Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:16:27 GMT

تاسیس موزه خانه‌های مد در سراسر ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۲۰۰

تاسیس موزه خانه‌های مد در سراسر ایران

رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از راه‌اندازی «موزه‌ خانه های مد» در بناهای قدیمی کشور خبر داد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حمید قبادی؛ رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر شعرتن پوش، از تاسیس «موزه خانه‌های مد» در سراسر کشور خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی نخستین «موزه خانه مد» در شهر شیراز و سپس در سایر استان‌های ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بناهایی در کشور وجود دارد که در حال فرسایش است و سرمایه‌گذارانی هستند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌باشند؛ از این رو قرار است اولین موزه خانه مد در استان شیراز افتتاح شود و به دنبال آن موزه خانه‌های مد در استان‌های مختلف کشور ساخته شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور افزود: امیدوار هستیم حداقل از هر استان در سراسر کشور یک موزه خانه مد راه‌اندازی شود و در ادامه این اتفاق در استان‌های سراسر کشور رخ دهد.

قبادی در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از داشته‌های تاریخی کشور  گفت: گرچه ما به داشته‌های تاریخی کشورمان ایران می‌بالیم اما تاکنون به دنبال بهره‌برداری از این داشته‌های تاریخی نبوده‌ایم؛ امید داریم با همکاری بخش خصوصی و اجرای طرح شیم در قالب مسابقه‌های بین‌المللی با موضوع شعر در قالب تن پوش میان ایران و کشورهایی که اشتراکات تاریخی مشابه با یکدیگر دارند، شاهد تحقق اتفاقات ارزشمند در حوزه مد و لباس کشور باشیم.

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از 26 بهمن تا 2 اسفنده ماه با شعار خوشا مکران و نقش بی مثالش از ساعت 10 الی 20 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

برنامه کارگاه‌های بخش موسسات و انجمن‌های جشنواره مد و لباس فجر اعلام شدنمایش آثار برگزیده کارگاه‌های جشنواره مد و لباس فجر در ایتالیاپیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

محمد ثابت اقلیدی در آیین بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی که در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد گفت: برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه موزه تخت جمشید صورت گرفته و به‌زودی شاهد تغییرات جدی و مناسبی در این مکان فرهنگی، تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه فارس ۳۷ درصد از آثار تاریخی و میراث کشور را در دل خود جای‌داده است، گفت: در حال حاضر موزه‌های متعددی در سراسر فارس و جود دارد، اما جای خالی موزه تخصصی و بزرگی، چون موزه منطقه‌ای در این استان همچنان احساس می‌شود.

ثابت اقلیدی به پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت موزه منطقه‌ای فارس در شیراز اشاره کرد و گفت: متأسفانه باگذشت ۱۲ سال این پروژه پیشرفت کمی داشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید داریم شاهد تسریع در ساخت این پروژه عظیم هستیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به تحول بزرگی در مجموعه جهانی تخت جمشید تا چند ماه آینده اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسیر گردشگری مجموعه جهانی تخت جمشید را تقویت کنیم که با این اقدام گردشگران می‌تواند تمامی آثار در محوطه پیرامونی تخت گاه را نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار در محوطه پیرامونی تخت جمشید بسیاری از گردشگران نمی‌توانند تمامی آثار را مورد بازدید قرار دهند که با تعریف مسیر گردشگری این امکان فراهم خواهد شد و ماندگاری آنها در این محوطه افزایش می‌یابد.

در ادامه این مراسم علیرضا عسکری چاوردی رئیس پایگاه پژوهشی مجموعه جهانی تخت جمشید نیز طی سخنانی گفت: میراث جهانی تخت جمشید الگو محوراست و باید بتوانیم بهره علمی و دانش تخصصی را از این مجموعه جهانی ببریم.

او از سر گیر کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی با همکاری هیات‌های باستان‌شناسی خارجی را خواستار شد و تأکید کرد: بسیاری از سایت‌های کاوش شده و میراث استان قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارند.

عسکری ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما به مباحث میراث فرهنگی توسعه محور است؛ بنابراین گزارش امروز طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد سند مالکیت تخت جمشید با حضور مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و معاونین وی همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و... تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد