Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@20:35:40 GMT

چرا جوان، امید و آینده؟!

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۲۱۴

چرا جوان، امید و آینده؟!

جوان به عنوان نیروی انسانی پا به کار که به اسلحه تعهد و تخصص مجهز شده باشد با داشتن امید می تواند جامعه را از سرازیری ها و سر بلایی ها که نتبجه سوء مدیریت داخلی و دسیسه خارجی است نجات دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، بی شک در این سال ها رهبری معظم انقلاب سعی کرده اند با تمام قدرت و البته ذکاوت کشور را از گردنه های مختلف سیاسی و اقتصادی که بسیار از آنها نتیجه انتخاب های اساسی ملت و بعضا روی کار آمدن افرادی بوده که از تدبیر لازم برخوردار نبودند به سلامتی عبور دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی راه نباشد اگر بگویم هر کدام از این بحران های که پشت سر گذاشتیم اگر در کشور دیگری رخ میداد آن کشور را مجبور به تسلیم شدن در برابر فشارهای ناجوانمردانه می کرد ولی آنچه در ایران تحت رهبری امام خامنه ای رخ داد مهندسی معکوس و به اعتراف دوست و دشمن پیشرفت قابل ملاحضه بوده است.

رهبر معظم انقلاب در پیام موسوم به مرحله دوم انقلاب به صراحت با هدف قرار دادن جوانان خواستار فعالیت هدفدار در پیشبرد انقلاب اسلامی شده اند. چرا که جوانان با قدرت مثال زدنی و میزان ریسک پذیری و نوآوری یقینا می تواند با سهیم شدن در انقلاب آن را بیشتر از میزان فعلی به قله های رفیع استقلال و پیشرفت نزدیک نماید.

همچنین باید عرض شود رهبر معظم انقلاب در کنار واژه جوان کلید واژه امید را ذکر کرده است و ایشان به همین جا هم بسنده نکرده و جوان و امید را در کنار آینده قرار داده است.

سوال این است که چرا ایشان این سه کلید واژه را کنارهم قرار داده اند؟ آیا به دنبال تبیین موارد خاصی هستند؟

کلید واژه هایی که رهبر انقلاب مطرح می کنند و بکار می برند در بطن خود با اطلاعات دقیق همراه بوده و به گونه ای این مثال را تداعی کرده که «آنچه در آینه جوان بیند، پیر در خشت خام می بیند» پس نمی توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت که ایشان صرفا چند کلید واژه را کنار هم قرار داده اند.

ایشان همواره آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» را تفسیر می کند و بیان این موارد را حجت بر همگان تمام کرده و بقول معروف آنچه شرط بلاغت بود را گوشزد نموده اند.

با اتکا به «حسن قبح عقلی» جوانان به علت روحیه جوانی خود بیشتر از هر رنج سنی از عدالت و صداقت و … استقبال می کنند. جوان و قدرت مثال زدنی اش اگر اراده کند و همت کند ریشه هر ناپاکی را می کند و بجایش خوبی می نشاند و یادمان نرود که امام (ره) در جواب همه آنانی که ایشان را به نداشتن نیرو و سرباز محکوم می کردند فرموده باشند که سربازان من در گهواره ها هستند بعد از چندین سال همان سربازان کوچک در گهواره ریشه استبداد را خشکاندند و حماسه ای به عظمت دفاع هیشه مقدس خلق کردند.

رهبر معظم انقلاب به خوبی و البته با بینش مثال زدنی خود کسانی را هدف قرار داده که باید آینده این انقلاب را در دست بگیرند و اینان هستند که باید مثل نسل جوان گذشته راه نیمه تمام نسل اول و جوان انقلاب را طی نمایند و این کشتی را به سر منزل مقصود برسانند پس باید اول خود امید داشته باشند و در مرحله اول آن را به آحاد ملت و جامعه تزریق کنند.

همچنین این مهم را اینگونه هم می شود تفسیر کرد که دشمنان ملت و انقلاب فرقی ندارد ار جنس خارجی و ایرانی با انواع ترفندها دنبال مأیوس کردن مردم بخصوص جوانان هستند پس رهبری ضمن تلنگر به مسئولین و مدیران، خواستار امید و امیدواری در نسل جوان هستند.

ایشان به خوبی می دانند نسل جوان اگر منزوی شود و به جای مطالبه کردن بی خیال امور جامعه شود هر آن این درخت تنومند که ریشه و اساس آن با خون هزاران جوان پسر و دختر آبیاری شده است چشم بر هم زدنی می خشکد و نابود خواهد شد.

پس جوان به عنوان نیروی انسانی پا به کار که به اسلحه تعهد و تخصص مجهز شده باشد با داشتن امید می تواند جامعه را از سرازیری ها و سر بلایی ها که نتبجه سوء مدیریت داخلی و دسیسه خارجی است نجات دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • رهبر انقلاب: امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است (فیلم)
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • گزارش زبان معیار و این بار، ایران اکسپو
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه