Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@00:18:09 GMT

دولتمردان به عنوان الگو باید در اصلاح خود بکوشند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۳۶۴

دولتمردان به عنوان الگو باید در اصلاح خود بکوشند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بجنوردبا بیان اینکه دولتمردان به عنوان الگو باید در اصلاح خود بکوشند، گفت:بستر سازی در جامعه برای رواج معنویت و اخلاق و مقابله با کانونهایی مخالف معنویت و اخلاق توسط حکومت برآورده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بجنورد در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون موضوع  "معنویت و اخلاق" در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جامعه نیازمند معنویت، اخلاق و آرامش است و این مولفه ها غذای روح و روان انسان محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر در جامعه توجهی به مسائل معنوی و اخلاقی از جمله خیرخواهی، گذشت، ایثار، صداقت وجود داشته باشد، زندگی سرشار از نشاط  و آرامش می شود، به همین دلیل در این بیانات تاکید ویژه ای به نیازمندی حیطه های مختلف زندگی به معنویت و اخلاق شده است.

این مدرس دانشگاه افزود: زمانیکه زندگی فاقد معنویت، ایمان، اخلاق و تواضع باشد حتی اگر جامعه از لحاظ برخورداری از امکانات در بالاترین حد موجود قرار داشته باشد، نیز زندگی برای افراد جامعه جهنم خواهد بود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به نکته بعدی در این بند از گام دوم انقلاب که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری معنویت و اخلاق بدون حکومت ممکن نمی باشد، گفت: حکومت در همه موارد باید ورود پیدا کند و نظردهد و اگر غیر از این باشد و حکومت در حاشیه بنشیند بسیاری از افراد و رسانه هایی که با دین، اخلاق و معنویت های دینی مخالف هستند، با ایجاد شبه افکنی، شبیه خون فرهنگی و تهاجم  مردم را با زور و فریب از معنویت جدا می کنند و آرامش و امینت روانی را از مردم دور می کنند.

این کارشناس فلسفه و کلام خاطر نشان کرد: لذا حکومت موظف است به این مسائل ورود پیدا کند و زمانی که دولتمردان پایبند به اخلاق باشند و معنویت گستری را شیوه خودشان قرار دهند، مردم نیز با الگوگیری از حاکمان، رهبران و دولتمردان، معنویت و اخلاق را سرلوحه کار خویش قرار می دهند و این فضایل اخلاقی سراسر جامعه را فرا می گیرد.

وی اضافه کرد: اگر دولتمردان اخلاق نداشته باشند، نسبت به بیت المال بی اهمیت باشند، خیرخواه مردم نباشند، ظالم و مفسد باشند، در مردم را نیز فاسد می کند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: اولین دلیل برای اینکه در بطن جامعه نیاز به ورود حکومت ایجاد شده، این است که حکومت ابتدا باید به اصلاح خویش و دولتمردان  بپردازد، سپس برای گسترش معنویت و اخلاق بستر سازی کند.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد:  نهادهای اجتماعی حوزه اخلاق اگر در دانشگاه ها، حوزه ها، سازمان های فرهنگی و تبلیغاتی مورد حمایت و توجه باشند، قطعا جامعه به سمت معنویت و اخلاق خواهد رفت و بالعکس با دادن آزادی های بی حد و حصر، جامعه به سمت مسائل منفی سوق پیدا می کند و ریشه های معنویت  در جامعه خشک می شود و از بین خواهد رفت.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دولت باید با کانونهای ضد معنویت و ضد اخلاق و مراکز فساد، به صورت معقولانه مبارزه کند تا به تعبیر مقام معظم رهبری به زور و فریب مردم را از معنویت جدا نکنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه در دنیا نهادهای زیادی از جمله سینما، تلویزیون، فضای مجازی وجود دارند که بخش عمده ای از آنها را حاکمین حمایت می کنند، اگر این حمایت ها به نحوی باشد که افراد فاسد بر راس این مجموعه ها مدیریت داشته باشند، خودشان باعث ترویج فساد و ضداخلاق و ضد معنویت شده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند