Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:58:37 GMT

زندگی حضرت فاطمه(س) به ۲۱ زبان مکتوب شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۶۳۲

زندگی حضرت فاطمه(س) به ۲۱ زبان مکتوب شده است

پارسا گفت: بیشترین کتاب ها در مورد حضرت زهرا (س) به زبان فارسی و سپس زبان عربی نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «فروغ پارسا» عصر امروز دوشنبه 29 بهمن در نشست تخصصی بازخوانی حیات اجتماعی، اخلاقی بانو فاطمه زهرا (س) که در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: این مجلس به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت فاطمه در شمار برجسته ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های اسلام هستند. اگر بگوییم همه تحولات و حرکاتی که در تشیع اتفاق افتاده بر محور ایشان است پر بیراه نگفتیم.

 

رییس انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: حضرت زهرا نه تنها بین شیعیان بلکه در بین مذاهب دیگر اسلام و در بین ادیان دیگر مورد ستایش و تمجید هستند. ما ایرانیان شور و عشق وصف ناشدنی نسبت به حضرت زهرا داریم. همیشه این پرسش است که بانو حضرت زهرا چه ویژگی های شخصیتی دارند که ما ناخودآگاه یک عشق وصف ناشدنی نسبت به ایشان داریم. مستندات تاریخی در مورد ایشان بسیار ناچیز هستند، ما حتی درباره روز، ماه و سال تولد و شهادت ایشان اطلاعات دقیق و درست تاریخی نداریم.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) چهارمین یا پنجمین فرزند پیامبر اکرم (ص) هستند، عنوان کرد: حضرت زهرا تنها فرزند پیامبر اکرم (ص) هستند که بعد از ایشان در قید حیات بودند. مادر ایشان حضرت خدیجه از زنان بزرگ مکه بودند. حضرت زهرا زندگی کودکی و نوجوانی سختی را گذراندند. ایشان در محاصره اقتصادی و اجتماعی که قریش علیه مسلمانان داشتند در شعب ابیطالب حضور داشتند. حضرت زهرا شاهد بسیاری از خشونت ها و توهین هایی که علیه پیامبر می شد، بودند.

 

پارسا خاطرنشان کرد: بانو حضرت فاطمه پس از اینکه تشکیل خانواده دادند، مدیریت موسسه یا مجموعه فدک را بر عهده داشتند. در جریان بحث هایی که پس از رحلت پیامبر مطرح شد بانو حضرت فاطمه همچون فعال برجسته و هوشمند سیاسی تاکتیک های مختلف سیاسی را به کار بردند و تبلیغات و مذاکراتی داشتند، ایشان فعالیت های اجتماعی و سیاسی داشتند، کلاس درس و آثار ادبی داشتند. یکی از ابعاد شخصیت ایشان بعد اخلاقی و مناقب اخلاقی حضرت است.

 

رییس انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه حضرت زهرا اهل انفاق و دستگیری از فقرا بودند، تصریح کرد: ایشان اهل رسیدگی به امور یتیمان بودند. حضرت زهرا ساده زیست بودند. ایشان در عین اینکه دختر رییس جامعه مدنی بودند با تجملات مخالف بودند. با وجود اینکه کمبود منابع و گزارشات تاریخی داریم دوستداران و عاشقان حضرت در طی 15 سده همواره سعی کردند سیره حضرت زهرا را مکتوب کنند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند فاطمه سرور و برتر بانوان جهان است.

 

وی خاطرنشان کرد: به غیر از فارسی و عربی کتاب هایی با محوریت حضرت فاطمه به 19 زبان دیگر نوشته شده است و هر روز به تعداد نگرش ها در مورد شخصیت و زندگی حضرت زهرا اضافه می شود. بیشترین کتاب ها در مورد حضرت زهرا به زبان فارسی و سپس به زبان عربی است. کتاب هایی به زبان اردو، آذری، ترکی استانبولی، بنگالی، سواحلی، انگلیسی، روسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی در مورد حضرت فاطمه نوشته شده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان استان بوشهر اصفهان اردبیل زاهدان شهید مدافع وطن حادثه تروریستی حضرت فاطمه زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، دومین دیدار تیم فوتبال بانوان جوان در مسابقات کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ برابر ترکمنستان امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در شهر دوشنبه برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ترکیب ایران را به شرح زیر اعلام کرد:    فاطمه صالحی-فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاچاریان-فاطمه رضایی-تانیا جهانشاهی-مائده بی رنگ-سمیه اسماعیلی - مریم دینی -زهرا خانلرزاده

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • دختران فوتبال ایران، ترکمنستان را هفت‌تایی کردند
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان