Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یا بیان اینکه قرارگاه قدس صرفاً برای امنیت نیست یادآور شد که این قرارگاه برای کمک به دولت در جهت محرومیت‌زدایی کارهای بزرگی انجام می‌دهد.

 سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، در دیداری که همزمان با طلیعه گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با سران طوایف و بزرگان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از این دیدار گفت: دیدار با شما بزرگان دلاور و مؤمنین، ریش سفیدان و بزرگان طوایف و قبایل برای اینجانب افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خداوند متعال خواسته ام که قسمتی از باقی مانده عمر، جان و مال و اعتباری که به برکت خون شهدا بدست آورده ام وقف خدمت به مردم سیستان و بلوچستان کنم.

وی در ادامه خطاب به سران طوایف گفت: از شما خواهش می‌کنم تا می‌توانید با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فرمانده این قرارگاه سردار مارانی همکاری خوبی کنید. قرارگاه قدس صرفاً برای امنیت نیست و بلکه برای کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی کارهای بزرگی می‌کند ولی اساس کار خود شما مردم هستید.
صفوی با اشاره به ریشه مشکلات استان سیستان و بلوچستان گفت: مسئول آموزش و پرورش دلگان گفته است که امسال حدود هشتصد نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی که ثبت نام کرده اند سر کلاس نیامده اند، من ریشه‌های مشکلات استان شما را در سه چیز میدانم، مسائل فرهنگی، عدالت جغرافیایی وراه حل آن هم اول توانمندسازی فرهنگی است. جمعیتی که در این استان هستند باید کار یاد بگیرند.
وی افزود: توانمندسازی در معیشت یکی از راه حل های مشکلات مردم است و زندگی مردم باید بچرخد. مردم سیستان و بلوچستان مردم صبوری هستند، بسیار قانع اند و البته بسیار فقیر اند. استان شما ۱۸۴ هزار کیلومتر مربع است که سیزده برابر برخی از کشورهای اروپایی است. از زابل تا چابهار حدود نهصد کیلومتر است، عرض استان شما پانصد کیلومتر است. از جاسک تا چابهار سیصد کیلومتر ساحل دارید. استان شما هجده برابر کشور لبنان و ده برابر کویت است. ولی اینجا میزان بارندگی سالانه کم است که این مختص جغرافیای این منطقه است، البته بایستی معیشت مردم را باید فراهم کنیم.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ضرورت شکل گیری توسعه و افزایش زیر ساخت‌های استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه و زیرساخت راه حل دیگر مشکلات کنونی سیستان و بلوچستان است. اگر همین چابهار را با خط آهن به زاهدان تا افغانستان و آسیای مرکزی وصل کنیم می‌تواند نقش مهمی در تجارت و اشتغال و توسعه زیر ساخت‌های استان و در نتیجه حل بخشی از مشکلات اقتصادی مردم این استان ایفا کند.
وی ادامه داد: در زمان فرماندهی خودم به دو رئیس جمهور قبلی پیشنهاد دادم که این خط راه آهن احداث شود و زیر ساخت آن تا زاهدان آماده است لیکن ریل گذاری و سایر اقدامات انجام نشده است، آنچه مسلم است سیستان و بلوچستان با این بودجه‌های مختصر دولتی قابل پیشرفت نیست، علاوه بر طرح جامع توسعه استان یک بودجه کلان باید بیاید و آدم‌های کاردان هم باید مدیریت کنند و خود مردم هم مشارکت کنند. استان شما همه چیز دارد، صدها معدن دارد که فقط از چند معدن استفاده می‌شود. برای همین ایام عید این ظرفیت را دارد که یک میلیون مسافر به اینجا بیاید و از جاذبه‌های گردشگری این استان و سواحل دریای عمان و چابهار و کنارک و شهر سوخته زابل بازدید کنند.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان عشق و ارادت مقام معظم رهبری به مردم سیستان و بلوچستان گفت: من میدانم حضرت آقا به مردم استان شما عشق می‌ورزند. من از این روحیه‌های خوبی که می بی نم و چهره‌های مصمم و نورانی که برای اعتلای استان خود تلاش می‌کنند بسیار خوشحال هستم، شما مردم بلوچ و سیستانی مؤمن و وطن دوست در طول تاریخ ایران با انگلیسی‌ها در سال ۱۹۱۶ بسیار خوب جنگیدید. این استان یک تاریخ عجیب و یک جغرافیای پیچیده‌ای دارد. از کنار دریا تا کوه‌های سربه فلک کشیده تفتان تا دشت کویر تا زیر زمین شما شاید رودها وآب های ژرف باشد همانطور که رودخانه‌ها هیرمند و هریررود که روی زمین از کوه‌های هندوکش می‌آید زیر زمین هم آب در جریان است از عمق بیش از هزار تا دو هزار متر، از زیر خلیج فارس می‌رود تا برخی از کشورهای جنوب خلیج فارس بیرون می‌آید و این یک نظریه علمی واقعی است.
وی افزود: من مطمئن هستم که طی سالهای آینده وضعیت شما بسیار بهتر خواهد شد منتهی خود شما هم باید همت کنید و دستتان را روی زانوی تان بگذارید، دولت پول زیادی ندارد، حالا شرایط اینطور شده است. خودتان فکر کنید چه کارهایی می‌توانید برای این مردم بکنید و از سپاه پاسداران هم کمک بگیرید.
وی ادامه داد: البته اگر یک جمعی از نخبگان سیستان و بلوچستان که در تهران دارید در ارتباط با شما باشند و ظرفیت‌های استان را معرفی کنند و سرمایه گذاران داخی و خارجی را دعوت کنند می‌توان به وظعیت بهتری در خصوص استان یافت، البته استان سیستان و بلوچستان در بعد رسانه‌ای بایستی مطرح شود و چقدر خوب است که سال آینده جشنواره فیلم‌های مستند استان سیستان و بلوچستان را به کمک صدا و سیمای مرکز استان برگزار کنید.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک»، حسن مصفا در گفت و گو با ایسنا افزود: امدادرسانی به آسیب دیدگان شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و سیب و سوران، توسط ۵۰ نفر نجاتگر در قالب ۹ تیم عملیاتی انجام شد.

وی افزود: ۳۸ آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ تخته موکت، ۱۳تخته پتو و ۷ کیلوگرم نایلون سنگری در بین آسیب دیدگان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان
  • سه محور فرعی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد
  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل در کمین این سه استان
  • دشمنان چشم دیدن پیشرفت سیستان و بلوچستان را ندارند
  • خوشحالی مردم سیستان وبلوچستان ازحملات پهپادی به رژیم غاصب صهیونیستی
  • خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است