Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-23@09:31:23 GMT

جزئیات دادگاه مهدی قائدی از زبان مادر مرحوم شاکر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۶۷۹

روز گذشته دادگاه تصادف جنجالی سال گذشته در بوشهر برگزار شد. در این تصادف مهدی قائدی بازیکن استقلال حضور داشت. چند روز پس از آن احمدرضا شاکر دوست نزدیک مهدی به دلیل ضربه شدید مغزی دار فانی را وداع گفت. در کروکی پلیس هم اعلام شد مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. از آنجا که این بازیکن گواهینامه ندارد طبیعتاً برایش دردسر بزرگی درست می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود دیروز رای نهایی درباره این پرونده بعد از شکایت خانواده مرحوم شاکر صادر شود اما به دلیل تغییر قاضی پرونده دوباره در صدور رای وقفه ایجاد شد. خانم باقری مادرم احمدرضا درباره این دادگاه توضیحاتی می‌دهد.

او ابتدا درباره تغییر قاضی پرونده توضیح می‌دهد: «ما چهارشنبه گذشته متوجه این موضوع شدیم. من باید همین جا از قاضی انصاری تشکر کنم. او قاضی قبلی پرونده بود و از روز اول خیلی بی طرفانه و کاملاً صادقانه به این پرونده رسیدگی کرد. باید از آقای اکبری و بخشی دو دادیار پرونده و همینطور دیگر مسئولان قضایی تشکر کنم. آنها از روز اول واقعاً زحمت کشیدند. در حال حاضر قاضی مددی قاضی پرونده هستند که قطعاً ایشان هم خیلی دقیق به مسایل رسیدگی می‌کنند.»

خانم باقری درباره اتفاقات رخ داده در دادگاه روز گذشته توضیح می‌دهد: «آقای مددی پرونده را به طور کامل خوانده بودند. سوالاتی برایشان به وجود آمده بود. جلسه دیروز هم بیشتر سوال و جواب بود. هم از ما سوالاتی شد و هم از ۴ نفری که در خودرو حضور داشتند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا قائدی بار دیگر کتمان کرد راننده خودرو بوده چنین جواب می‌دهد: «بله، او بار دیگر گفت که پشت فرمان نبوده که باعث دلخوری ما شد چون توقع داشتیم حقیقت را برای یک بار بگوید. البته سه نفر دیگری هم که در ماشین حضور داشتند گفتند قائدی پشت فرمان نبوده است. ادعای آنها این بود که مهدی ابتدا پشت فرمان بوده ولی از یکجایی به بعد مالک خودرو پشت فرمان نشسته است ولی آنها حافظه‌شان قوی نیست چراکه در صحبت‌های اولیه گفته بودند مهدی پشت فرمان بوده است. حسن پور مالک خودرو به راننده اورژانس گفته بود مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. خانم رهنما هم که در ماشین بود بعد از تصادف گفته بود قائدی پشت فرمان بوده و این حرف‌ها به عنوان مستند در پرونده هست.»

خانم باقری در پایان درباره رای نهایی پرونده می‌گوید: «قرار شد بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد و هنوز زمان بعدی دادگاه را به ما اعلام نکرده اند.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار باشگاه استقلال تهران تصادف بازیکن فوتبال تصادف فوتبالیست تصادف مهدی قائدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک هیئت قضایی فدرال در آمریکا در تلاش است قوانینی را پیش‌نویس کند که بر اساس آن دادگاه‌‌ها باید درستی و موثق بودن شواهد دادرسی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند.

در جلسه استماع کمیته مشورتی قضایی ایالات متحده که برای بررسی قوانین دادرسی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد، دانشمندان علوم رایانه‌ای و دانشگاهیان درباره خطرات استفاده از هوش مصنوعی برای دستکاری ویدیو‌ها و تصاویر و ایجاد «جعل عمیق» که می‌تواند محاکمه‌ها را بی‌اعتبار کند، صحبت کردند.

ریچارد سالیوان، قاضی منطقه‌ای نیویورک از اعضای حاضر در این جلسه  گفت: «به نظر من اوضاع آنقدر‌ها هم که می‌گویند بحرانی نیست و قضات هم ابزار‌هایی برای مقابله با این موضوع در اختیار دارند.»

این قاضی همچنین اشاره کرده است که چطور تا کنون به طور جدی و گسترده از قضات خواسته نشده است که شواهد و مستندات تولیدشده توسط هوش مصنوعی را از پرونده‌ها حذف کنند. تنها مورد شناخته‌شده تا کنون، مربوط به یک ویدیوی ساخته‌شده با هوش مصنوعی بود که یک قاضی دادگاه ایالت واشینگتن ماه گذشته آن را در یک پرونده قتل بررسی کرد.

جان رابرتز، قاضی دیوان عالی ایالات متحده نیز در گزارش سالانه خود در ۳۱ دسامبر به مزایای بالقوه هوش مصنوعی برای طرفین دعوی و قضات اشاره کرده و گفته بود که قوه قضاییه باید کاربرد‌های مناسب آن را در دعاوی در نظر بگیرد.

کمیته مسئول بررسی شواهد در دادگاه‌های ایالات متحده در تلاش است تا دریابد که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در مراحل قانونی استفاده کرد و پیشنهاد‌ها را بررسی می‌کند. یکی از پیشنهاد‌ها این بود که به طرفین دعوی اجازه داده شود تا مدارک مشکوک به «جعل عمیق» را به چالش بکشند، اما این پیشنهاد غیرقابل اجرا اعلام شد.

پیشنهاد دیگر این بود که شواهد تولید‌شده توسط ماشین باید مانند شهادت یک کارشناس انسانی مورد موشکافی قرار بگیرد، اما با این پیشنهاد نیز مخالفت شد، چون قضات حاضر در جلسه معتقد بودند که چنین قانونی به وکلای مدافع اجازه می‌دهد هر گونه مدرک دیجیتال را بدون اینکه دلیلی برای زیر سؤال بردن آن وجود داشته باشد، به چالش بکشند که در نتیجه روند پیگرد قانونی را مختل خواهد کرد. دلیل دیگر مخالفت این بود که به دلیل غیرشفاف بودن الگوریتم‌ها، این خطر وجود دارد که حقوقدانان نتوانند شواهد تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به چالش بکشند.

هیئت هشت نفرۀ این جلسه که مسئول تهیه پیش‌نویس اصلاحات مربوط به قوانین دادرسی فدرال بودند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که طرفداران یک طرح پیشنهادی مرتبط با هوش مصنوعی را به هیئت تصمیم‌گیری ارائه دهند. برخی از قضات نیز این پیشنهاد را مطرح کردند که قوانین قدیمی و پیش از رونق فعلی هوش مصنوعی بازبینی شوند.

این جلسه در بحبوحه تلاش‌های گسترده دادگاه‌های فدرال و ایالتی برای رسیدگی به افزایش کاربرد هوش مصنوعی مولد و از جمله برنامه‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی در پرونده‌های قضایی برگزار شد.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • اعتقادات مرحوم نادر طالب‌زاده از زبان ده‌نمکی + فیلم
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت‌اللهی + فیلم
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت اللهی + فیلم
  • گل اول الاتحاد کلبا به شباب الاهلی روی پاس گل مهدی قائدی / فیلم
  • ببینید | مهدی بی‌توجه به جنجال مهریه میلیاردی؛ هنرنمایی جدید قائدی مقابل شباب الاهلی
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد