Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@18:45:30 GMT

ورود ۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۴۹۳

ورود ۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور طی سال گذشته

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور شب گذشته، 28 بهمن‌ماه در مراسم اعطای نشان جهانی به منبت آباده، تعداد ورودی گردشگران خارجی به كشور درسال گذشته را ٥ میلیون و ١٠٠ هزار نفر اعلام كرد و افزود: سال ٩٦ موفق به جذب درآمد ٧.٥ میلیارد دلاری حاصل از گردشگری شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران در سال ۹۶، گفت: ۲۵۰ میلیون دلار از کل حجم ریالی صادرات به شکل چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک کشور صادر شده است.
مونسان به آثار فاخر جهانی فارس از جمله محور ساسانی و منبت آباده نیز اشاره كرد و گفت: ایران رتبه نخست ثبت شهرهای جهانی را به اختصاص داده كه این مهم نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پتانسیل مطلوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: امكان ارتقا و تقویت این صنعت وجود دارد.
مونسان ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه‌گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این نشان از از ویژگی‌های بخش گردشگری کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری، عنوان كرد: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سال گذشته با کمک هنرمندان موفق به ایجاد اشتغال در این حوزه شده است که نقش مهمی را ایفا می‌کند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینكه جوانان به این صنعت وابستگی بیشتری نشان می‌دهند، گفت: بخش صنایع دستی و گردشگری به نشاط اجتماعی کمک می‌کند و به همین دلیل ارتقای این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فزهنگی و اقتصادی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي علي اصغر مونسان گردشگر خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است