Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@22:58:33 GMT

مواجهه با بیانیه انقلاب به چند همایش و شعار ختم نشود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۲۵۸

مواجهه با بیانیه انقلاب به چند همایش و شعار ختم نشود

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز 29 بهمن ماه در جمع خبرنگاران که به مناسبت بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: بیانیه رهبری به مثابه منشوری برای گام دوم انقلاب از جهت خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی است و امیدواریم این تمدن به تعبیر رهبری آمادگی را برای طلوع خورشید ولایت عظمی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاب می‌کرد تا همه نهادها و همه کسانی که در قبال انقلاب اسلامی احساس وظیفه دارند نسبت به گام دوم لبیک بگویند، ما بر این باوریم آنچه رهبری مطرح فرمودند هدف اصلیشان این است که راهکاری برای اجرای منویات پیدا شود لذا همت همه باید این باشد که کار را به چند اعلامیه و پلاکارد و همایش ختم نکنند و درصدد راهکار تحقق و عملیاتی شدن برای آن باشیم.

حسینی بوشهری تصریح کرد: بیانیه بسیار متقن است و اگر بخواهیم ابعاد بیانیه را بررسی کنیم تبیین گفتمان انقلاب و اوضاع جهانی در گذشته، حال و آینده و تبیین شرائط قبل از انقلاب  و وضع فعلی و امید به آینده از محورهای مهم این بیانیه است.

وی افزود: همچنین تلاش برای برداشتن گام‌های استوار در 40 سال آینده و به خصوص شکستن حلقه‌های مدیریتی بسته و آزادسازی انرژی جوانان مومن و انقلابی از بخش‌های بسیار مهم این بیانیه است به گونه ای که اگر ما واژه جوان و جوانان و ... را در ادبیات رهبری ملاحظه کنید می‌بینید به صورت مکرر ایشان از آن یاد کرده و به این نسل در پیشبرد اهداف و ساختن آینده انقلاب امیدوار هستند البته از نکات جالب توجه در این بیانیه آن است که رهبری در سخنان قبلی همواره بر مطالبه‌گری جوانان از مسئولان تاکید داشتند اما در این بیانیه از آنان خواسته شده تا در مدیریت کشور به صورت جهادی براساسا اصل ما می توانیم ورود کنند و خودشان امور را بر دست بگیرند و با اعتقاد و انگیزه کار را دنبال کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ذکر کارهای اساسی و خدمات و کارکردهای انقلاب از دیگر بخش‌های بیانیه است تصریح کرد: وقتی رهبری چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کنند به این نکته پی می‌بریم که ولایت فقیه چه نقشی دارد، انقلاب‌های زیادی در دنیا بوده و خواهد بود اما انقلابی که ولی فقیه و رهبری هر چند وقت یکبار که برخی تصور می‌کنند بن بست در اداره کشور وجود دارد این بن بست را می‌شکنند و افق جدیدی را روی ملت باز می‌کنند و این در دنیا بی نظیر است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبری در بیانیه فرمودند ما جمود نداریم و اگر در جایی مشکلاتی وجود دارد آن را می‌پذیریم و اصلاح می‌کنیم افزود: رهبری بر اقتصاد دانش بنیان و عدم تصدی‌گری دولت تاکید فرمودند البته ایشان برونگرایی را نفی نکرده بنابراین ما هم درونگرا و هم برونگرا هستیم.

حسینی بوشهری همچنین این تعبیر جالب را دارند که از اصول و شعارهایی که داده‌ایم دست بر نمی داریم بیان کرد: رهبری در مورد چالش‌های اقتصادی را در بیرون ناشی از تحریم می‌دانند ولی معتقدند که عمده مشکلات درونی است و اگر مسائل داخلی حل شود تحریم بی اثر و کم اثر خواهد شد.

وی با تاکید مجدد که باید بعد از چهار دهه که رهبری این بیانیه را صادر کرده و خودشان هم فرموده‌اند که برای تدوین آن زحمت کشیده‌اند با جدیت بپردازیم افزود: ایشان می‌فرمایند بنده معمولا دوست ندارم با صدور بیانیه ها و سخنرانی‌ها بگویم کاری در مورد آن‌ها صورت بگیرد ولی به نظر می‌رسد ایشان در این مورد هرچند مطرح نکرده‌اند ولی حدس می‌زنم مطالبه دارند؛ بنابراین زمان گذشته است که ما تنها همایش برگزار کنیم و  یا چند اعلامیه و پلاکارد بزنیم و تصور کنیم ماموریت و ظیفه خود را انجام داده‌ایم بلکه باید  ساز و کار عملیاتی شدن این رهنمودها را ارائه دهیم.

وی با اشاره به تجاوب‌های صورت گرفته از سوی برخی نهادها از جمله حوزه بیان کرد: جامعه مدرسین بنا دارد در چندبخش کار کند؛ در بخش اول کمیسیون‌های جامعه مدرسین به خصوص فرهنگی در این زمینه فعال می‌شود؛ همچنین دبیرخانه‌ای برای بررسی بیانیه ایجاد کردیم و از تمامی ظرفیت‌های حوزه و نخبگان دانشگاهی و صاحب فکر در نظام بهره خواهیم برد و از آنان برای مشورت و کشف راهکار دعوت می‌کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه در پاسخ به ایکنا در مورد اینکه آیا ضمانتی هست که فعالیت دبیرخانه جامعه مدرسین در مورد بیانیه به سرنوشت دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی مبتلا نشود ادامه داد: در مورد دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید بدانیم که با شکست مواجه نشد بلکه رهبری برای تکمیل کار و استفاده از همه ظرفیت نخبگانی کشور خواستند که در معرض دانشگاهیان و حوزویان قرار گیرد تا بازخوردهای آن دریافت شود.

وی در پاسخ ایکنا در مورد خروجی عملیاتی دبیرخانه نیز بیان کرد: ما مامور به وظیفه و بلاغ هستیم و پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد؛ این بیانیه نیازی به فلسفه ندارد زیرا روشن و بین است و باید به راهکارهای عملیاتی برسیم زیرا اگر رهبری روی نسل جوان این همه سرمایه‌گذاری دارند باید مشخص کنیم راه ورود این نسل به بدنه مدیریتی چیست؟. نفس این نکته که ما این فرهنگ را نهادینه کنیم که برا انقلاب تنها بر دوش یک نسل نیست و متعلق به همه نسل هاست و نسل جوان نباید وظیفه خود را تنها مطالبه‌گر بداند بلکه باید با توانمندی وارد صحنه شود.

وی تاکید کرد: بحث سبک ندگی، معنویت، اخلاق و مواردی از این دست مستقیم با فعالیت روحانیت مرتبط است و در این زمینه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنیم گرچه بنای ما این است که نگاه کارشناسانه به کل بیانیه داشته باشیم و آنچه در حیطه تخصصی حوزه نیست از کارشناسان خبره و معتقد دعوت خواهیم کرد و مجموعه نظرات در سرفصل‌های مختلف به عنوان راهکارهای بیانیه در خمت نظام قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا بوشهری بیانیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ای که رهبری در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

به گزارش «تابناک»، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت: غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود.

دیگر خبرها

  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • سروده‌ای که رهبری در آستانه عملیات وعده صادق خواندند