Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان امروز (دوشنبه 29 دلو/ بهمن) در یک نشست خبری در کابل گفت: در صورتی که طالبان برای مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان آماده هستند، نمایندگان حکومت در نشست قطر شرکت خواهد کرد.

سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد: در صورت عدم موافقت طالبان برای مذاکره مستقیم، حکومت افغانستان در نشست قطر شرکت نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان آمریکا و طالبان قرار است در تاریخ 6 حوت// اسفند در شهر دوحه قطر در مورد پروسه صلح افغانستان گفتگو کنند.

چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان افزود: در پروسه صلح افغانستان نسبت به گذشته وضاحت به میان آمده است و کشورها تنها نقش تسهیل کننده را ایفا می کنند.

به گفته وی، حکومت افغانستان با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان روی یک کار شیوه جدید در مورد مذاکرات صلح به توافق رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

 

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود