Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- ساخت کمربندي جنوبي شهرستان فريدونکنار که در سال 1380 کلنگ زني شد هنوز با گذشت 17 سال و وعده هاي متعدد مسئولان مبني بر افتتاح اين کمربندي در دهه فجر،چشم به راه دهه فجر ديگريست تا شايد گره کورش باز شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا شهرستان ساحلي فريدونکنار در مازندران بيش از 60 هزار نفر جمعيت دارد و به واسطه ميزاني حدود پنج ميليون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنين وجود بندر ترانزيتي يکي از شهرستان هاي کوچک اما پر تردد استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين اين شهرستان گردشگر پذير به واسطه قرار گيري در مقصد جاده هاي مواصلاتي هراز و فيروزکوه، سالانه به خصوص ايام تعطيل و تابستان شاهد تعداد زيادي از تردد خودرويي است که عملا بار ترافيکي سنگيني را به شهرستاني با ظرفيت گردشگري زياد اما زيرساخت محدود فريدونکنار وارد مي کند و زندگي عادي ساکنين اين منطقه را با چالش روبرو مي سازد.
علاوه بر اين به دليل قرار گيري فريدونکنار در کريدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در اين شهر روزانه تعداد زيادي از خودروهاي سنگين وارد شهر فريدونکنار مي شود و بر بار ترافيکي و مشکلات شهر اضافه مي کند.
اين حجم ترافيکي و تردد خودرويي نه تنها زندگي مردم عادي را مختل کرده ، بلکه رفته رفته منجر به نارضايتي مسافران و گردشگران شد، بطوري که در برخي ايام گردشگران از ترافيک سنگين اين شهر ابراز کلافگي مي کنند.
احداث کمربندي در نوار جنوبي فريدونکنار براي اتصال شرق به غرب اين شهرستان طرحي بود که در سال 1380 براي برطرف شدن مشکلات ترافيکي اين شهرستان کلنگ زني شد.
جدا از اينکه از سال 80 تا به امروز چه ميزان بر تردد و ترافيک شهرستان فريدونکنار اضافه شد، پس از گذشت 17 سال از عمر نخستين کلنگ اين طرح، کمربندي جنوبي فريدونکنار همچنان نيمه تمام مانده است.
فقدان بهره برداري از اين کمربندي باعث شد تا نه تنها به مرور زمان از هدف اوليه خود باز ماند، بلکه امروز فقط به محفلي براي وعده پردازي مسئولان جهت افتتاح اين طرح تبديل شده است، بطوري که از دهه فجر تا هفته دولت و از هفته دولت تا دهه فجر ديگر کماکان کمربندي فريدونکنار چشم انتظار بريدن قيچي و بهره برداري است.
در اخرين گزارش ها مشکل افتتاح اين کمربندي تقاطع غير همسطح و احداث پل روگذر بود که به گفته مديرکل راه و شهرسازي مازندران نيازمند اعتبار حدود پنج ميليارد توماني بود.
در اواخر تابستان امسال با وجود مشاهدات عيني خبرنگار ايرنا مبني بر فقدان فعاليت پيمانکار جهت تکميل روگذر، مسئولان تاکيد بر پيشرفت فيزيکي کار و فعاليت مستمر پيمانکار داشتند.
همچنين برخي از مسئولان شهرستان فريدونکنار و استان بيان کردند که با تامين اعتبار اين کمربندي در دهه فجر امسال به زير بار ترافيکي مي رود.
پيش از اين نيز آخرين بار سال 96 بود که مديرکل وقت راه و شهرسازي مازندران وعده افتتاح کمربندي را در دهه فجر همان سال داد و فرماندار پيشين فريدونکنار هم گفته بود که تکميل کمربندي نيازمند حدود پنج ميليارد تومان اعتبار است.
سال 95 هم نماينده وقت مردم فريدونکنار و بابلسر در مجلس شوراي اسلامي وعده افتتاح کمربندي فريدونکنار را در هفته دولت سال 96 داده بود و گفته بود که تکميل اين پروژه حدود هشت ميليارد تومان بودجه نياز دارد.
