Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@16:04:46 GMT

ترامپ علیه هوآوی فرمان امضاء می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۲۲۴

  پرزیدنت ترامپ قصد دارد با امضای فرمانی ویژه، اپراتور‌های مخابراتی را از «استفاده از فناوری ۵ جی هوآوی» منع کند.

به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود این فرمان قبل از برگزاری کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا / MWC امضا خواهد شد تا مانع از بسته شدن قرارداد میان طرف چینی و طرف‌های آمریکایی شود.

پولیتیکو در گزارشی ضمن اعلام این مطلب نوشت: ترامپ از این واهمه دارد که کمپانی‌های مخابراتی آمریکایی در اسپانیا قرارداد‌های کلان ببندند و به همین خاطر قصد دارد زودتر وارد عمل شده و جلوی این کار را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش‌تر ترامپ با دستور ویژه‌ای از مراکز حساس و نظامی خواست تا از تجهیزات چینی در شبکه‌های مخابراتی-ارتباطاتی خود استفاده نکنند.

کمپانی‌های چینی هوآوی و ZTE نمی‌توانند به اپراتور‌هایی که قصد توسعه ۵ جی در آمریکا را دارند، ابزار‌های مرتبط را بفروشند.

دستگاه راهبری کنونی آمریکا معتقد است چینی‌ها با تراشه‌های جاسوسی خود روی ابزار‌های ۵ جی قصد تسلط بر آمریکا را دارند و باید جلوی این کار گرفته شود.

هوآوی بار‌ها این ادعا را رد کرده است. از سوی دیگر مقامات اطلاعاتی انگلیس اعلام کردند که با پذیرش خطران فناوری ۵ جی هوآوی، از تجهیزات چینی استفاده خواهند کرد.

انتشار این خبر ممکن است روی تصمیم ترامپ تأثیر بگذارد، چراکه سازمان اطلاعاتی انگلیس پیش‌تر به دولت ترامپ مشاوره امنیتی داده بود تا از تجهیزات چینی استفاده نکنند و حالا خودشان قصد استفاده دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواوی تراشه جاسوسی مقامات اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران از توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی در سال گذشته و توزیع ۷ هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه در سال جاری و در راستای اجرای طرح جهش دیمزار‌ها خبر داد.

محمد آهنگران در حاشیه توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای منویات رهبری طی سال‌های اخیر در بحث توانمندسازی و جهش تولید در دیمزار‌ها اقدامات و طرح‌های خوبی را خوبی را داشت.

وی با اشاره به طرح کاشت گیاهان دارویی، افزود: در سال زراعی قبل برای قریب به ۳۰۰ هکتار در سطح استان توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی را داشتیم و برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز همین میزان را هدف‌گذاری کردیم که در حال تحقق است.

آهنگران به اقلیم و جغرافیای مستعد شهرستان سوادکوه اشاره و بیان کرد: باتوجه به اینکه این منطقه گیاهان خودروی خوبی را در سطح مراتع و جنگل‌ها دارد، کاشت گیاهان دارویی در سوادکوه را به‌عنوان یک رسته ویژه درنظر گرفتیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران اضافه کرد: در این راستا در روستای امافت سوادکوه که به‌عنوان پایلوت ۷هزار نهال گل محمدی باکیفیت و مرغوب را نصف قیمت بازار به دست کشاورز رساندیم.

این مسئول از تلاش بدای بحث تکمیل این زنجیره با فراوری، ایجاد بازار و خرید تضمینی و موارد دیگر خبر داد و گفت: الحمدالله این اقدامات انگیزه شده تا کشاورز بتواند توسعه کاشت را داشته باشد و همین رونق اقتشادی باعث شده که زمینه مهاجرت معکوس در روستا‌ها ایجاد شود.

وی در پایان عنوان کرد: انشالله که در راستای تحقق شعار سال، این تولید را در سال جاری به‌صورت جهشی وسعت بدهیم طوری که مردم هم در این اقدام مشارکت داشته باشند.

طرح جهش تولید از سال زراعی ۱۴۰۰ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهادکشاورزی در برخی استان‌های کشور اجرایی شد.

این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

علیرضا ذاکری گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کشف ۴ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی قاچاق از ۴ خودروی شوتی
  • لحظه صدور فرمان شروع عملیات حمله به اسرائیل با دستور سرلشکر سلامی + ویدئو
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی