Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس جمهوري گفت: اجراي 12 طرح جديد با اعتبار 5 هزار و 950 ميليارد ريال در سفر قبلي به استان هرمزگان تصميم گيري شد که اميدواريم همه اين طرح ها و طرح هاي نيمه تمام گذشته در اين استان تکميل شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حسن روحاني روز دوشنبه درآخرين روز سفر خود به هرمزگان در نشست خبري افزود: طرح هاي مهمي در بخش هاي کشاورزي، نيرو و راه که بيشتر طرح هاي فرودگاهي، توسعه فرودگاه ها و همچنين توسعه بندرشهيد رجايي بود، در اين سفر دو روزه افتتاح و عمليات اجرايي آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: مهم ترين طرح هاي بهره برداري شده شامل افتتاح مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس و طرح جديد در پالايشگاه بندرعباس و به آب انداختن زيردريايي فاتح بود که اين سه اهميت خاصي براي کشور و استان داشت.
رييس جمهوري اظهارداشت: بسيار خوشحالم که در دولت دوازدهم اين سومين دور سفر به هرمزگان است، هر چند اين سفر استاني نبوده و بيشتر براي افتتاح چند طرح بود اما ديدار با مردم غرب هرمزگان براي ما بسيار محترم بود و در دولت يازدهم نيز ديدار با مردم شرق اين استان داشتيم.
**جزيره ها، سواحل و بندرها را بايد فعال تر کرد
رييس جمهوري با اشاره به اين که هرمزگان داراي جاذبه خاص گردشگري است، گفت: مي طلبد که براي توسعه گردشگري هم جزيره ها ،هم سواحل و بندرهاي اين استان را فعال تر کنيم.
روحاني اضافه کرد: جزيره قشم و کيش به عنوان 2 مرکز بزرگ استان هرمزگان داراي جاذبه هاي فراوان گردشگري است و البته جداي از آن، ديگر جزاير از جمله هرمز نيز جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد.
وي با اشاره به اين که مي توان جزيره هاي ديگر هرمزگان را به مراکز گردشگري تبديل کرد، بيان داشت: شهر بندرعباس با داشتن ساحل بسيار خوب مي تواند به عنوان يک مرکز گردشگري باشد.
رييس جمهوري ياد آورشد: در بازديدهايي که از ساحل بندرعباس داشتيم، شاهد اقدام هاي بسيار خوب در زمينه توسعه و آماده سازي ساحل بوديم و در سمت شرق هرمزگان نيز مي تواند فضاي گردشگري کنار ساحل را داشته باشد.
وي اضافه کرد: داشتن نعمت دريا نيز ويژگي خاص خودش را دارد که مي تواند بسياري از تحرکات تفريحي مردم، رفت و آمد در جزاير ، بازي ها و ورزش هاي آبي - ساحلي در آب باشد که مي توان اين جاذبه ها را بيشتر کرد.
** 400 هزار واحد مسکوني جديد در کشور ساخته مي شود
رييس جمهوري همچنين با اشاره به مساله بافت هاي فرسوده در هرمزگان گفت: وزير مسکن قول داده است در سال هاي 98 و 99 در مجموع 400 هزار واحد مسکوني جديد بسازد که بخشي از آن ها مربوط به بافت هاي فرسوده است.
وي با اشاره به اين که يکي از طرح هاي مهم دولت دوازدهم که از سال گذشته آغاز شده و امسال وزارت مسکن در اين زمينه فعال تر شده است، بيان داشت: به محله هاي فرسوده در کشور تسهيلات ويژه اي پرداخت مي شود و دولت زمين رايگان براي ساخت و ساز جديد واگذار مي کند.
روحاني اضافه کرد: در اين راستا به استانداران کشور اعلام شده اگر زميني آمادگي براي ساخت و ساز دارد و مربوط به دولت است، آن را رايگان واگذار مي کنيم و از نيروهاي مسلح نيز خواستاريم که زمين هايي بدون استفاده را براي اجراي اين طرح اختصاص دهند.
رييس جمهوري ادامه داد: با تخريب بافت هاي فرسوده 50 درصد ساختمان هاي جديد با تسهيلات بسيار ارزان قيمت 6 درصد در اختيار خانه اولي ها قرار مي دهيم.
روحاني با اشاره به بازديدي که از بافت فرسوده محله چاهستاني هاي بندرعباس داشتند، ادامه داد: اين مکان نياز به يک بازسازي بزرگ دارد.
وي ابراز داشت: اميدواريم با توجه به انگيزه اي که در استاندار هرمزگان و کمک مسوولان شهري اين استان است، اين استان به عنوان پيشتاز در امر بازآفريني بافت هاي فرسوده قرار گيرد.
رييس جمهوري ادامه داد: بااين اقدام هم زندگي مردم بهتر مي شود و هم ارزش خانه هاي مردم افزوده شود و از اين وضعيت نامناسب بافت فرسوده که هر لحظه امکان تخريب در اثر زلزله و بارندگي است، درمي آيند.
روحاني گفت: براي اجراي طرح هاي گردشگري و بازآفريني طرح هاي فرسوده در هرمزگان کمک هاي لازم از سوي دولت دوازدهم صورت مي گيرد و از مسوولان استاني نيز مي خواهيم که در اين زمينه فعال تر شود.
**هرمزگان قطب مهم دفاعي و استراتژيک کشور
رييس جمهوري در ادامه با اشاره به نقش استراتژيک هرمزگان و برخورداري اين استان از بزرگترين پالايشگاه هاي منطقه و جهان ابراز داشت: بندرشهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندر ترانزيتي و تجاري کشور در اين استان قرار گرفته و اين موضوع اهميت استراتژيک و اقتصاد هرمزگان را دوچندان مي کند.
روحاني با بيان اين که هرمزگان قطب مهم دفاعي و استراتژيک براي کشور محسوب مي شود، گفت: اين استان علاوه بر جايگاه حمل و نقل جاده اي از استان هاي مهم و قطب فولاد کشور نيز به شمار مي رود.
وي در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص عوارض آلايندگي صنايع و پالايشگاه هاي نفت لاوان، سيريک و قشم ابراز داشت: اين سوال يک حرف منطقي است، زيرا در هر استاني فعاليت هاي بزرگ اقتصادي در سطح ملي انجام مي شود که به تبع مردم همان استان بايد از آن طرح ها بهره مند شوند.
رييس جمهوري گفت: اينکه بخشي از درآمد و ماليات و عوارض آن به استان اختصاص يابد نيازمند لايحه و موافقت اصولي مجلس است که مي توان در اين طرح نيز فکر کرد و در پيش بيني بودجه سال آينده رقمي را بايد مشخص کرد.
روحاني در خصوص بحث رفع مشکلات صادرات و واردات و طرح هاي تشويقي به فعالان اقتصادي نيز بيان داشت: استان هرمزگان فرصت هاي خوبي براي سرمايه گذاري دارد که فعالان اقتصادي مي توانند بخشي از ارز را به سامانه «نيما» برگردانند و بخشي از آن را از طريق صرافي ها در بازار آزاد بفروشند.
وي با بيان اينکه در بحث واردات يکسري مشکلات هنوز وجود دارد و آنهم به کم بودن نقدينگي ها بازمي گردد، گفت: در اين بخش نيز تصميم هايي مبني بر پرداخت 400 هزار ميليارد ريال اعتبار و تسهيلات بانکي براي بخش توليد گرفته شده است.
رييس جمهوري عنوان کرد: در مناطق آزاد نيز در بحث واردات مواد اوليه تسهيلاتي درنظرگرفته شده و از سال آينده نيز تسهيلات بيشتري در اختيار بخش توليد قرار مي گيرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز يکشنبه از طريق فرودگاه بندرلنگه وارد استان هرمزگان شد.
بازديد از مجتمع کارخانه هاي منطقه يکم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ، بهره برداري از زير دريايي فاتح و شرکت در نشست شوراي اداري هرمزگان از برنامه هاي سفر رييس جمهوري به اين استان بود.
در سفر2 روزه هيات دولت به هرمزگان، وزيران نفت، راه و شهرسازي، اطلاعات، جهاد کشاورزي، نيرو، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و رييس دفتر رييس جمهوري، دکتر روحاني را همراهي کردند.
رييس جمهوري پس از پايان سفر دو روزه به استان هرمزگان بعدازظهر دوشنبه با بدرقه استاندار ، نمايندگان مجلس و جمعي از مسوولان محلي بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.
7195/9887/6048 /2094 / 1339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در مراسم افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، اظهار کرد: اجابت دعوت رییس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این کشور برای بهره برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخار آمیز است.

وی افزود: آنچه از طرح بزرگ و چند منظوره سریلانکا مهم‌تر است تحقق اراده دو کشور و دو ملت است، که می‌خواهند رفاه و آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تأمین مالی پروژه از سوی کشور سریلانکا و نیروی فنی و مهندسی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار کرد: پیگیری این پروژه از سوی کشور دوست سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: سد و طرح بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابر پروژه بهره‌برداری می‌شود ولی آنچه مهم‌تر است همبستگی همدلی و همراهی دو کشور و ملت در آسیاست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی و مهندسی که از آن برخوردار است در بیش از ۲۰ کشور جهان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مغرب زمین می‌خواست القا کند که فقط دانش و تکنولوژی در اختیار آنهاست اما دستان توانای متخصصین و دانشمندان ایرانی امروز نه فقط در ایران بلکه در سراسر قاره آسیا و در کشورهای منطقه کارهای بزرگی را رقم زده و در حال رقم زدن است.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای آسیایی و همسایه مستقل بنای توسعه مناسبات را داریم، اظهار کرد: ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشور آسیا و کشور همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

وی خطاب به رییس‌جمهور سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور سریلانکا شریک شود و همه تجربیات خویش که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است را با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در پروژه‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت کشور سریلانکا شرکت کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: با کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه و کشورهای مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشورهای آسیایی همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

وی ادامه داد: من به صاحبان ادیان مختلف که در جلسه حضور دارند، مسلمانان، هندوها و همه صاحبان ادیان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکای به خداوند و با اعتماد به نفس و داشته‌هایی که خداوند مرحمت کرده راه پیشرفت را طی کنید.

رییس‌جمهورتصریح کرد: آنچه نظام سلطه به ملت‌ها القا می‌کنند این است که شما بدون حضور، دانش و مشارکت ما نمی‌توانید، این حرف القای استعماری - استکباری است و نظام سلطه از نظر ما مردود است. بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال مردم ما است زنده باد ایران، زنده باد سریلانکا.

کد خبر 6087531 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید