Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@08:39:15 GMT

حال شهرمان خوب نیست/ شرمنده مردم هستم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۸۰۶

حال شهرمان خوب نیست/ شرمنده مردم هستم

رویداد۲۴ پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه تحویل باغ عبقری در منطقه ۲ - که از سوی بنیاد مستضعفان برای تبدیل شدن به فضای شهری به شهرداری تهران تحویل داده شد - با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که با همکاری بنیاد مستضعفان و براساس توافقات فی‌مابین امروز دو باغ وثوق‌الدوله و عبقری به شهرداری تهران تحویل داده شد تا تبدیل به فضای عمومی شود، اظهار کرد: شورا و شهرداری در دوره جدید با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در مورد لزوم حفظ باغات، مصوبه برج باغ را لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که به‌زودی لغو مصوبه برج باغ در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب می‌رسد، گفت: راهکارهای دیگری برای حفظ باغات در نظر گرفتیم که اعم از تغییر کاربری متناسب با باغات و ایجاد خانه‌های ویلایی است و شرط ما این است که باغ تخریب نشود.

شهردار تهران با اشاره به این‌که حال شهرمان خوب نیست، ادامه داد: نه تنها باید باغات را نگه داریم بلکه باید زمینه توسعه باغات را هم فراهم کنیم و امید است که بتوانیم در رایزنی با سایر سازمان‌ها شرایط مشابهی را ایجاد کنیم.

حناچی در مورد احیای باغ «برره» با بیان این‌که من هنوز به جزئیات این باغ وارد نشدم اما با همین نگاه تا همان‌جایی که بتوانیم نسبت به احیا اقدام می‌شود، گفت: این موضوع را تا جایی که امکان‌پذیر باشد حل می‌کنم.

شهردار تهران در مورد آمار باغات باقی‌مانده در تهران با بیان این‌که آمار دقیقی در این زمینه وجود دارد، اما الان آمار کامل آن را ندارم، اظهارکرد: تعداد این باغات زیاد نیست، اما خوشبختانه دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و … آماده مذاکره هستند و این آمادگی بسیار مهم است و ما نیز این موضوع را به جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در مورد گود برج میلاد نیز با بیان اینکه سازه برج میلاد از مرکز همایش‌ها متفاوت است و اساساً رأس برج با گود ارتباطی ندارد، اظهار کرد: در کنار مرکز همایش‌ها یک گود خطرناک است که نیلینگ آن انجام شده، اما قطعاً باید در آن گود یک سازه بسازیم و مطالعات آن نیز آغاز شده است و به سرمایه‌گذار طرف همکار شهرداری نیز این موضوع ابلاغ شده و به زودی اتفاقات خوبی می‌افتد اما ترک‌ها پایش می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام طرح ترافیک خبرنگاران با بیان این‌که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو یک پیام است و من از خبرنگارها خواهش می‌کنم که این پیام را منتشر کنند، گفت: برای آنکه شهری پاک داشته باشیم نیازمند عزم همه مردم هستیم و داشتن طرح ترافیک یعنی داشتن خودروی شخصی.

وی با بیان این‌که همه مدهای حمل و نقلی را بررسی کرده‌ام و می‌دانم که ما در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی مشکل داریم و شرمنده مردم هستم، اظهارکرد: ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و تعداد زیادی واگن باید وارد این چرخه شود تا مشکل حل شود، اما در جلسه اخیر با معاون رئیس جمهوری دو موضوع مترو و اتوبوس را مطرح کردیم و دولت نیز تلاش می‌کند که این نقیصه را جبران کند.

حناچی در مورد دیدار با هیأت ترکیه برای سرمایه گذاری در تهران ادامه داد: همیشه سرمایه گذاران داخلی و خارجی نزد ما می‌آیند، چرا که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در شهر تهران هستند و باید پروژه‌ها را بررسی کنند تا ببینیم در مورد کدام یک به توافق می‌رسیم.

شهردار تهران در مورد تخلفات بانک شهر و شرکت جهان نیز با بیان این‌که گزارشی ندارم اما در دست بررسی است گفت: تلاش می‌شود در گزارش ۱۰۰ روزه که ارائه می‌کنم بگوییم که چه چیزی تحویل گرفتیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شهردارتهران پیروز حناچی الودگی هوای تهران گسترش حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: براساس شعار سال، افزایش مشارکت مردمی می‌تواند گره‌گشای امور باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام طرح‌ها با پشتوانه علمی و کارشناسی باشد، مطرح کرد: رویکرد علمی، فنی و کارشناسی رویکردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سلامت و آینده جامعه با کشاورزی و دامداری گره خورده است، گفت: اقدامات انجام شده در عرصه دامداری کارشناسی شده باشد.

وی عنوان کرد: در عرضه تنظیم بازار اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

اعرافی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف آب ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: امروز آب یکی از چالش‌های اساسی کشور است.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع پساب به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: باید به دنبال استفاده از ظرفیت پساب در بخش‌های مختلف باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان
  • شرمنده‌ام که در کشورم علیه کاپیتان‌مان سوت می‌زنند!
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • مربی تیم ملی والیبال: جلسه‌ای عالی با پائز داشتیم/ شرمنده مردم ارومیه شدیم
  • هشدار در خصوص سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری
  • خسارت سیل به نقاط روستایی یزد
  • وقوع سیلاب شدید در منطقه آبشار یاسوج/ گرفتاری مسافران در باغات