Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:30:22 GMT

رد خون در منچستر یونایتد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۹۶۴

رد خون در منچستر یونایتد

چهره پلید سال میلادی گذشته، نامی که از سوی حداقل ۳۲۰ حزب سیاسی در سراسر جهان تقبیح شده و مورد خشم و نفرت مردم است، اکنون می‌خواهد مالک باشگاه قدیمی و تاریخی منچستریونایتد باشد.

به گزارش مشرق، دنیای فوتبال همین را کم داشت؛ چهره پلید سال میلادی گذشته، نامی که از سوی حداقل ۳۲۰ حزب سیاسی در سراسر جهان تقبیح شده و مورد خشم و نفرت مردم است، اکنون می‌خواهد مالک باشگاه قدیمی و تاریخی منچستریونایتد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این اراده پادشاه کشوری است که بدون تردید در زیر پا گذاشتن حقوق بشر و قوانین بدیهی و مشخص انسانی در جهان در صدر جدول قرار دارد و با اختلاف زیاد رکورد سیاه‌ترین حاکم و ظالم‌ترین فرد سیاسی را در جهان به‌نام خود سند زده است.

این مقدمه در ابتدای گزارش «سان» لندن همچنین «گاردین» به چشم می‌خورد و البته چنین شروع تندی از سوی یک روزنامه انگلیسی علیه پادشاهی که با خاندان سلطنتی بریتانیا رابطه بدی هم ندارد، تا حدی قابل‌تامل و ستودنی است. مالک کنونی باشگاه منچستریونایتد خانواده آمریکایی یا در بیانی بهتر، برادران گلیزر هستند که ۱۴ سال پیش با خرید کامل سهام منچستریوناتید یک شورش سه‌روزه خیابانی در شرق منچستر را رقم زدند و درنهایت مردم فراموشکار هم مثل همیشه با چند موج وسیع خبری، چند خرید به‌ظاهر خوب، همه‌چیز را فراموش کردند و از اینکه دموکراسی دوست‌داشتنی در فوتبال‌شان زیر پای گلیزرها له شده، خم به ابرو نیاوردند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد نجومی ولیعهد سعودی برای خرید منچستریونایتد در آن تاریخ، این مالکان آمریکایی با حمایت شورولت ۷۹۰ میلیون یورو پرداخت کردند و منچستریونایتد را صاحب شدند. این باشگاه اما به‌شدت در بدهی‌های بانکی غرق شده و اکنون در وضعیتی اسفناک قرار دارد؛ بدهی باشگاه منچستریونایتد تا حدی است که یک‌ماه پیش مالکان آمریکایی حتی حاضر به فروش سهام باشگاه به مبلغ نیمی از رقم مورد تایید شدند، اما در آخرین دقایق تصمیم‌گیری، صرف‌نظر کردند. مهم‌ترین مشتری این روزهای باشگاه منچستریونایتد که شامل چهار ساختمان اصلی، اولدترافورد، پنج استادیوم فوتبال و ۱۸ زمین تمرین می‌شود بن‌سلمان، پرنس عربستان است.

نشریه «سان» اولین جایی بود که به‌صورت اختصاصی پرده از این خبر مهم برداشت و دست به افشاگری زد، گویا بن‌سلمان راضی نبوده که این موضوع رسانه‌ای و به‌صورت عمومی منتشر شود، درنهایت اما هواداران منچستریونایتد نیز از این موضوع باخبر شدند و جمع کثیری از آنها به‌خصوص اعضای انجمن مدافعان حقوق بشر برای اعتراض به این اتفاق شوم تجمع کردند. اگر منچستریونایتد این‌گونه به فروش برسد، دو باشگاه بزرگ شهر منچستر یعنی من‌یونایتد و من‌سیتی دو مالک عرب خواهند داشت؛ یکی از امارات و دیگری از عربستان‌سعودی. بن‌سلمان البته علاقه زیادی به فوتبال دارد و تاکنون وزیر ورزش او بارها میزبان تیم‌های باشگاهی و ملی بزرگ دنیا بوده است.

وب‌سایت تحلیلی news.com.au در گزارش خود با اشاره به این خبر آورده است: «اگر بریتانیا اجازه وقوع این اتفاق را صادر کند، عملاً با فردی که دستش خونین است، مرتکب جنایت شده و بویی از حقوق بشر نبرده و همکاری مالی مستقیم کرده است.» «دیلی‌میل» در گزارش خود با خوش‌بینی افراطی نوشته است: «اتفاقا خیلی هم خوب است که چنین فردی پول زیادی را این‌گونه وارد انگلیس کند، چه فرقی دارد، چرا از فروش اسلحه به عربستان خوشحال می‌شوید و برایتان مهم نیست که چه می‌شود، اما از فروش یک باشگاه به آنها عصبانی می‌شوید؟ سود سرشاری از این بابت نصیب فوتبال انگلیس خواهد شد و ستارگان بزرگی را خریداری خواهد کرد؛ این برای فوتبال بریتانیا یک اعتبار است، نه یک شرمساری، باید منطقی باشیم.»

وب‌سایت خبری thepeoplesperson نیز در گزارش خواندنی خود درباره این موضوع آورده است: «متاسفانه تعداد مالک‌ها در فوتبال اروپا روزبه‌روز بیشتر می‌شود و تعداد مدیرعامل‌هایی که هواداران رسمی با رای خود انتخاب می‌کنند، روزبه‌روز کمتر. این برای فوتبال قاره سبز ترسناک است اما گویا مقامات فوتبال کشورهای اروپایی ترسی از این موضوع ندارند و تنها به منافع خودشان فکر می‌کنند.»

«سان» لندن در بخش پایانی گزارش خود یک کنایه عجیب هم زده و آورده است: «شاید بین مالکان آمریکایی و پادشاه فوتبال‌دوست عربستان ارتباطی هست که این‌گونه از پیشنهاد وی استقبال کرده‌اند، هرچه باشد این دو ملیت با هم رابطه خوبی دارند و معامله‌هایی در پس پرده می‌تواند سرنوشت این پروژه را مشخص کند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب عربستان سعودی فوتبال لیگ جزیره محمد بن سلمان منچستریونایتد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی کین: تقریبا دیگر از منچستریونایتد بدم می‌آید

روی کین می‌گوید منچستریونایتد فعلی باعث شده او از باشگاهی که با پیراهن آن هفت بار لیگ برتر را فتح کرده، بدش بیاید. 

طرفداری | منچستریونایتد در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی راه یافت، اما عملکرد آن‌ها مقابل کاونتری نگرانی‌های زیادی را بر جای گذاشت.

منچستریونایتد در حالی که تا اواسطه نیمه دوم با نتیجه 3-0 از کاونتری پیش بود، دچار لغزش ناگهانی اما قابل انتظار شد تا شاگردان اریک تن هاخ تا آخرین دقیقه وقت‌های اضافه برای کشاندن بازی به ضربات پنالتی خوش‌شان باشند. روی کین که پیش از بازی نیز از شیاطین سرخ خواسته بود برای «اولین بار در فصل جاری» عملکرد قاطعی داشته باشند، روی آنتن ITV جملات ناامیدکننده‌ای در مورد تیم محبوبش به زبان آورد. اسطوره شیاطین سرخ گفت:

چیزی که از این تیم می‌بینم را دوست ندارم. آنها به سختی دوست‌داشتنی هستند و لحظه‌به‌لحظه بازی می‌کنند. ما در مورد رهبری و شخصیت صحبت می‌کنیم، اما هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را در این گروه یونایتد نمی‌بینم. خدای من، آن‌ها در انتهای بازی روی خوش شانس را آوردند. تعویض‌ها و گلی که به ثمر رساندند به کاونتری باور داد و ناگهان در وقت‌های اضافه آن‌ها شبیه یک تیم لیگ برتری به نظر می‌رسیدند و یونایتد شبیه یک تیم چمپیونشیپی.

کاپیتان پیشین یونایتد با اشاره به عملکرد ضعیف تیم در این بازی اذعان داشت که «نزدیک است از این تیم که با پیراهنش به هفت قهرمانی لیگ برتر رسیده‌ام، بدم بیاید» وی افزود:

مگوایر بعد از بازی مصاحبه کرد و گفت «شخصیت عالی نشان دادیم». من هیچ شخصیتی در این گروه بازیکنان نمی‌بینم، واقعا نمی‌بینم. به مرحله‌ای رسیده‌ام که تقریبا از آن‌ها بدم می‌آید. از تیمی که با آن‌ 7 بار لیگ برتر را برده‌ام، بدم آمده است. ویژگی‌های آن‌ها واضح است، اما زمانی که تیمی روبرویشان قرار می‌گیرد و می‌خواهند بازی را ببرند، پا از روی پدال گاز برمی‌دارند. گویی از بردن بازی می‌ترسند. منتظر رهبری هستم. کمی شجاعت نشان دهید.

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه سیتی را گرفتی!
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • سر جیم رتکلیف: می‌دانستم هواداران منچستریونایتد صبور نیستند
  • صعود منچستریونایتد با طعم آبروریزی
  • منچستر یونایتد مقابل تیم دسته اولی مُرد و به فینال صعود کرد
  • روی کین: تقریبا دیگر از منچستریونایتد بدم می‌آید
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و کاونتری +پخش آنلاین
  • پایان دوران تن‌هاخ: اخراجم نمی‌کنید، استعفا می‌دهم!‏
  • کامبک دیدنی منچستر یونایتد مقابل یوونتوس (لیگ قهرمانان اروپا - 21 آوریل، 1999) / فیلم