Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی خواستار راه اندازی شبکه گسترده ایرانیان و خراسانی های مقیم خارج از کشور در راستای جلب و جذب سرمایه گذاری در استان شد.

به گزارش ایلنا از مشهد ؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان با اشاره به شرایط کشور در حوزه اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت موجود شاید نتوان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را به صورت مستقیم فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  تاکید بر این که در چنین شرایطی باید روشی را اجرایی کنیم که بهترین کارآمدی را درحوزه سرمایه‌گذاری داشته باشد؛ افزود: وقتی سخن از سرمایه‌گذاری می شود باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی را با هم در نظر بگیریم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هنگامی که فردی اقدام به سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران می کند به طور حتم به دنبال شریک تجاری خود می گردد و به صورت مستقیم به سراغ دولت نمی رود.

وی خاطر نشان کرد: نحوه مواجه با سرمایه گذار،  باید به مانند گردشگر باشد که برای ورود و سفر به کشور به دنبال بخش خصوصی و شرکت های خدمات مسافرتی است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز باید از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، معتمد و متدین استفاده شود.

وی به وجود متمولان و متدینان ایرانی و خراسانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: قریب به اتفاق آنها اگر زمینه سرمایه‌گذاری در ایران و استان فراهم باشد؛ اشتیاق به سرمایه گذاری دارند.

رزم حسینی ادامه داد: علاوه بر این، سرمایه‌داران ایرانی با افراد و شرکت‌های توانمند خارجی نیز در ارتباطند که می‌توانند زمینه حضور آن‌ها در ایران را مهیا کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کارگروهی در استان برای احصا مشکلات سرمایه گذاران داخلی و خارجی، گفت: موانع سرمایه گذاری آن ها در جلسه ای با حضور خودشان بررسی و رفع خواهد شد.

رزم حسینی در این جلسه خواستار تقویت ارتباط نظامند با سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور شد.

وی با تاکید بر این که سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند؛ تصریح کرد: باید از ظرفیت آن ها در راستای توسعه اقتصادی کشور و استان استفاده کرد و این امر جز با رفع موانع سرمایه گذاری و تسهیل روند، محقق نمی شود.

 استاندار خراسان رضوی به تصویب 35 طرح با سرمایه گذاری 21 میلیون دلار در استان از ابتدای سال تاکنون، گفت: این حجم از سرمایه گذاری اگر چه قابل تقدیر است اما متناسب با ظرفیت ها نیست و باید برای ارتقا سطح سرمایه گذاری ها برنامه ریزی کرد.

رزم حسینی تاکید کرد: باید بررسی شود چه میزان از این طرح ها منجر به جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی شده و در خصوص اجرایی نشدن احتمالی طرح ها نیز آسیب شناسی صورت پذیرد.  

وی در خصوص مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هم تاکید کرد: با توجه ظرفیت های منحصر به فرد استان، باید فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد و مراحل اداری آن از طریق پنجره واحد دنبال شود.

رزم حسینی تقویت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و تفویض اختیارات بیشتر را ضروری غیر قابل انکار دانست و بر لزوم تحقق آن تاکید کرد.

وی همچنین استقرار نماینده دائمی و تام الاختیار در این مرکز از سوی ادارات را ضروری دانست و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید هر چه زودتر نسبت به این امر اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مبنی بر تهیه مرکزی مناسب و در خور شان استان هم اظهار داشت: پیشنهاد می شود یک مکان تاریخی و فاخر که نمادی از معماری ایرانی و اسلامی است به این امر اختصاص یابد تا علاوه بر معرفی آن  به سرمایه گذاران، زمینه آرامش فکری آنان با مراجعه به آن مکان فراهم شود.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ایجاد اشتغال دلار سرمایه گذاری فرصت های سرمایه گذاری مشهد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای برخورد قانونی با قاچاق مواد مخدر، ماموران هنگ مرزی تایباد در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون موفق به کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه و هروئین در حین ورود به کشور شدند.

وی افزود: این محموله بزرگ مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شده است که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان در بازرسی از این کامیون، میزان ۵۱۲ کیلوگرم ماده مخدر و روان گردان از نوع شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

سردار شجاع بیان کرد: در این بین یک نفر دستگیر و به همراه کامیون و مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در همجواری با کشور افغانستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج‌ بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌ های سنی کشور
  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد