Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@14:11:17 GMT

آمریکا غیرقابل پیش‌بینی‌ترین کشور جهان است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۱۴۹

آمریکا غیرقابل پیش‌بینی‌ترین کشور جهان است

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چاپ مسکو، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «حریت» ترکیه گفت، "ولادیمیر پوتین" به "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه‌ای خود بسیار اعتماد دارد و عواقب بحران‌های قبلی در روابط دو کشور، کاملا برطرف شده است.

لازم به یادآوری است که روابط دوجانبه روسیه و ترکیه پس از بحران بوجود آمده بین دو کشور در رابطه با سرنگونی یک فروند جنگنده بمب افکن روسی در آسمان سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه در ماه نوامبر سال 2015  و به قتل رسیدن "آندری کارلوف" سفیر روسیه در آنکارا در ماه دسامبر سال 2016، بار دیگر بهبود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا ولادیمیر پوتین به همتای ترکیه‌ای خود اعتماد دارد، گفت: «مسلما اینطور است. آنها به خوبی یکدیگر را درک کرده و بهم اعتماد دارند.»

سخنگوی کرملین افزود: «ما دو بحران بزرگ سرنگونی جنگنده روسی و قتل سفیر روسیه در ترکیه را پشت سر گذاشته‌ایم، در حالیکه عواقب این حوادث می‌توانست برای روابط دوجانبه بسیار کشنده باشد. ولی اکنون این اتفاقات دیگر پشت سر گذاشته شده و به عقیده من، پوتین و اردوغان اراده سیاسی قوی را برای بهبود روابط دو کشور به نمایش گذاشتند.»

پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری در باره اینکه آیا مقامات مسکو خروج کامل آمریکا از سوریه را باور می‌کنند، آمریکا را «غیرقابل پیش بینی ترین» کشور نامید و یادآور شد: «برای مثال، رئیس جمهوری ما (ولادیمیر پوتین) فردی است که هر آنچه را که می‌گوید، عمل می‌کند و انتظار دارد که سایر رهبران کشورها نیز به حرفی که می‌زنند، عمل کنند.»   

وی با یادآوری اینکه آمریکا پس از خارج کردن نظامیانش از سوریه، قطعا به حضور نظامی خود در این کشور ادامه خواهد داد، گفت: «سئوالات زیادی در رابطه با تصمیم خروج آمریکا از سوریه پاسخ نداده باقی مانده است. نظامیان آمریکایی به کجا منتقل خواهند شد؟ چه کسانی جایگزین آنها خواهند شد؟ تسلیحات نظامیشان را به چه کسانی واگذار خواهند کرد؟ آیا حضور نظامی آنها در سوریه پایان خواهد یافت؟ واقعیت این است که به احتمال قوی این حضور نظامی همچنان ادامه خواهد یافت. اینها مسائلی هستند که روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره آنها گفت‌وگو می‌کنند.»

به عقیده وی، در حال حاضر خوش بینی زیادی دراین باره که خروج آمریکایی‌ها از سوریه باعث تغییرات زیادی شود، وجود ندارد و این مسئله به حل بحران در این کشور کمکی نمی‌کند، چرا که دسیسه‌ها همچنان ادامه خواهند داشت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که مشکل تروریسم در سوریه را با انعقاد توافق با آنها نمی‌توان حل و فصل کرد. وی افزود: «موضوع عملیات نظامی در منطقه کاهش تنش ادلب باید توسط کارشناسان نظامی مورد بررسی قرار بگیرد. البته اجرای عملیات علیه تروریست‌های این منطقه ضروری است، ولی باید به این سئوال پاسخ داده شود که این عملیات توسط ترکیه انجام شود یا کشور دیگری.»

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به کشورهای غربی درباره استفاده از دارایی های خارجی این کشور هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که اگر مقامات آمریکا لایحه مربوط به دارایی های روسیه را تصویب کنند، این کار آسیب جدی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهد کرد.

به گفته این مقام کرملین، استفاده آمریکا از دارایی های خارجی روسیه، سرمایه گذاران را درباره سرمایه گذاری در این کشور به فکر وامی دارد.

کد خبر 6085756

دیگر خبرها

  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند