریح کرد: در مراکز درمان نازایی بیمارستان معتضدی و جهاد دانشگاهی بیش از ۹۰ درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: این زوجین طی سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۵۹ بار به مراکز درمانی ناباروری مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به هزینه ۱۲ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومانی بیمه سلامت برای زوج‌های نابارور استان طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: زوجینی که یک‌سال از ازدواج یا از تمایل بارداری گذشته و باردار نشده می‌توانند به مراکز زیرپوشش بیمه سلامت کرمانشاه مراجعه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه