Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در نشستی که  حول محور اقتصادی - فرهنگی و تاثیر سنن، آداب و ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی و نقش آن در توسعه اقتصادی صورت گرفت،آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ویژگی‌های مشترک فرهنگی، اجتماعی بین ملت‌ها و جوامع گفت: پیوند‌های مشترک و قرابت فرهنگی، زمینه ساز پیوند‌ها و مشارکت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز آقایی گفت: استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار با قدمت بندری، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و دریایی دارای علاوه بر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی دارای پتانسیل‌های برجسته، قوی بومی، محلی و صنایع است که نیاز به معرفی و بازاریابی در این حوزه‌ها دارد.

آقایی با اشاره به رویکرد و روابط خوب ایران با کشور‌های دوست و همسایه افزود: سفرا به عنوان نمایندگان اجتماعی و فرهنگی مردم بیانگر و نشان دهنده عینی اعتقادات، رسوم و آداب و سنن اجتماعی یک ملت هستند.

وی گفت: ایفای نقش موثر در زمینه این پیوند‌ها و مراودات، تشویق گر و توسعه دهنده پیوند‌ها و ارتباطات در حوزه‌های اجتماعی، گردشگری و اقتصادی است.

حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی در این نشست که در بندر شهید بهشتی انجام شد با اشاره به حضور خود به عنوان سفیر ایران در برونئی گفت: شاخص‌های مشترک فرهنگی، اقتصادی و معرفی و شناساندن آن‌ها بین جوامع موجب رشد و توسعه اقتصادی و گردشگری کشورهاست.

وی افزود: تلاش برای ارتقای آگاهی و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین المللی در داخل و خارج زمینه ساز همکاری و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی است.

انتهای پیام/پ

همکاری و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی در بندر چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد