Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی بالاخره شنبه‌شب در شبکه ۳ رونمایی شد و واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. این برنامه که خبر تولید آن برای اولین بار حدود چهار ماه قبل از زبان علی فروغی مدیر شبکه ۳ منتشر شد، یکی از برنامه‌های مورد انتظار تلویزیون بود؛ از طرفی احسان علیخانی که با برنامه‌های ماه رمضان و سال تحویل شناخته می‌شود، در خارج از این دو زمان روی آنتن می‌آمد و از طرفی مسابقه استعدادیابی، آن هم با این ابعاد، پیشتر در تلویزیون ساخته نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با این حال پس از پخش قسمت اول «عصر جدید»، مهم‌ترین صحبتی که درباره آن در فضای مجازی شنیده می‌شود، به کپی بودن آن بازمی‌گردد. در این باره باید گفت: اگرچه اقتباس و الگوبرداری از آثار موفق، کاری منطقی و درست است، اما در برخی موارد از جمله همین «عصر جدید» ماجرا از یک الگوبرداری گذشته و به کپی‌کاری رسیده است.   الگوبرداری ۱۰۰ درصدی!   اگرچه برخی معتقدند دست‌اندرکاران «عصر جدید» از برنامه‌های استعدادیابی بین المللی الگوبرداری کرده اند، اما با کمی دقت می‌توان دریافت این نظر چندان هم درست نیست. «عصر جدید» از صدر تا ذیل کپی برنامه مشهور «آمریکاز گات تلنت» است و عملاً جز برخی جزئیات مرتبط با خط قرمز‌های پوشش و امثالهم، در کپی کردن چیزی کم نگذاشته است! نکته عجیب درباره دکور «عصر جدید» آن است که حتی ضربدر‌های روی میز داوران مسابقه نیز کپی هستند، گویی دکور برنامه آمریکایی شبکه NBC به سیامک احصایی ارائه شده و قرار بوده که این طراح صحنه باسابقه سینمای ایران، دکور این برنامه را موبه‌مو بازسازی کند. در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود اجرای احسان علیخانی شبیه به اجرای «رایان سیکرست» و استایل آریا عظیمی‌نژاد شبیه به «سیمون کاول» داور مسابقه آمریکایی است.   کپی‌های سابقه‌دار   منتقدان مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» به برنامه‌های سابق رسانه ملی که در آن‌ها از نمونه‌های موفق خارجی کپی‌برداری شده بود، اشاره کرده‌اند. صحبت‌هایی که همین چند ماه قبل در آغاز «برنده باش» و پیش از آن در زمان پخش فصل اول «دورهمی» هم مطرح شده بود، اما نه‌تن‌ها پاسخ درخوری نگرفته بود، بلکه حتی دست‌اندرکاران برنامه هم گاهی رسماً این کپی‌کاری را تأیید کرده بودند! مثلاً پیمان قاسم‌خانی سال گذشته درباره «دورهمی» گفته بود به مهراب (برادرش) یک برنامه هندی را داده و از او خواسته بودند دقیقاً همان را کپی کند! به علاوه همان‌طور که می‌دانید، «برنده باش» هم کپی برنامه‌های تلویزیونی مشابهی در تلویزیون آمریکا (و حتی مسابقه معروف فیلم «میلیونر زاغه‌نشین») است. در ادامه تصاویری از برنامه‌های شاخص رسانه ملی می‌بینید که درباره آن‌ها صحبت به میان آمد.   منبع: خراسان

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 برنامه عصر جدید احسان علیخانی صداوسیما برنامه دورهمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مرجان بیات تهیه‌کننده برنامه‌ «ماه‌ترین» شبکه دو سیما ـ گفت: این برنامه با عنوان مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری در یک فصل ۴۰ قسمتی محصول گروه خانواده شبکه دو است که ۳۲ قسمت آن در زمستان گذشته با اجرای محیا اسناوندی از شبکه دو پخش شد. هدف از این برنامه افزایش دانش و آگاهی عمومی در حوزه سلامت زنان، بارداری و سلامت باروری است.

بیات اضافه کرد: در ادامه «ماه ترین» در بخش دوم از همان فصل با توجه به اینکه در موضوع والدگری، باروری و سلامت پرداختن به بحث پدران همیشه مغفول مانده، تلاش کردیم قسمت‌های باقیمانده را با رویکرد مجله تخصصی سلامت پدران و باروری با اجرای شهریار ربانی پیش ببریم و اسمش رو بگذاریم «ماه‌ترین +» که روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: با توجه به اینکه پدران کمتر موضوع برنامه‌های تخصصی بوده‌اند، بسیار مشتاقم در وهله اول برنامه از طرف آقایان دیده بشود و در وهله دوم نظرات و پیشنهاداتشان را دریافت کنیم.

برنامه «ماه ترین +» در آستانه هفته سلامت از سی‌ام فروردین ساعت ۱۸:۱۵ پنجشنبه و جمعه ها پخش می‌شود. این برنامه در اوقات دیگر در سایت تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 846906 منبع: ایسنا برچسب‌ها تلویزیون مجری تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • شوخی گلزار با مردم
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