Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران مملو از ظرفیت های برجسته گردشگری در حوزه های تاریخی و منابع طبیعی است که این مهم جاذبه های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون به جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی توجه شده است اما قصد داریم در سال آینده بر منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری طبیعی تمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مرکز و غرب کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی در این زمینه است، یادآور شد: وجود کویرهای بکر در استان یزد و مناطق مرکزی ایران نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی است.

مونسان ادامه داد: در اسفند ماه سال جاری قطار گردشگری به سمت استان‌های غرب کشور راه اندازی می‌شود و این قطار در ۱۹ ایستگاه گردشگری توقف خواهد داشت که از همه هموطنان دعوت می کنم از این جاذبه های طبیعی در نوروز ۹۸ بازدید کنند.

به گزارش مهر، لوح ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که در مقابل درب ورودی مسجد جامع کبیر یزد قرار گرفته امروز توسط مونسان و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری رئیس جمهور صنایع دستی و گردشگری گردشگری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم

کردستان امسال هم میزبان مهمانانی از خارج و داخل کشور شده که برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه، این استان را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، از اواخر اسفندماه سال گذشته همزمان با فرارسیدن نوروز و ایام عید موج مسافرت‌های نوروزی در استان کردستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. روحیه مردمان این دیار همانند طبیعت منطقه لطیف و زیباست و کردها نماد کامل خصلت ایرانی یعنی مهمان‌نوازی هستند.

استان کردستان با وجود جاذبه‌های طبیعی، پتانسیل‌های گردشگری و اماکن تاریخی در بین مسافران از جایگاه خاصی برخوردار است و همین ظرفیت‌ها در کنار مهمان‌نوازی و خونگرمی مردمانش باعث شده که سالانه پذیرا و میزبان مهمانان و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور باشد.

تمایل گردشگران خارجی و هموطنان ایرانی برای بازدید از آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبای کردستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. 

منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن خیرمقدم به مهمانان نوروزی اظهار داشت: از 25 اسفندماه تا پایان هفتمین روز از فروردین‌ماه سال‌جاری 867 هزار و 382 نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های مریوان، بانه، سنندج و سروآباد به ترتیب دارای بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کردستان بوده‌اند، افزود: در مجموع 41 هزار تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سنتی و خانه‌مسافرهای دارای مجوز و اردوگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و مدارس برای اقامت مسافران نوروزی در سطح استان مهیا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان گفت: برای اطلاع‌رسانی مناسب رویدادهای نوروزی و آدرس اماکن اقامتی و اسکان از 100 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی متنوع اعم از توزیع نقشه، بروشور و کتابچه و تبلیغات محیطی در راهنمایی و معرفی سایت‌های تاریخی استفاده شده است.

در همین زمینه نوروز و حضور گردشگران نوروزی در مرکز استان کردستان موجب شده تا هم‌قدم با مسافران سری به آثار و بناهای تاریخی این خطه بزنیم و نظر مهمانان را درباره این آثار و علت سفرشان به این دیار جویا شویم که در ادامه به صورت ویدئویی می‌بینید..

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان
  • بازدید بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • بیش از ٨۶٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • روستای نجنه، گنجینه گردشگری بانه
  • بازدید ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان
  • نیشابور، شهری اساطیری