سرگرداني افتتاح کمربندي فريدونکنار، در ميان دهه فجر و هفته دولت چند سالي است که همچنان ادامه دارد تا اينکه در تازه ترين اظهار نظر مسئولان راه و شهرسازي استان مازندران، اين طرح امسال نيز به احتمال قوي بهره برداري نمي شود.
جالب آنجاست که آنقدر بهره برداري از اين طرح به طول انجاميد که مسيرهاي از پيش ساخته اين کمربندي، اکنون مکاني مناسب و بدون دردسر براي حرکات نمايشي موتور سواران شد تا از طرحي براي کاهش مشکلات مردم به طرحي براي سرگرمي آنها تبديل شده است.
معاون ساخت و مهندسي اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام کرد: با وجود اينکه عمليات عمراني احداث روگذر در جريان است، اما پيش بيني مي شود که بهره برداري از اين کمربندي به سال اينده موکول شود.
سهراب طور با اشاره به اينکه روگذر اين کمربندي به 2 قطعه شرقي و غربي تقسيم شده است، افزود: در حال حاضر پيمانکار در ضلع شرقي فعال است و کار قطعه غربي هنوز آغاز نشد.
وي ادامه داد: به علت جلوگيري از نشست پل رو گذر بايد با هر لايه گذاري در ابتداي رمپ ها ، آزمايشات زمين شناسي انجام شود که روند کار را کند کرده است.
معاون راه و شهرسازي مازندران با اعلام تامين بخشي از اعتبار ساخت روگذر، گفت: براي جبران کمبود اعتبار تفاهم نامه هايي با پيمانکار منعقد کرديم که کار بدون توقف پيش برود.
طور همچنين با اشاره به اينکه مصالح مورد نياز براي ساخت روگذر کمربندي فريدونکنار از معادن جاده هراز تامين مي شود، اظهار داشت: بسته بودن اين جاده براي حدود نيمي از هفته کار تامين مصالح را با مشکل روبرو کرد و عملا پيشرفت فيزيکي طرح را کند مي کند.
معاون راه و شهرسازي استان مازندران اعلام کرد که بر اساس پيش بيني هاي انجام شده امسال اين کمربندي زير بار ترافيکي نخواهد رفت.
با اين تفاسير قصه پر قصه کمربندي جنوبي فريدونکنار نه تنها پايان نيافته است، بلکه سناريوهايي همچون بسته بودن جاده هراز و آزمايشات پي در پي زمين شناسي نيز به ان اضافه شد.
افتتاح کمربندي فريدونکنار که چهلمين دهه فجر نيز حريف آن نشد، مي رود تا سال آينده تولد 18 سالگي روند احداث خود را جشن بگيرد بدون اينکه رد لاستيک خودرويي را بچشد.
9919/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت بر پیگیری مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و گفت: پروژه کمربندی پاکدشت با توجه به اراضی کشاورزی که در مسیر پیشروی آن قرار دارد باید پیگیری شود و با استفاده از راهکارهای قانونی رفع موانع کنیم.

فخاری افزود: طرح‌های کمربندی، مهد ایرانیان و امیرالمومنین با توجه به راهکارهای قانونی و پیگیری ادارات مدنظر با نگاه دینی، اخلاقی و قانونی سریع رفع شود.

استاندار تهران ضمن تاکید بر کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های روستایی و شهری پاکدشت گفت: در مناطقی که بر عهده شهرداری و یا راهداری است، باید سریعاً برای بهبود جاده‌های روستایی و شهری اقدام شود، در پیگیری پروژه‌ها در نظر داشته باشیم که فرمانداری محور هماهنگ کننده دارد و پیگیری اراضی معارضین به عهده ادارات مدنظر می‌باشد، در کنار هم و همدل و همراه مسائل را پیگیری و رفع کنیم.

کد خبر 6087027

دیگر خبرها

  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • (عکس) شاهکار جنجالی راهسازی؛ تیر چراغ برق وسط جاده کمربندی دهلران به اندیمشک!