Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي از افزايش 2 درصدي ترخيص کالاهاي اساسي در 10 ماه منتهي به دي ماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين مدت بطور ميانگين ارزش دلاري کالاهاي اساسي ترخيص شده از گمرکات کشور ماهيانه يک ميليارد دلار بوده است.

مهدي مير اشرفي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ترخيص 25 قلم کالاهاي اساسي از گمرکات کشور در اين مدت 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ميانگين ماهيانه ارزش کالاهاي اساسي ترخيص شده از گمرکات را يک ميليارد دلار اعلام کرد و افزود: هيچ گونه کمبودي در کالاهاي اساسي در کشور ما وجود ندارد چرا که به اندازه سال گذشته و حتي در برخي از اقلام بيشتر از سال پيش واردات داشتيم و ارز مورد نياز آن تاکنون تامين شده است.
رئيس کل گمرکات ايران با اشاره به اينکه نگاه گمرک ايران بيشتر به کشورهاي همسايه خود است، اضافه کرد: با توجه به اينکه با کشور عراق به لحاظ مسايل فرهنگي، اجتماعي، ديني و مذهبي اشتراکات زيادي داريم به همين دليل بيشترين توجه در تجارت خارجي در ايران به سمت اين کشور است.
ميراشرفي يادآور شد: براساس برآوردهاي انجام شده تا پايان سال جاري حجم صادرات کالا به عراق به 9 تا 10 ميليارد دلار خواهد رسيد که حدود 50 درصد آن از طريق مرز باشماق صادر مي شود.
وي گفت: مي طلبد همه دستگاه هاي مرتبط با تجارت خارجي از جمله گمرک عنايت ويژه به مرزهاي مشترک ايران با عراق داشته باشند.
** فعاليت مجدد دستگاه ايکس ري گمرک باشماق تا پايان امسال
رئيس کل گمرکات ايران به وضعيت مرز باشماق مريوان و بازارچه مله خورد سروآباد در استان کردستان اشاره کرد و افزود: مرز باشماق يکي از بزرگترين مرزهاي ايران اسلامي با کشور عراق است.
ميراشرفي اضافه کرد: در بازديدي که روز يکشنبه هفته جاري از مرز باشماق مريوان داشتيم از نزديک در جريان مشکلات گمرکي اين مرز قرار گرفتيم.
وي اظهار داشت: دستگاه ايکس ري موجود در مرز باشماق مريوان مدتي است خراب شده و در اين سفر وعده تعمير آن را تا پايان سال جاري داديم.
رئيس کل گمرکات ايران يادآور شد: گمرک به سمت استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در حوزه هايي همچون تجهيز گمرکات کشور به دستگاه ايکس ري پيش خواهد رفت.
وي افزود: علاوه بر ايکس ري هايي که در مرز باشماق داريم بخش خصوصي را هم ترغيب خواهيم کرد در ديگر مرزهايي که توجيه دارند اقدام به نصب اين دستگاه کنند.
ميراشرفي اضافه کرد: در خصوص ساماندهي و استفاده از شيوه جديد ارزيابي کالاها به سمتي خواهيم رفت که از پتانسيل مرز در راستاي آباداني کشور و استان هاي مرزي همچون کردستان نهايت استفاده شود.
وي گفت: در خصوص بازارچه هاي مرزي هم گمرک نگاه کمک به مردم مرزشنين را دارد لذا در راستاي رونق اين بازارچه ها و رعايت قوانين و مقررات تجاري در آن نهايت تلاش خود را بکار مي گيريم.
** ايجاد دروازه مشترک مرزي بين ايران و عراق
رئيس کل گمرکات ايران به تشريح ايجاد دروازه مشترک مرزي نيز پرداخت و افزود: به منظور تسهيل تجارت در مرزها در دو مسير بايد گام برداريم يکي از آنها هماهنگي ها در بين دستگاه هاي داخلي است که اين مهم مديريت واحد مرزي را بدنبال خواهد داشت.
ميراشرفي اضافه کرد: مسير بعدي هماهنگ شدن با کمرگ کشور مقابل است که اين به معناي ايجاد دروازه مشترک تجاري خواهد بود.
وي يادآور شد: اسفند ماه امسال مسئولان گمرک اقليم کردستان عراق در گمرک ايران حضور پيدا مي کنند و در خصوص برنامه اي که ما بتوانيم دروازه مشترکي داشته باشيم، بحث و تبادل نظر خواهيم کرد.
رئيس کل گمرکات ايران اظهار داشت: با تحقق برنامه مذکور علاوه بر کاهش کنترل شاهد تسهيل تجارت در مرز، کاهش مدت زمان ترخيص کالا و به تبع انتفاع تجار، بازرگانان و مصرف کنندگان خواهيم بود.
رئيس کل گمرکات ايران در سفر خود به کردستان از مرز باشماق مريوان، بازارچه مرزي مله خورد سروآباد نيز بازديد کرد و نشستي با تجار و بازرگانان در نقطه صفر مرزي مريوان داشت، بازديد از ساختمان جديد گمرک سنندج و نشست با حضور کارکنان اداره کل گمرک کردستان از ديگر برنامه هاي مير اشرفي در سفر دو روزه (يکشنبه و دوشنبه) به استان کردستان بود.
9936/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان