Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:38:09 GMT

درهای بسته حسینیه ارشاد و حواشی یک مراسم ترحیم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۶۲۹

درهای بسته حسینیه ارشاد و حواشی یک مراسم ترحیم

تهران-ایرنا-رسانه های داخلی، تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوی، همسر دکتر علی شریعتی در پشت درهای بسته حسنیه ارشاد، را با انتشار اظهارات انتقادی برخی فعالان سیاسی و بیان حواشی این مراسم بازتاب یافت.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی روز گذشته با حضور برخی از شخصیت‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی کشور از مقابل حسینیه ارشاد تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احمد منتظری بر پیکر وی نماز اقامه کرد. مرحومه «پوران شریعت رضوی» در محوطه امامزاده عبدالله شهرری در کنار برادر شهیدش خاکسپاری شد.در پی جلوگیری از برگزاری آیین تشییع پیکر آن مرحومه، در محوطه حسینیه ارشاد، نماز میت بر جسم بی جان وی در خیابان شریعتی تهران اقامه شد.به‌دنبال این ماجرا، فرماندار تهران اعلام کرد: مجوز تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی از حسینیه ارشاد صادر شده بود و نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته است.
روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای اصلاح طلب در صفحات نخست خود با عناوین انتقادی نسبت به حواشی پیش آمده در این مراسم و باز نکردن در حسینه ارشاد واکنش نشان داده اند. اعتراض های مدنی شخصیت های سیاسی و چند تن از نمایندگان مجلس به این موضوع و بازتاب نطق نزدیکان مرحومه در مراسم ترحیم ایشان از دیگر محورهای مود توجه این رسانه ها بوده است.

برخی از عبارت های کانونی از سوی این جریان رسانه ای عبارتند از: حاضران نماز میت را نه در حسینیه ارشاد، محلی که به نام علی شریعتی شناخته می‌شود، بلکه در خیابان شریعتی خواندند؛ امیدواریم تنگ‌نظری‌های سلیقه‌ای و بی‌فایده هرچه زودتر از این کشور باربندد و جامعه ایران اسلامی را رها کند؛ به دلایل سیاسی و اجتماعی و مذهبی هم هیچ توجیهی برای باز نکردن در حسینیه ارشاد نبود؛ نسل جدید حتما نمی‌داند رابطه حسینیه ارشاد و نسل مذهبی و انقلابی دست پرورده شریعتی چه بوده است؛ امیدوارم این اتفاق ناشی از عدم هماهنگی باشد و خدای‌ناکرده از سر قدرناشناسی، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی نبوده باشد؛ چه زشت که درب حسینیه ارشاد برای مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر علی شریعتی باز نشد؛ تنگ‌نظران و کوته‌فکران در اندیشه خاموش ماندن چراغ حسینیه ارشاد هستند.

در مقابل رسانه های اصولگرا در این راستا سکوت خبری پیش گرفته و تنها دو رسانه منتسب به این طیف نسبت به چرایی جلوگیری از ورود پیکر همسر دکتر شریعتی به حسینیه ارشاد مطالبی را منتشر کرده اند.

رسانه های اصلاح طلب
.......................................
** درهای بسته حسینیه ارشاد و سیاسی کاری ها
روزنامه ستاره صبح ذیل عنوان «حاشیه تشییع همسر معلم انقلاب» نوشت: مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی صبح دیروز، در حالی با قرائت فاتحه دسته‌جمعی با صدای بلند پشت درهای بسته حسینیه ارشاد آغاز شد که اجازه برگزاری این مراسم در داخل حسینیه داده نشد. به گزارش خبرنگار ما بزرگ‌ترها یعنی آن‌هایی که در دهه 40 و 50 خاطره‌ها از حسینیه ارشاد داشتند و تحت تأثیر اندیشمندی قرار گرفتند که مردم ایران در جریان تظاهرات سال‌های 56 و 57 به او عنوان «معلم انقلاب» دادند. اگر باانصاف باشیم باید اعتراف کنیم که بسیاری از مدیران و نمایندگان مجلس در ادوار ده‌گانه متأثر از فکر و اندیشه شریعتی به اسلام و انقلاب پیوستند. به همین دلیل چهره‌های متفاوت و اندوهگین روز گذشته در اطراف حسینیه ارشاد گرد آمدند تا به تعبیر احسان شریعتی با نیمه دیگر دکتر علی شریعتی وداع و پیکر پوران را بدرقه کنند.

«بن‌بست ارشاد و آغوش باز شریعتی» تیتر یک روزنامه قانون است که در بخشی از آن می خوانیم: مدتی است که در ایران مراسم‌های ختم افراد و شخصیت‌هایی که چندان با سیاست‌های جریان‌های خاص در ایران هم‌خوانی ندارند با حواشی فراوانی روبه‌رو می شود. در همین راستا روز گذشته تشییع پیکر پوران شریعت رضوی، همسر علی شریعتی نیز حواشی مختلفی داشت و سبب اعتراض خانواده وی به سنگ‌اندازی‌ها در مراسم شد. پوران شریعت رضوی، خواهر شهیدی است(مهدی شریعت رضوی یکی از شهدای 16آذر) که این روزها برای او حتی درهای حسینیه‌ای را که همسرش سال‌ها در آنجا مردم را ارشاد می‌کرد،باز نمی‌کنند. سیاست‌های سلیقه‌ای که در کشور حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرده و از موضوعاتی که به راحتی قابل حل است، بحران و حواشی ایجاد می‌کند، همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که چرا برخی به این بازی‌ها دامن می‌زنند. سوال اینجاست که اگر درهای این حسینیه برای مراسم تشییع باز می‌شد، هزینه بیشتری داشت یا حال که سبب اعتراض برخی شدند و اخبار آن نیز با توجه به قدرت فضای مجازی همه کشور را فراگرفت؟! امیدواریم تنگ‌نظری‌های سلیقه‌ای و بی‌فایده هرچه زودتر از این کشور باربندد و جامعه ایران اسلامی را رها کند زیرا هیچ‌گاه مردم و دلسوزان کشور و نظام از این نوع اقدامات سود نمی‌برند.

روزنامه ایران درباره این موضوع نوشت: پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی، با حضور اعضای خانواده و دوستداران او تا امامزاده عبدالله شهرری بدرقه و به خاک سپرده شد. با وجود گرفتن مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم تشییع در حسینیه ارشاد، اما این مراسم پشت درهای بسته میعادگاه همسر او برگزار شد. حاضران نماز میت را نه در حسینیه ارشاد، محلی که به نام علی شریعتی شناخته می‌شود، بلکه در خیابان شریعتی خواندند، حرکتی اعتراضی نسبت به اتفاقی که حتی فرمانداری تهران نیز حاضر نشد مسئولیت آن را بپذیرد.

روزنامه اعتماد که همچون دیگر روزنامه های اصلاح طلب تصاویر تشییع همسر دکتر شریعتی را در صفحه نخست خود با عنوان انتقادی «در ارشاد ببستند خدایا مپسند» به حواشی پیش آمده در این مراسم پرداخته است که در بخشی از این گزارش می خوانیم: دیروز مراسم تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوی، از مقابل حسینیه ارشاد، در خیابان دکتر علی شریعتی برگزار شد. اول قرار بود که مراسم در داخل حسینیه برگزار شود. گویا هماهنگی‎ها با نهادهای مربوط مثل شورای تامین نیز صورت گرفته بود، اما در نهایت مشخص نشد که چرا درهای حیاط و مسجد برای ادای نماز باز نشد. حدود ساعت 8:45 دقیقه به سه راه ضرابخانه رسیدم. سربالایی خیابان شریعتی را که بالا رفتم، حمیدرضا جلایی‌پور را دیدم که از خودرویش پیاده می‌شود. سلام و علیک می‌کنم. با هم به جماعتی می‌پیوندیم که روی پله‌ها و پیاده‌روی حسینیه تجمع کرده‌اند، حول پلاکاردی که بر آن تصویری از علی شریعتی و همسرش نقش بسته است. در دستان جمعیت نیز عکس‌هایی از پوران شریعت‌رضوی به تنهایی یا با همسرش به چشم می‌خورد.

محمد علی ابطحی در یادداشت روزنامه اعتماد می نویسد: مراسم تشییع جنازه خانم پوران شریعت رضوی، همسر دکتر علی شریعتی با شکوه بود. یک نگاه گذرا به افرادی که در آنجا گرد آمده بودند، نشان از تعداد فراوان فرهیختگانی داشت که رسم شده در کشور دیده نشوند. من هم رفته بودم. جمعیت فراوانی کنار پیاده روی جلو حسینیه ارشاد ایستاده بودند. پرس وجو کردم. گفتند اجازه باز شدن درهای حسینیه را نمی‌دهند. تعجب فراوانی کردم. چه دلیلی می‌توانست مانع این کار شود؟ به دلایل امنیتی که نگه داشتن مردم کنار خیابان بد‌تر از تجمع‌شان در یک محل سربسته است. به دلایل سیاسی و اجتماعی و مذهبی هم هیچ توجیهی برای باز نکردن در حسینیه ارشاد نبود. نسل جدید حتما نمی‌داند رابطه حسینیه ارشاد و نسل مذهبی و انقلابی دست پرورده شریعتی چه بوده است.

روزنامه آرمان با تصویری از مراسم تشییع در صفحه نخست خود و ذیل عنوان « تشییع نیمه دیگر دکتر شریعتی » می نویسد: هراس از اندیشه دکترعلی شریعتی روز گذشته بار دیگر نمایان شد. اندیشه‌ای که خط بطلان بر تحجر و قدرت‌مابی بدون صلاحیت کشید. بدون تردید اعتبار حسینیه ارشاد از شریعتی است چرا که تکثر و گسترش مکتب شریعتی از این مکان بود و هنوز هم که سال‌ها از درگذشت شریعتی می‌گذرد، تنگ‌نظران و کوته‌فکران در اندیشه خاموش ماندن چراغ حسینیه ارشاد هستند و میزان نادانی آنان به حدی است که حتی روز گذشته تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی از این مکان را برنتافتند و درهای آن را بستند!

آفتاب یزد در تیتر یک خود «حسینیه ارشاد به تاریخ خود پشت کرد» نوشت: «یک خبر شوکه کننده.حسینیه‌ای را که خیلی‌ها در خیابان شریعتی تهران به نام شریعتی می‌شناختند اکنون به روی فرزندان و همسر سفرکرده‌اش بسته شده است. اتفاقی که می‌تواند برای شخصیت‌های سیاسی همراه شریعتی و هواداران تفکر او یک افتضاح تاریخی به شمار بیاید. این اتفاق آنقدر مشمئز کننده هست که واکنش برخی اصلاح طلب‌ها را نیز بر می‌انگیزد. کسانی مانند سید محمدعلی ابطحی معاون دولت اصلاحات که درباره چنین ممانعتی می‌گوید: «برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند. کنار همان خیابان «شریعتی» ایستاده و نماز خواندیم. دولت هم مفقود بود؛ نمی‌توانست در حد باز کردن در اثر داشته باشد؟ مردم، شریعتی را در همه راهپیمایی‌ها معلم انقلاب می‌نامیدند.»

علیرضا صدقی در سرمقاله امروز روزنامه نوشت: روز گذشته پیکر شادروان پوران شریعت‌رضوی از مقابل حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی تهران تشییع شد. مراسمی که می‌توانست بدون هیچ حاشیه و با تکریم خانواده و همسر مردی که روزگاری معلم انقلاب لقب گرفته بود، برگزار شود. حال آنکه یک کج‌سلیقگی، بی‌حرمتی و بی‌توجهی به شان و جایگاه یک فعال سیاسی ـ اجتماعی معاصر، به محمل و محلی برای بروز برخی گلایه‌ها و ناراحتی‌ها تبدیل شد. فارغ از تمام این بحث‌ها باید دانست که چرا بخشی از تصمیم‌گیران حتی نسبت به پیکر بی‌جان کسانی که با آن‌ها موافق نیستند، چنین برخورد‌هایی دارند؟ اینکه چرا اجازه نمی‌دهند پیکر مرحوم میناچی علی‌رغم وصیت او در حسینیه ارشاد دفن شود؟ یا چرا حضور چند دقیقه‌ای پیکر پوران شریعت‌رضوی را در حسینیه ارشاد برنمی‌تابند؟

**اعتراض های چهره های سیاسی و اجتماعی
به گزارش روزنامه شرق، بازنشدن درهای حسینیه اعتراض محمدعلی ابطحی و چند نفر از نمایندگان مجلس را در پی داشت. ابطحی در صفحه مجازی خود نوشت: برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند. کنار همان خیابان «شریعتی» ایستادیم و نماز خواندیم. دولت هم مفقود بود؛ نمی‌توانست در حد بازکردن در اثر داشته باشد؟ مردم شریعتی را در همه راهپیمایی‌ها معلم انقلاب می‌نامیدند.
به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان هم در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری گفت: شنیدیم که عده‌ای کج‌سلیقه و تنگ‌نظر در حسینیه ارشاد پایگاه معلم شهید دکتر علی شریعتی را به روی همسر مرحوم‌شان خانم پوران شریعت‌رضوی بستند. او از مسئولان ذی‌ربط خواست که این موضوع را پیگیری کنند.

ایسنا به نقل از احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در اعتراض به آنچه روی داده نوشت: امیدوارم این اتفاق ناشی از عدم هماهنگی باشد و خدای‌ناکرده از سر قدرناشناسی، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی نبوده باشد. متولیان و مسئولان حسینیه ارشاد، مسئولان وزارت کشور، از جمله فرمانداری و استانداری که مسئول حفظ نظم و برگزاری این مراسم بودند باید توضیح دهند چرا این ناهماهنگی‌ها رخ داده و امیدوارم در ادامه، مراسم بزرگداشت این بانوی فرهیخته به نحو شایسته‎ای برگزار شود.

هاشم صباغیان وزیر کشور دولت موقت در گفت وگویی کوتاه با انتخاب با اعلام این خبر که «خانواده ‌شریعتی، از فرمانداری اجازه تشییع را گرفته بودند» اظهار کرد: واقعا تعجب دارد ‌که چرا از تشییع مرحومه پوران شریعتی در حسینیه ارشاد جلوگیری شد. این ‌اتفاق در حالی رخ داد که خانواده دکتر شریعتی هماهنگی های لازم را با ‌فرمانداری انجام داده بودند. اما در کمال تعجب و البته تاسف، امروز صبح بهانه ‌آوردند که باید از جای دیگری هم اجازه گرفته می شد و به همین دلیل از تشییع ‌همسر دکتر شریعتی در حسینیه ای که ایشان در آنجا با سخنرانی هایش ‌تاثیرگذاری زیادی در انقلاب داشت، ممانعت به عمل آورده شد.‌

به گزارش انتخاب، محمد علی ابطحی نوشت: برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند. کنار همان خیابان «شریعتی» ایستادیم و نماز خواندیم. دولت هم مفقود بود؛ نمی توانست در حد باز کردن در اثر داشته باشد؟ مردم شریعتی را در همه راهپیمایی ها معلم انقلاب می نامیدند.
به گزارش روزنامه قانون آذر منصوری نیز در واکنش به بسته بودن درب‌های حسینیه ارشاد و برگزار شدن مراسم تشییع پوران شریعت‌رضوی در خیابان، نوشت که بسته بودن درب درخیابان طویلی که نام شریعتی را روی آن نهاده‌اند و حسینیه ای که هویتش با شریعتی عجین شده،ناپسند است. چه زشت که درب حسینیه ارشاد برای مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر علی شریعتی باز نشد.

**نطق نزدیکان مرحومه در مراسم ترحیم
به گزارش خبرگزاری ایسنا در بخشی از این مراسم، احسان شریعتی با اشاره به گوشه ای از زندگینامه و فعالیت‌های مرحوم پوران شریعت رضوی در سخنانی بیان کرد: استقلال، آزادی، عدالت، توسعه مادی و تعالی معنوی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود. اگرچه پس از ۴۰ سال مستقل هستیم اما با آزادی، عدالت و توسعه فاصله داریم؛ ما مستقل منتقد هستیم. اینجا پایگاه آن جهان‌بینی بود که امروز بیش از ایران در سایر کشورها گوش شنوا دارد و اینجا و این ساختمان برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد.وی با اشاره به سخنان پدرش یادآور شد: خودش می‌گوید ارشاد ساختمان نیست و یک جنبش است. اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید، شرم بر ما.

به گزارش روزنامه مردم سالاری به نقل از ایسنا، در مراسم خاکسپاری مرحوم «پوران شریعت رضوی»، مونا شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی و پوران شریعت رضوی در سخنانی، خاطر نشان کرد: «پوران عاشق سلام. تولد تو و علی مبارک باد. ای عاشق بزرگ بی‌آرام، قلبت را در روز عشاق آرام کردی تا با جان به سوی علی روی. مادر ایران؛ مادر ایران، مادر پوران تو عشقی هستی که مرگ را شکست می‌دهد. تند مزاج و مخملی نوازش، جنگیدن را ادامه می‌دهی. لذت بودنت رفت و ما نیز آن را با تفکر به حکمت بودنت عوض می‌کنیم و مانند تو برای ایران گرفتن رگ را یاد خواهیم گرفت.»در پایان دکتر سوسن شریعتی فرزند دیگر مرحوم «پوران شریعت رضوی و دکتر علی شریعتی» در سخنان کوتاهی، گفت‌: سال‌ها طول کشید که به جای عبارت «بابا علی» بگوییم «دکتر شریعتی» در حال حاضر نیز تجربه‌ای جدید است که بخواهیم بگوییم مرحوم «پوران شریعت رضوی».

همچنین سوسن شریعتی فرزند داغدار علی شریعتی و پوران شریعت رضوی درباره ممانعت از تشییع پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد می‌گوید : « تجربه سال‌های اخیر این است که اگر اراده‌ای معطوف به انجام کاری باشد بسیاری از قوانین و مقررات نادیده گرفته و دور زده می‌شود تا آن کار انجام شود ولی وقتی قرار به انجام کاری نباشد هزاران تبصره و قانون به یکباره سر بر می‌آورد و به رخ شما کشیده می‌شود و ناممکن بودن ادامه آن کار را باعث می‌شود.»

**پیوند حسینیه ارشاد و شریعتی
روزنامه شرق با اشاره به کتاب همسر شریعتی درباره زندگینامه ایشان می نویسد: این دوره از زندگی علی بی‌هیچ گفت‌وگو پربارترین و در‌عین‌حال پر‌دغدغه‌ترین دوران حیات اوست. او در این پنج سال، با تدریس در دانشگاه(تا اوایل سال 50) سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف و تبیین اندیشه‌های اساسی‌اش در حسینیه ارشاد تحرکی در جامعه ایجاد کرد که تا آن روزگار بی‌سابقه بود. این دوره را می‌توان دوره «حسینیه ارشاد» نامید». این بخشی از فصل «حسینیه ارشاد تاریخچه و دلایل همکاری و فعالیت‌ها» از کتاب طرحی از یک زندگی است که پوران شریعت‌رضوی در آن سرگذشت زندگی علی شریعتی را به نگارش درآورده است. او در این فصل از نامه دعوت مرتضی مطهری برای شریعتی برای سخنرانی در حسینیه می‌نویسد. به نوشته پوران، «این‌چنین استاد در تهران ماندگار می‌شود و به همکاری خود با حسینیه ادامه می‌دهد».در ادامه این متن آمده: «سخنرانی‌های او با استقبال گرم نسل جوان دانشگاهی و همچنین سایر مستمعین حسینیه روبه‌رو می‌شد.

رسانه های اصولگرا
..........................
**چرایی جلوگیری از ورود پیکر همسر دکتر شریعتی به حسینیه ارشاد
روزنامه صبح نو نوشت: چرا باید از ورود پیکر همسر دکتر شریعتی به حسینیه ارشاد جلوگیری شود؟ پاسخ را باید در اهمیت هویتی حسینیه ارشاد و میراث‌داری آن جست‌وجو کرد؛ وگرنه برگزاری یک مراسم ساده اقامه نماز بر پیکر همسر دکتر شریعتی به‌خودی خود چندان اهمیتی ندارد. ممانعت هیات امنا و متولیان حسینیه ارشاد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این مراسم تشییع و ترحیم چهره‌هایی مانند ابراهیم یزدی، علی اکبر معین‌فر، محمد بسته‌نگار و ناصر میناچی که از چهره‌های ملی‌مذهبی بوده‌اند در حسینیه ارشاد برگزار شده بود و حتی احسان شریعتی در مراسم ترحیم ناصر میناچی (رییس سابق و موسس حسینیه ارشاد) سخنرانی کرده بود! آنچه باعث شده است این عمل صورت بگیرد و واکنش تند و احساسی احسان شریعتی را به دنبال داشته باشد، دعوا بر سر میراث حسینیه ارشاد است. این احتمال وقتی قوت می‌گیرد که بدانیم میناچی از چهره‌های ملی‌مذهبی بوده است و احتمالا در وصیت خود به رییس کنونی هیات امنا از آن‌ها خواسته است که مراقب میراث حسینیه ارشاد باشد تا اشخاصی مانند دکتر شریعتی و خاندان او ادعای میراث‌داری نکنند.

به گزارش روزنامه خراسان محسن مهدیان فعال رسانه ای اصولگرا هم در توئیتی نوشت: در حسینیه ارشاد را باز نکردند. چرا؟ با چه توجیهی؟ مگر چه می‌کردند؟ چه می‌گفتند که بیرون نمی توانستند بگویند؟ اصلا چه چیز مانده که این ها بگویند و دیگران نگفته باشند؟ چرا هزینه؟
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9344**1025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رسانه هاي داخلي مراسم ترحيم پوران شريعت رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش /دولتمردان سابق آمدند +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت و صبح امروز جمعه مراسم تشییع پیکر او در بهشت زهرا(س) برگزار شد. در این مراسم برخی از دولتمردان سابق احمدی‌نژاد مانند محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد و محمدمهدی زاهدی وزیر علوم او حضور داشتند.

دانش جعفری نیز در تصاویر ثبت شده دیده می شود.

گفتنی است که محمود احمدی نژاد تاکنون به درگذشت معاون اول خود واکنشی نداشته و در مراسم تشییع پیکر او غایب بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897130

دیگر خبرها

  • شخصیت‌ها در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش
  • غیبت احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش /دولتمردان سابق آمدند +عکس
  • (تصاویر) غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز داوودی
  • (تصاویر) علی دایی در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • (تصاویر) از سید محمد خاتمی تا علی دایی در مراسم ترحیم همسر محسن مهرعلیزاده
  • (تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس
  • سفر شاگردان الهامی به قائمشهر برای مصاف با تراکتور
  • امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی + عکس
  • (عکس) حضور امین حیایی در مراسم تشییع فرهاد چیذری