Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:32:18 GMT

تعویق یک ساله طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۹۱۳

تعویق یک ساله طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده

هیئت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه هیچ دستگاهی متولی اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور نیست گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده یک ساله به تعویق افتاده است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ اقتصادی صنعت و تجارت خودرو نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل حجازی‌ در نشست خبری در خصوص مصوبه اخیر دولت در خصوص اسقاط موتورسیکلت های فرسوده، اظهار داشت: هیأت وزیران 2 هفته قبل مصوبه ای را تصویب کرد که تا زمانی که زیر ساخت‌های اسقاط موتورسیکلت در کشور فراهم نشود به مدت یک سال اسقاط موتورسیکلت به تعویق بیفتد این در حالی است که هنوز این مصوبه از دولت خارج نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در شرایطی که زیر ساخت اسقاط موتورسیکلت در کشور فراهم نیست و دولت نیز به دلیل نبود شرایط اسقاط ، مصوبه تعویق اجرای الزام به اسقاط موتورسیکلت سازان را به تصویب رسانده است.

هیئت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران  با بیان اینکه سازمان محیط زیست در 2 سال گذشته بواسطه طرح برخی مصوبات و گزارش ها به دولت موجب ترمز توسعه و تولید در صنعتی با بیش از 40 سال سابقه فعالیت تولیدی شده است، افزود: در سال گذشته مصوبه ای در هیات وزیران به تصویب رسید که خودروسازان وموتورسیکلت سازان در ازای تولید یک دستگاه خودرو و موتور ملزم به اسقاط یک دستگاه فرسوده شدند که با پی گیری خودروسازان از این مصوبه معاف شدند اما در صنعت موتورسیکلت این اتفاق رخ نداد و الزام اجرای بند 2 قانون هوای پاک در این موجب گردیده که در 6 ماه اخیر صنعت موتورسیکلت بابت مصوبه و قانون هوای پاک تعطیل شود.

حجازی همچنین به ارائه آمار 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران را غیر واقع و دروغ عنوان کرد و افزود: در تهران کمتر از 2 میلیون موتورسیکلت وجود دارد که بیش از 70 درصد از این موتورسیکلت ها مدل های 95 تا 97 و عمدتا انژکتوری هستند که توسط سازمان استاندارد و حفاظت محیط زیست تاییده استاندارد دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: آمار موتورسیکلت های فرسوده ای که این روزها توسط یکی از مسئولان محیط زیست اعلام می شود اغلب در پارکینگ ها و در روستا ها و شهرهای کوچک هستند که وجود آنها هیچ گونه آلایندگی را در کشور به دنبال ندارد.

* مخالفتی با اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده نداریم

حجازی با تاکید بر اینکه انجمن موتورسیکلت هیچ مخالفتی با اسقاط موتورسیکلت های فرسوده در کشور ندارد، خاطر نشان کرد: در صورتی که زیرساخت ها فراهم و مجری اسقاط مشخص و برگه اسقاط موتورسیکلت صادر شود تولیدکنندگان اولین کسانی هستند که اقدام به خرید برگه اسقاط خواهند کرد در حالی که بر اساس آمار تاکنون حتی یک برگه اسقاط موتورسیکلت صادر نشده است.

عضو عیات مدیره انجمن موتورسیکلت سازان تاکید کرد: متاسفانه دشمن در روزهای اخیر به اسم آلایندگی و بازی با افکار عمومی بنا دارد با مخالفت با مصوبه اخیر دولت ، صنعت موتورسیکلت را نابود کند از این رو از دادستان کشور درخواست داریم این موضوع را به طور خاص پی گیری نمایند که در ارائه این گزارشات چه کسی به دنبال از بین بردند این صنعت است.

به گفته وی، هم اکنون از 200 واحد تولید موتورسیکلت در کشور، تنها 24 واحد باقی مانده است که با ادامه جوسازی ها و ارائه اخبار غیر واقعی تا سال آینده چیزی به نام صنعت موتورسیکلت نیز نخواهیم داشت.

حجازی در ادامه متوسط قیمت موتورسیکلت در کشور را 6 تا 18 میلیون اعلام کرد و گفت: در شرایطی که صنعت موتورسیکلت در 6 ماه اخیر عملا متوقف بوده و تولیدکنندگان هیچ افزایش قیمت را اعمال نکردند تقاضایی را در بازار موتورسیکلت وجود ندارند و این امر ناشی از کاهش شدید قدرت خرید مردم است.

به گفته وی، تولید هر دستگاه موتورسیکلت، 300 تا 500 دلار ارزبری دارد درحالی‌که واردات کامل آن بالغ بر 4000 دلار نیاز ارزی را به کشور تحمیل می‌کند. این در حالی است که برخی خواستار توقف موتورسیکلت هستند و مدام بر سر راه تولیدکنندگان مانع‌تراشی می‌کنند.

وی در پایان به ارائه راهکاری برای تشویق دارندگان موتورسیکلت های فرسوده به دولت پرداخت و خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما به دولت برای ایجاد انگیزه برای دارندگان موتورسیکلت های فرسوده اختصاص تسهیلات قرض الحسنه و یا وام های 5 میلیونی با سود 4 تا 6 درصد به تولیدکندگان است تا با تقویت توان مالی صاحبان این موتورها، جریان تقاضا برای اسقاط و نوسازی در این صنعت با اقبال همراه شود.

حجازی‌ با بیان اینکه هیچ دستگاهی متولی اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور نیست گفت: چنانچه دولت یک دستگاه متولی معرفی نماید، آمادگی داریم تا تمامی برگه‌های اسقاط موتورسیکلت‌ها را خریداری کنیم  چرا که 6 ماه است که هیچ موتورسیکلتی در کشور تولید نشده است.

حراج موتورسیکلت‌های احتکاری در فضای مجازی به‌دنبال سقوط نرخ ارزانتهای پیام/

 

R1012125/P/S7,78,1415/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موتور سواری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موتور سواری موتور سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سرعت، پایداری و کیفیت اینترنت است.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از طرح‌های زیرساختی مرتبط با افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری است که تاکنون یک سوم مساحت کشور را پوشش داده و تا پایان سال یک سوم دیگر از کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نتایج اصلی اجرای طرح فیبر نوری، افزایش چند برابری سرعت اینترنت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • ببینید | رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است