Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:46:06 GMT

هویت شغلی خبرنگاران هویت انبیاست

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۹۸۹

هویت شغلی خبرنگاران هویت انبیاست

به گزارش ایرنا محمدرضا دربندی روز دوشنبه در آیین پایانی جشنواره مطبوعات و رسانه خوزستان در تالار مهتاب اهواز افزود:هر حرفه ای در نوع خود سر سلسله ای دارد که در حوزه خبر و خبر رسانی پیامبران سرسلسه این حوزه هستند.
وی ادامه داد: خودمان را دست کم نگیریم و باور کنیم که شغل خبرنگاران شغل انبیاست و اخلاق انبیا را در شغل خود رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درنبدی افزود: ارسال 431 اثر از میان 140 رسانه در خوزستان به جشنواره مطبوعات و رسانه استان آمار فوق العاده جالبی است که نشان از مشارکت فعالانه رسانه ها در این جشنواره دارد.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ایجاد رقابت سالم، توسعه فعالیت رسانه ای و تولیدی،توسعه محتوایی و ایجاد نشاط و قدرشناسی از اهداف این جشنواره بود.
وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را جزو برترین ادارات کل کشور در حوزه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها دانست.
استاندار خوزستان نیز خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: شما گردانندگان رسانه ها افرادی پرسشگر و اندیشه ورز هستید که با فعالیت خود بر غنای فضای اندیشه ورزی در استان افزوده اید.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: کار خبرنگاران در خوزستان تنها تنظیم خبر نبوده است بلکه تحلیل، پژوهش و تحقیق پیرامون مسایل مختلف در استان است.
وی بیان کرد: رسانه های ما باید به سمت تخصصی تر شدن حرکت کنند و تلاش شود تا بر غنای علمی بیفزاییم.
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین جشنواره ها به امر آگاهی رسانی کمک کند.
وی گفت: خبرنگار کسی است که وظیفه دانایی و آگاه کردن جامعه را برعهده دارد از این منظر وظیفه اش بس سنگین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بیان کرد: اهالی خبر خوزستان از شریف ترین و نجیب ترین اهالی مطبوعات در کشور هستند.
محمد جوروند بیان کرد: استان خوزستان از نظر کمی در حوزه تعداد رسانه ها و مطبوعات رتبه دوم کشور را داراست و از نظر کیفی نیز قدم های خوبی برداشته است.
وی افزود: 431 اثر از نشریات محلی در جشنواره مطبوعات در حوزه های مختلف خبر، مقاله، سر مقاله، تیتر، صفحه آرایی، گزارش، حمایت از کالای داخلی، حادثه 31 شهریور، مسایل محیط زیستی، سوگواره اربعین و مدافعان حرم شرکت کردند.
جشنواره مطبوعات خوزستان برای سومین بار متوالی برگزار شده است؛ فراخوان این دوره مرداد امسال اعلام شد.
٤٣١ اثر در سه بخش تخصصی (سرمقاله، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش)، بخش ویژه (شعار سال ٩٧ حمایت از کالای ایرانی) و بخش مدافعان حرم (حمله تروریستی٣١ شهریور اهواز) به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران در هر بخش سه
نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
از جمله هیات داوران این جشنواره می‌توان به محمد مختاریان (صحفه آرایی و عکس)، علی اکبر قاضی‌زاده (سرمقاله)، فریدون صدیقی (مصاحبه)، علیرضا کتابدار (تیتر و خبر) مهرداد خلیلی (گزارش ، بخش ویژه و موضوعی) اشاره کرد.
7164/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اخلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرافیک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 6082272

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش